Toscane met kinderen?

19-11-2013 15:16 20 berichten
Hoi,

Het is half november en in tegenstelling tot andere jaren hebben we nog geen idee waar we in de zomer op vakantie willen.

Toscane lijkt ons wel wat, maar we houden niet van massale campings. Wat zoeken we wel? Een kleinschalige camping (met stacaravan of chalet bijvoorbeeld) of een gezellig appartementen/hotelcomplex met mooi zwembad. We zoeken een combinatie van strand/zwembad en het bezoeken van Pisa, Sienna ,Florence, Lucca etc.

De laatste keren hebben we een vliegvakantie gedaan: Canarische eianden, Balearen. Dit keer willen we (misschien) eens iets anders.

Ik hoop op leuke accomodatietips!

De kinderen zijn in de zomer 5 en 7.
Alle reacties Link kopieren
Bibioneis leukmet en zonder kids en keuze uit volledigecamping / chalets en vakantiehuisjes

Vlak bij het strand en ooknog zwembaden bij de camping
Dank je Blade, ga straks googlen!
Umbrië! Dat is zo prachtig mooi daar. 2 jaar geleden ben ik op camping Polvese geweest, en daar hadden ze een uitgebreid animatie programma.

Geen zee, wel veel meren. Wij zaten aan het trasimeno meer.
Bibione is alleen de verkeerde kant van Italie..... Wel geschikt om Venetie te bezoeken.
Bibbona is ook leuk, vlak bij Vada in de buurt (witte zandstranden). En in de buurt van de steden waar je heen wilt.
Ik zoek echt iets in de Provence....iemand tips?
quote:bloesem1977 schreef op 19 november 2013 @ 19:46:

Ik zoek echt iets in de Provence....iemand tips?

Huh?????

Dat is toch wel heel wat kilometers van Sienna, Luca, Pisa en Florence vandaan hoor.
Toscane in de Provence, nou dat wordt zoeken
sorry! deed 2 dingen tegelijk: toscane dus
Nou, volgens mij is mijn laatste tip dan toch van toepassing. Althans, de laatste keer dat ik er heen ging was het nog zo.
Gravinnetje: ik ben op zoek naar accomodaties.....niet zozeer naar een plaatsnaam
quote:bloesem1977 schreef op 19 november 2013 @ 22:02:

Gravinnetje: ik ben op zoek naar accomodaties.....niet zozeer naar een plaatsnaam

Oh jee, neem me niet kwalijk. Ik dacht je te helpen.

Een plaatsnaam lijkt me voldoende om van daaruit zelf verder te zoeken naar een accommodatie. Zeker omdat dit voor iedereen persoonlijk is.

Nou succes hoor, ik zal me er verder niet mee bemoeien.
een rustig plekje in het hoogseizoen in Toscane.

Nou ik ben benieuwd wie het ei van columbus heeft
Afgelopen zomer ben ik met mijn man en dochter in Terontola in Toscane geweest. We logeerden in een appartement in een groot landhuis. Het heet Landrucci en heel kindvriendelijk. Op een goede afstand van Florence, Siena, Perugia. Het is op de grens van Toscane en Umbrië. De omgeving is echt prachtig en het dorpje Terontola is echt Italiaans. Bijna geen toeristen te zien.

Het landhuis is geschikt voor zes families. Kleinschalig dus en dat wil de eigenaar ook zo houden. We hebben er een fantastische vakantie gehad. Google maar eens op Landrucci.

Succes.
sorry, mijn reactie kwam misschien onaardig over, maar was zeker niet zo bedoeld!

Ik ben juist op zoek naar accomodaties, omdat ik zelf via vacansoleil etc op campings terecht kom met duizenden plekken. Dat is niet geheel wat we zoeken. In elke regio heb je kleinere accommodatie mogelijkheden, dus ik vond mijn vraag zo gek nog niet.

Dank Miste! ga zeker googlen!
Oh ja, er is ook een zwembad bij het landhuis en een grote tuin.

En nu stop ik met reclame maken anders wil ik er meteen weer terug;-). Zo heerlijk hadden we het er. Leuk detail: we zijn er met de trein naar toe gegaan.
Wij gingen enkele jaren geleden naar Preci, een plaatsje net in Umbrië, maar wel op de grens met Toscane. We logeerden in een appartementje. Casale Carocci was de naam van het 'complex'. Eigenlijk is het helemaal geen complex te noemen. Er waren een stuk of 10 appartementjes schat ik. Het was er zeer rustig. Er is een heel mooi zwembad en een klein speeltuintje voor de kinderen.

Een echte aanrader!
Er zijn vele agri turisimo die oom een appartement of chalet hebben, misschien is dat een handige zoek term voor je..
Camping Valle Gaia! En dan stacaravan via Eurocamp. Canvas heeft ook stacaravans maar die waren minder... Ligt kwartiertje van de kust/strand.

Super gelegen, nette camping, niet te massaal ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven