Turkije visum vraag
donderdag 3 mei 2018 om 19:59
De website van het Turkse ministerie?
https://www.evisa.gov.tr/nl/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 3 mei 2018 om 20:06
Heb hier van de week een visum gekocht.Tickel schreef: ↑03-05-2018 19:59De website van het Turkse ministerie?
Time doesn't hear if you ask it to wait.
So own all your tears and just roll with the waves
vrijdag 4 mei 2018 om 00:13
Je kunt daar gewoon via ideal betalen. En anders https://www.turkijevisum.nl als je een Nederlandse website zoekt.
vrijdag 4 mei 2018 om 09:24
vrijdag 4 mei 2018 om 21:53
Met een credit card is het meteen geregeld en bij een pinbetaling of een contante betaling moet het eerst van een spaarrekening naar een rekening courant worden overgeboekt; dat lijkt me nogal omslachtig en onpraktisch want je moet dus weer een internetverbinding bij de hand hebben en ze hebben lang niet overal WiFi daar dus dat wordt weer een dure grap met roaming enzo, dat gedoe heb je met een credit card allemaal niet.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
vrijdag 4 mei 2018 om 23:19
Internet is tegenwoordig 3 toetsen op je telefoon en je geld staat op je gewone rekening.
Wi-Fi en internet heb je tegenwoordig ook bijna overal. Ik vindt het onzin om alleen voor een vakantie een creditcard te nemen , maar als je er eenmaal hebt en aan gewend bent dan denk je er misschien anders over. Ik weet niet eens hoeveel geld je kan uitgeven met zo n kaart. Misschien moet ik me er maar eens in verdiepen
Wi-Fi en internet heb je tegenwoordig ook bijna overal. Ik vindt het onzin om alleen voor een vakantie een creditcard te nemen , maar als je er eenmaal hebt en aan gewend bent dan denk je er misschien anders over. Ik weet niet eens hoeveel geld je kan uitgeven met zo n kaart. Misschien moet ik me er maar eens in verdiepen
zaterdag 5 mei 2018 om 19:59
Jappy88 schreef: ↑04-05-2018 23:19Internet is tegenwoordig 3 toetsen op je telefoon en je geld staat op je gewone rekening. Wi-Fi en internet heb je tegenwoordig ook bijna overal.
En hoe doe je dat dan als je in coma ligt ofzo?
Ik vindt het onzin om alleen voor een vakantie een creditcard te nemen ,
Je neemt hem niet alleen omdat jij er geld mee uit kunt geven, maar ook omdat dienstverleners een creditcard zien als een verzekering voor betaling van hun diensten. Dat kunnen artsen en ziekenhuizen zijn, maar bijv ook hotels, auto/scooterverhuurbedrijvwn, etc. Het is niet ongebruikelijk dat men tegenwoordig die “verzekering” eist, voordat je überhaupt van de diensten gebruik kunt maken.
maar als je er eenmaal hebt en aan gewend bent dan denk je er misschien anders over. Ik weet niet eens hoeveel geld je kan uitgeven met zo n kaart.
Dat ligt aan je inkomen. De limiet wordt door de creditcardmaatschappijen vastgesteld op basis van je inkomen.
Misschien moet ik me er maar eens in verdiepen
Zeker als je reist naar landen waar medische zorg niet vanzelfsprekend is, lijkt me dat heel verstandig.
Een vriend van mij heeft ooit een paar uur zwaargewond over straat gelopen na een overval. Zijn creditcard was gejat, en dus werd hij niet geholpen!
zaterdag 5 mei 2018 om 20:06
Ah, dank je; dat beschrijft iets duidelijker wat ik eigenlijk bedoelde!
eckano wijzigde dit bericht op 05-05-2018 20:06
Reden: Euh... de quote is weggevallen...
Reden: Euh... de quote is weggevallen...
0.00% gewijzigd
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
zaterdag 5 mei 2018 om 20:12
Niet iedereen kan even goed met geld omgaan en als je dat van jezelf weet, dan is een creditcard niet altijd de verstandigste keuze. Het is toch “makkelijk geld” in de zin van uitgeven. (“Makkelijk geld” uiteraard tussen aanhalingstekens, want als je de rekening niet netjes aan het eind van elke maand betaalt, dan betaal je je natuurlijk blauw aan rente!)
Maar gelukkig kun je zo’n kaart ook weer opzeggen. Dus als je niet zo handig bent met geld, dan zou je er voor een vakantie eentje kunnen nemen die je direct daarna weer opzegt of doorknipt.
zaterdag 5 mei 2018 om 20:34
Ik heb niks tegen die creditcard, maar ik heb ook geen droger omdat ik het onzin vind. Dat betekend niet gelijk dat ik iets tegen een droger heb. Ik geef alleen mijn geld er niet aan uit.
We hebben allebei een goede baan, werken veel over en geen kids en zat op de bank, dus niet met geld om kunnen gaan is hier ook niet van toepassing.
Hierboven lees ik ook nog iets van als je in coma ligt dan...
Gelukkig gaan we met een hele groep. Allemaal familie dus zal vast goedkomen uiteindelijk .
Maar toch ga ik me er eens in verdiepen . Als ik vaker ga reizen dan is het misschien wel handig voor huurauto s en andere dingen, maar ook in Amerika en Azië heb ik me gered zonder card.
We hebben allebei een goede baan, werken veel over en geen kids en zat op de bank, dus niet met geld om kunnen gaan is hier ook niet van toepassing.
Hierboven lees ik ook nog iets van als je in coma ligt dan...
Gelukkig gaan we met een hele groep. Allemaal familie dus zal vast goedkomen uiteindelijk .
Maar toch ga ik me er eens in verdiepen . Als ik vaker ga reizen dan is het misschien wel handig voor huurauto s en andere dingen, maar ook in Amerika en Azië heb ik me gered zonder card.