Toerisme in Kroatië, TIPS
maandag 10 februari 2020 om 14:22
Hoi!
Ik ben op zoek naar een leuke stad/eiland/plaats in Kroatië voor een zomervakantie.
Wat wij zoeken is levendigheid, toerisme, en leuke activiteiten om te doen, gecombineerd met strand en zon
Wij zijn een stel van midden twintig en willen eind juli begin augustus gaan.
Tips voor bestemmingen/hotels oid?
Ik hoor het heeeeel graag!
Ik ben op zoek naar een leuke stad/eiland/plaats in Kroatië voor een zomervakantie.
Wat wij zoeken is levendigheid, toerisme, en leuke activiteiten om te doen, gecombineerd met strand en zon
Wij zijn een stel van midden twintig en willen eind juli begin augustus gaan.
Tips voor bestemmingen/hotels oid?
Ik hoor het heeeeel graag!
maandag 10 februari 2020 om 14:29
Dat is wat kleinschaliger toch?
maandag 10 februari 2020 om 14:42
Ja, in Srebreno/Mlini is alles eigenlijk op loopafstand. Meerdere strandjes aan de boulevard, leuke restaurants (veel verschil in prijs en kwaliteit en niveau), een winkelcentrum, bus naar Dubrovnik en boten naar Dubrovnik en de eilanden. Je kunt ook wel de natuur inlopen, en naar Kupari (voormalig resort dat is gebombardeerd in de oorlog) wandelen. Gaan ook bussen/boten naar Cavtat. Er zijn twee grotere hotels met zwembaden maar ook veel apartementen, worden veelal gerund door families. Een dagtrip naar de KRavice watervallen is ook leuk.
Hou er rekening mee dat de oude binnenstad van Dubrovnik overspoeld is door toeristen. Bijna op het onveilige af.
maandag 10 februari 2020 om 16:13
Oh dat is ook niet top haha, ik hou er van om wat bedrijvigheid om me heen te hebben en niet alleen op n terrasje te zitten, maar massaal gaat me op mn zenuwen werken