Trolley-backpack, goed idee?

01-02-2023 12:11 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit voor een handbagagereis te kijken naar een trolley-rugzak. Lijkt me net wat praktischer dan een gewone trolleykoffer. En ideaal, zowel te dragen als te rollen!

Maar is dat zo, wie heeft er ervaring mee?
Geen ervaring met een trolleybackpack, maar als men probeer 2 in 1 te combineren werkt dat eigenlijk nooit zo goed als wanneer je het los hebt.

Was-droog combinatie
Shampoo en conditioner in 1
Spork
Etc

:) kan me zo voorstellen dat je bij een trolleybackpack inlevert op draagcomfort, ik zou m sowieso ergens uitproberen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er eentje van Benetton, ooit nog gespaard met een of andere zegel/puntenactie bij, volgens mij nog de Konmar. Het is op zich een fijn ding, maar ik heb hem eigenlijk nooit als rugzak gebruikt, altijd alleen als trolley.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
01-02-2023 12:23
Geen ervaring met een trolleybackpack, maar als men probeer 2 in 1 te combineren werkt dat eigenlijk nooit zo goed als wanneer je het los hebt.

Was-droog combinatie
Shampoo en conditioner in 1
Spork
Etc

:) kan me zo voorstellen dat je bij een trolleybackpack inlevert op draagcomfort, ik zou m sowieso ergens uitproberen

Ik heb hem niet nodig als vervanging voor een backpack, ga er niet uren mee sjouwen. Dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt me het slechtste van twee werelden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Let vooral op de afmetingen van zo'n backpack. Zelf hier ook naar gekeken, leek mij wel handig. Maar het bleek dat de afmetingen, tenminste voor het model wat mij geschikt leek, te groot waren om als handbagage mee te mogen. Op de verkoopsite stond dat het geschikt was als handbagage, bij de meeste airlines waar ik keek was dat echter niet het geval.
Ik vind ze onhandiger dan gewoon een rugzak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er een gehad met 2 wielen. Het rolt net niet lekker en op de rug kan maar is veel lastiger dan een gewone rugzak. Ik waag mij er niet meer aan.

Waarom zou je hem korte stukjes op je rug willen?
Alle reacties Link kopieren Quote
beau30 schreef:
01-02-2023 13:41
Ik heb er een gehad met 2 wielen. Het rolt net niet lekker en op de rug kan maar is veel lastiger dan een gewone rugzak. Ik waag mij er niet meer aan.

Waarom zou je hem korte stukjes op je rug willen?

Om flexibeler te kunnen zijn denk ik... soms is zo'n koffer achter je aan slepen niet handig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit ziet er gewoon zo fijn uit
stofferblik wijzigde dit bericht op 01-02-2023 16:47
61.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er in het verleden ook vaak naar gekeken. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik veel reisvlogs kijk en door die vloggers hun ervaring werd gedeeld: het lijkt heel handig, maar zij gebruikten eigenlijk nooit beide functies gebruiken. Als rugtas vonden ze het minder fijn
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Ik heb er eentje van Eagle Creek van 65L en ik vind het wel handig. Neem hem meestal mee op city tripjes en vind het dan handig op stations of plekken waar veel trapjes en rollen wat minder fijn gaat, dan gaat ie op de rug en klaar. Maar ik zou met de mijne dus niet gaan backpacken, daar vind ik het draagcomfort niet goed genoeg voor. Heb er wel eens een uur mee gelopen en dat ging prima maar om er trektochten ofzo mee te doen? Nee.

Heb mensen ook wel eens verbaasd zien kijken. Dan zien ze me eerst dat ding op m'n rug hebben en dan rol ik er ineens mee :hihi:
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 01-02-2023 14:10
12.97% gewijzigd
beau30 schreef:
01-02-2023 13:41
Ik heb er een gehad met 2 wielen. Het rolt net niet lekker en op de rug kan maar is veel lastiger dan een gewone rugzak. Ik waag mij er niet meer aan.

Waarom zou je hem korte stukjes op je rug willen?
Nou, als je bijvoorbeeld een weekendje Londen doet is dat echt wel handiger, met al die trappen in de metro.
navyblue schreef:
01-02-2023 14:10
Nou, als je bijvoorbeeld een weekendje Londen doet is dat echt wel handiger, met al die trappen in de metro.
Ja daar was het een uitkomst bij. En in Parijs en Berlijn ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen ervaring maar ik ben al jaren Team Rugzak, super praktisch, past veel in en je hebt nooit het gedoe met dat slepen met die koffer (maar vooral heb ik een woestmakende aversie tegen het geluid van die afschuwelijke wieltjes). Ik zou dus gewoon een echt goede rugzak kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
TsumTsum schreef:
01-02-2023 14:05
Ik heb er eentje van Eagle Creek van 65L en ik vind het wel handig. Neem hem meestal mee op city tripjes en vind het dan handig op stations of plekken waar veel trapjes en rollen wat minder fijn gaat, dan gaat ie op de rug en klaar. Maar ik zou met de mijne dus niet gaan backpacken, daar vind ik het draagcomfort niet goed genoeg voor. Heb er wel eens een uur mee gelopen en dat ging prima maar om er trektochten ofzo mee te doen? Nee.

Heb mensen ook wel eens verbaasd zien kijken. Dan zien ze me eerst dat ding op m'n rug hebben en dan rol ik er ineens mee :hihi:
Precies dit. Ik log net in om te schrijven dat ik het ideaal vind. Op trappen of keitjes rolt zo’n trolley niet fijn en dan is het heel lekker om hem op je rug te doen. En ook als je je handen vrij wilt hebben. Kopen dus!
Klaar mee
Ik heb er ook een regenhoes bij gekocht trouwens. Dus als het regende ging dat ding op m'n rug in de hoes. Werd het ook niet nat van de regen of door plassen rollen waar je niet omheen kunt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het geweldig en heb de mijne ook echt tien jaar lang zoveel gebruikt dat hij nu versleten en al nog op zolder staat totdat ik een waardige vervanger heb gevonden. Ik blijf dus even meelezen voor tips voor welk merk want de mijne wordt helaas niet meer gemaakt.
Lorem Ipsum
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Als alternatief bestaat er ook een travelpack. Combi van backpack en een gewone reistas.

Denk dat een combi met trolly heel zwaar is om te dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er eentje gekocht en al 1 keer meegenomen. Mijn man loopt slecht en daarom neem ik ook zijn handbagage mee het vliegtuig in. Zo kon mijn eigen handbagage op mijn rug en zijn rolkoffertje in mijn hand.

Binnenkort ga ik een rondreis maken en neem ik alleen handbagage mee (dat wordt een enorme uitdaging haha). Omdat we soms nog naar onze b&b moeten lopen en de wegen slecht zijn leek deze combi mij heel handig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er een. Dramatisch. Er zit zo'n hard ding in zodat hij als rugzak alleen lekker zit als hij niet te vol zit.
De wieltjes maken vlekken op je kleding.
Hij rolt net niet lekker en valt heel snel om.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik zo’n combinatie zou kopen zou ik een Osprey wel vertrouwen. Ziet er ook wel aardig comfortabel uit.

Osprey Farpoint Wheels 36
Alle reacties Link kopieren Quote
Almdudler schreef:
01-02-2023 21:19
Als ik zo’n combinatie zou kopen zou ik een Osprey wel vertrouwen. Ziet er ook wel aardig comfortabel uit.

Osprey Farpoint Wheels 36

Ziet er perfect uit inderdaad. Helaas nooit meer leverbaar :'(
Alle reacties Link kopieren Quote
Buffie schreef:
01-02-2023 14:13
Precies dit. Ik log net in om te schrijven dat ik het ideaal vind. Op trappen of keitjes rolt zo’n trolley niet fijn en dan is het heel lekker om hem op je rug te doen. En ook als je je handen vrij wilt hebben. Kopen dus!

Tnx!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven