Tips weekend Antwerpen met puberdochter

20-04-2025 10:02 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort ga ik met mijn dochter naar Antwerpen. We zijn er van vrijdag t/m zondag. Naast winkelen vinden we het ook leuk om in leuke straatjes te lopen, een museum te bezoeken en eten in hippe eettentjes. Wie heeft er leuke ideeen? En dan zoek ik ook vermaak voor de zondag want volgens mij is dan veel gesloten in Antwerpen?
reizen/kerstvak-2-dagen-antwerpen-met-t ... =antwerpen
Oeh, ik lees inderdaad goed tips. Thanks!
Chocolademuseum! Vorig jaar gedaan met puberdochter. Erg leuk.
En ik zie nu dat de topic al genoemd is. Niet het sushi restaurant doen. Dat vonden wij niks en waren met 30 minuten klaar
Mousse28 schreef:
20-04-2025 10:02
Binnenkort ga ik met mijn dochter naar Antwerpen. We zijn er van vrijdag t/m zondag. Naast winkelen vinden we het ook leuk om in leuke straatjes te lopen, een museum te bezoeken en eten in hippe eettentjes. Wie heeft er leuke ideeen? En dan zoek ik ook vermaak voor de zondag want volgens mij is dan veel gesloten in Antwerpen?
Het eerste weekend van de maand is het koopzondag en is er vaak wel nog wat open.
Wel soms pas 's middags of vanaf 11u.

Als je dus per ongeluk het goede weekend treft :-) ...

De musea zijn overigens wél open op zondag. En de horeca ook.
En check de Kloosterstraat op zondag. Heel veel antiek-winkeltjes die speciaal op zondag opendoen.
(Moet je puber natuurlijk wel into 2dehands zijn om die te willen bekijken.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Op zondag idd de Kloosterstraat.
Het Eilandje met het MAS, je kan gratis tot op het dak.
In het Felix pakhuis,ook aan het Eilandje: Wolf, foodmarket met allerhande restaurantjes.
De (nog steeds gratis?) overzetboot aan het Steen naar linkeroever en daar langs de Schelde wandelen.
Het havenhuis
Makkelijk en goedkoop gebruik maken van de Velo fietsen.
Plantentuin Den Botaniek, leuk om door te kuieren, gratis
Fijn al jullie tips! We zijn toevallig niet het 1e weekend van de maand in Antwerpen. Maar goed om te lezen dat er nog genoeg te doen is op zondag. Het idee is nu sowieso de zondag naar MAS te gaan. Chocoladefabriek hebben we ook in Keulen bezocht dus ik kijk even of we dat nu weer willen gaan doen. Boot over de Schelde ook heel leuk en Kloosterstraat komt ook op het lijstje. Foodmarket gaan we ook uitproberen.

Het gaat helemaal goed komen!
Met een puber zou ik qua musea eventueel ook eens kijken naar het MUHKA of het Fotomuseum.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Je zou ook nog naar PAKT kunnen. Als je gaat lopen vanaf ca. het centraal station loop je door de Diamantbuurt waar veel orthodoxe joden wonen. Een tijdje terug daar geweest en ik vond het best wel bijzonder om te zien. Echt een totaal andere sfeer dan in het centrum.
Ontbijt of brunch bij Bubble Waffle. Reserveer wel van tevoren! De naam doet vermoeden dat ze alleen wafels hebben maar ze hebben juist ook heerlijke ontbijtjes met avocado, ei, gerookte zalm; amerikaanse pancakes; croissants, fruit.... Er komen bijna alleen maar vrouwen ha ha... ik denk dat mannen bang zijn dat ze hun mannelijkheid verliezen als ze geen vlees, bonen etc. eten. :roll:

De oudste kroeg van de stad vind ik ook leuk voor in de middag, Quinten Matsijs. Er zijn kleine maar ook grote tafels dus het kan zijn dat je bij andere mensen aan tafel zit, gezellig juist (maar je hoeft niet de hele tijd met anderen te praten natuurlijk als je dat niet wilt). Veel mensen zitten er kaartspellen te doen. Ze hebben ook betaalbaar avondeten, wel alles met vlees. Maar ze maakten speciaal voor ons iets zonder vlees en dat was gewoon heel lekker en compleet.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Super, die laatste tips. En Bubble Waffle is echt iets voor mijn dochter dus daar gaan we reserveren.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven