Turkije visum vraag

03-05-2018 19:51 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar heb jij je visum besteld ?
Er zijn zoveel sites , maar ik wil er natuurlijk 1 die betrouwbaar is
De website van het Turkse ministerie?

https://www.evisa.gov.tr/nl/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Die tickel plaatst idd
Tickel schreef: ↑
03-05-2018 19:59
De website van het Turkse ministerie?

https://www.evisa.gov.tr/nl/
Heb hier van de week een visum gekocht.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Die van Tickel inderdaad.
Bijkomend voordeel: afrekenen in dollar, en dat is goedkoper dan in euro.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Dank jullie wel!!
O balen ik heb geen creditcard... Dus deze valt af
Het kan ook via de ANWB, daar kun je oa. met Ideal betalen.
Jappy88 schreef: ↑
03-05-2018 20:23
O balen ik heb geen creditcard... Dus deze valt af
Je kunt daar gewoon via ideal betalen. En anders https://www.turkijevisum.nl als je een Nederlandse website zoekt.
Zonder creditcard naar Turkije?
Stel dat er iets gebeurd en je heel veel geld moet betalen aan een ziekenhuis, heb je dat dan wel bij je?

Dan maar visum via de ANWB.
Ja daar hebben we een buffer voor gelukkig op onze spaarrekening Flashy.

@longwayhome ontzettend bedankt!!
04-05-2018 08:44
Ja daar hebben we een buffer voor gelukkig op onze spaarrekening Flashy.

@longwayhome ontzettend bedankt!!
Zo werkt dat toch niet?! Als er iets gebeurt willen ze flappen zien en niet een spaarbankboekje...
Zorg dat je er in ieder geval ten alle tijde bij kunt.
En neem voor zekerheid ors mee enz je weet gewoon maar nooit.

Veel plezier, komt vast wel goed.
Eckano ik snap je punt niet. Als ik iets met een creditcard kan betalen dan moet met pin of cash toch ook lukken?
Als je een creditcard hebt dan gaat dat uiteindelijk ook van je spaar rekening af of heb je een schuld . Wat is het verschil ?
@flashy ik kan er uiteraard bij. Het staat op de toprekeningen van onze bankrekeningen
04-05-2018 20:23
Eckano ik snap je punt niet. Als ik iets met een creditcard kan betalen dan moet met pin of cash toch ook lukken?
Als je een creditcard hebt dan gaat dat uiteindelijk ook van je spaar rekening af of heb je een schuld . Wat is het verschil ?
Met een credit card is het meteen geregeld en bij een pinbetaling of een contante betaling moet het eerst van een spaarrekening naar een rekening courant worden overgeboekt; dat lijkt me nogal omslachtig en onpraktisch want je moet dus weer een internetverbinding bij de hand hebben en ze hebben lang niet overal WiFi daar dus dat wordt weer een dure grap met roaming enzo, dat gedoe heb je met een credit card allemaal niet.
Internet is tegenwoordig 3 toetsen op je telefoon en je geld staat op je gewone rekening.
Wi-Fi en internet heb je tegenwoordig ook bijna overal. Ik vindt het onzin om alleen voor een vakantie een creditcard te nemen , maar als je er eenmaal hebt en aan gewend bent dan denk je er misschien anders over. Ik weet niet eens hoeveel geld je kan uitgeven met zo n kaart. Misschien moet ik me er maar eens in verdiepen 😁
Kijk anders eens naar een Revolut card. Dat wordt als creditcard gezien maar je stort er zelf geld op. Ik gebruik mijn creditcards vooral voor vakantie. Hotels boeken, tickets, ter plaatse (amerika) super handig.
Je kunt toch ook aan de grens/op het vliegveld een visumsticker krijgen, of kan dat niet meer?
mayou schreef: ↑
05-05-2018 18:39
Je kunt toch ook aan de grens/op het vliegveld een visumsticker krijgen, of kan dat niet meer?
Kan niet meer sinds 2015
“Don’t look back – you’re not going that way.”
04-05-2018 23:19
Internet is tegenwoordig 3 toetsen op je telefoon en je geld staat op je gewone rekening. Wi-Fi en internet heb je tegenwoordig ook bijna overal.

En hoe doe je dat dan als je in coma ligt ofzo?

Ik vindt het onzin om alleen voor een vakantie een creditcard te nemen ,

Je neemt hem niet alleen omdat jij er geld mee uit kunt geven, maar ook omdat dienstverleners een creditcard zien als een verzekering voor betaling van hun diensten. Dat kunnen artsen en ziekenhuizen zijn, maar bijv ook hotels, auto/scooterverhuurbedrijvwn, etc. Het is niet ongebruikelijk dat men tegenwoordig die “verzekering” eist, voordat je überhaupt van de diensten gebruik kunt maken.

maar als je er eenmaal hebt en aan gewend bent dan denk je er misschien anders over. Ik weet niet eens hoeveel geld je kan uitgeven met zo n kaart.

Dat ligt aan je inkomen. De limiet wordt door de creditcardmaatschappijen vastgesteld op basis van je inkomen.

Misschien moet ik me er maar eens in verdiepen 😁

Zeker als je reist naar landen waar medische zorg niet vanzelfsprekend is, lijkt me dat heel verstandig.

Een vriend van mij heeft ooit een paar uur zwaargewond over straat gelopen na een overval. Zijn creditcard was gejat, en dus werd hij niet geholpen!
Nummer*Zoveel schreef: ↑
05-05-2018 19:59
Ah, dank je; dat beschrijft iets duidelijker wat ik eigenlijk bedoelde! :-P
eckano wijzigde dit bericht op 05-05-2018 20:06
Reden: Euh... de quote is weggevallen...
0.00% gewijzigd
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat mensen tegen een credit card hebben, tenzij ze bang zijn dat ze zichzelf niet in de hand hebben ofzo...
eckano schreef: ↑
05-05-2018 20:08
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat mensen tegen een credit card hebben, tenzij ze bang zijn dat ze zichzelf niet in de hand hebben ofzo...
Niet iedereen kan even goed met geld omgaan en als je dat van jezelf weet, dan is een creditcard niet altijd de verstandigste keuze. Het is toch “makkelijk geld” in de zin van uitgeven. (“Makkelijk geld” uiteraard tussen aanhalingstekens, want als je de rekening niet netjes aan het eind van elke maand betaalt, dan betaal je je natuurlijk blauw aan rente!)

Maar gelukkig kun je zo’n kaart ook weer opzeggen. Dus als je niet zo handig bent met geld, dan zou je er voor een vakantie eentje kunnen nemen die je direct daarna weer opzegt of doorknipt.
Ik heb niks tegen die creditcard, maar ik heb ook geen droger omdat ik het onzin vind. Dat betekend niet gelijk dat ik iets tegen een droger heb. Ik geef alleen mijn geld er niet aan uit.
We hebben allebei een goede baan, werken veel over en geen kids en zat op de bank, dus niet met geld om kunnen gaan is hier ook niet van toepassing.
Hierboven lees ik ook nog iets van als je in coma ligt dan...
Gelukkig gaan we met een hele groep. Allemaal familie dus zal vast goedkomen uiteindelijk .
Maar toch ga ik me er eens in verdiepen . Als ik vaker ga reizen dan is het misschien wel handig voor huurauto s en andere dingen, maar ook in Amerika en Azië heb ik me gered zonder card.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven