Toscane met kinderen?
dinsdag 19 november 2013 om 15:16
Hoi,
Het is half november en in tegenstelling tot andere jaren hebben we nog geen idee waar we in de zomer op vakantie willen.
Toscane lijkt ons wel wat, maar we houden niet van massale campings. Wat zoeken we wel? Een kleinschalige camping (met stacaravan of chalet bijvoorbeeld) of een gezellig appartementen/hotelcomplex met mooi zwembad. We zoeken een combinatie van strand/zwembad en het bezoeken van Pisa, Sienna ,Florence, Lucca etc.
De laatste keren hebben we een vliegvakantie gedaan: Canarische eianden, Balearen. Dit keer willen we (misschien) eens iets anders.
Ik hoop op leuke accomodatietips!
De kinderen zijn in de zomer 5 en 7.
Het is half november en in tegenstelling tot andere jaren hebben we nog geen idee waar we in de zomer op vakantie willen.
Toscane lijkt ons wel wat, maar we houden niet van massale campings. Wat zoeken we wel? Een kleinschalige camping (met stacaravan of chalet bijvoorbeeld) of een gezellig appartementen/hotelcomplex met mooi zwembad. We zoeken een combinatie van strand/zwembad en het bezoeken van Pisa, Sienna ,Florence, Lucca etc.
De laatste keren hebben we een vliegvakantie gedaan: Canarische eianden, Balearen. Dit keer willen we (misschien) eens iets anders.
Ik hoop op leuke accomodatietips!
De kinderen zijn in de zomer 5 en 7.
dinsdag 19 november 2013 om 22:19
quote:bloesem1977 schreef op 19 november 2013 @ 22:02:
Gravinnetje: ik ben op zoek naar accomodaties.....niet zozeer naar een plaatsnaam
Oh jee, neem me niet kwalijk. Ik dacht je te helpen.
Een plaatsnaam lijkt me voldoende om van daaruit zelf verder te zoeken naar een accommodatie. Zeker omdat dit voor iedereen persoonlijk is.
Nou succes hoor, ik zal me er verder niet mee bemoeien.
Gravinnetje: ik ben op zoek naar accomodaties.....niet zozeer naar een plaatsnaam
Oh jee, neem me niet kwalijk. Ik dacht je te helpen.
Een plaatsnaam lijkt me voldoende om van daaruit zelf verder te zoeken naar een accommodatie. Zeker omdat dit voor iedereen persoonlijk is.
Nou succes hoor, ik zal me er verder niet mee bemoeien.
dinsdag 19 november 2013 om 22:32
Afgelopen zomer ben ik met mijn man en dochter in Terontola in Toscane geweest. We logeerden in een appartement in een groot landhuis. Het heet Landrucci en heel kindvriendelijk. Op een goede afstand van Florence, Siena, Perugia. Het is op de grens van Toscane en Umbrië. De omgeving is echt prachtig en het dorpje Terontola is echt Italiaans. Bijna geen toeristen te zien.
Het landhuis is geschikt voor zes families. Kleinschalig dus en dat wil de eigenaar ook zo houden. We hebben er een fantastische vakantie gehad. Google maar eens op Landrucci.
Succes.
Het landhuis is geschikt voor zes families. Kleinschalig dus en dat wil de eigenaar ook zo houden. We hebben er een fantastische vakantie gehad. Google maar eens op Landrucci.
Succes.
dinsdag 19 november 2013 om 22:39
sorry, mijn reactie kwam misschien onaardig over, maar was zeker niet zo bedoeld!
Ik ben juist op zoek naar accomodaties, omdat ik zelf via vacansoleil etc op campings terecht kom met duizenden plekken. Dat is niet geheel wat we zoeken. In elke regio heb je kleinere accommodatie mogelijkheden, dus ik vond mijn vraag zo gek nog niet.
Dank Miste! ga zeker googlen!
Ik ben juist op zoek naar accomodaties, omdat ik zelf via vacansoleil etc op campings terecht kom met duizenden plekken. Dat is niet geheel wat we zoeken. In elke regio heb je kleinere accommodatie mogelijkheden, dus ik vond mijn vraag zo gek nog niet.
Dank Miste! ga zeker googlen!
dinsdag 19 november 2013 om 22:48
Wij gingen enkele jaren geleden naar Preci, een plaatsje net in Umbrië, maar wel op de grens met Toscane. We logeerden in een appartementje. Casale Carocci was de naam van het 'complex'. Eigenlijk is het helemaal geen complex te noemen. Er waren een stuk of 10 appartementjes schat ik. Het was er zeer rustig. Er is een heel mooi zwembad en een klein speeltuintje voor de kinderen.
Een echte aanrader!
Een echte aanrader!