Turkije
zaterdag 24 juli 2021 om 12:23
Ik vind het een beetje afhankelijk van hoe je je vakantie invult. Grote all inclusives zou ik niet doen (sowieso liever niet) maar dat heb ik dus ook met campings met gedeeld sanitair, 1 broodjeszaak waar 's ochtends iedereen staat etc. Of het dan Oostenrijk of Turkije is maakt voor mijn gevoel minder uit.
if we all light up, we can scare away the dark...
zaterdag 24 juli 2021 om 12:32
Maar je moet er nog geraken natuurlijk. En in Oostenrijk moet je toch afstand houden, denk ik? Van alle maatregelen denk ik dat dat de maatregel is die het beste werkt.tatlitatli schreef: ↑24-07-2021 12:23Ik vind het een beetje afhankelijk van hoe je je vakantie invult. Grote all inclusives zou ik niet doen (sowieso liever niet) maar dat heb ik dus ook met campings met gedeeld sanitair, 1 broodjeszaak waar 's ochtends iedereen staat etc. Of het dan Oostenrijk of Turkije is maakt voor mijn gevoel minder uit.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 24 juli 2021 om 14:00
tatlitatli schreef: ↑24-07-2021 12:16Ik ga niet af op Corendon, maar op mijn schoonfamilie en vrienden. Waarvan velen in de gezondheidszorg werkzaam zijn (als arts dan wel in de farmaceutische sector). Ik geloof echt wel dat zij er kijk op hebben. Toen de cijfers veel te rooskleurig werden voorgesteld hoorden wij dat de cijfers niet konden kloppen gezien de overvolle ziekenhuizen. Nu valt het rond Izmir/ Cesme (waar wij verblijven) mee, horen we.
Los daarvan, familiebezoek heeft na twee jaar wel een bepaalde noodzaak. Plus we hebben daar een eigen (huur)auto en een zomerhuis aan zee met eigen zwembad. We gaan altijd naar betaalde beachclubs waar je makkelijk afstand kan houden. In het weekend gingen we al vaak niet naar het strand ivm de drukte vanuit de stad. Zal dit jaar niet anders zijn. Ik heb er vertrouwen in dat het zo veilig kan. Althans niet onveiliger dan op de camping in Frankrijk met gedeeld sanitair.
Dat is mooi voor jou, maar autochtone Nederlanders hebben geen familie in Turklije dus die gaan wel af op berichten als van Corendon, Nederlandse overheid etc..
Verder inderdaad volledig afhankelijk van wat voor vakantie je viert.
woensdag 28 juli 2021 om 06:18
Iemand schrijft niet in een vliegtuig willen...
Je ziet hier erg veel auto’s met kentekens uit Europa, meer dan anders lijkt het. Ik heb ze gezien uit NL Duitsland Oostenrijk Switzerland Engeland, Schotland Frankrijk, Spanje, Denemarken.
Ik durfde wel te vliegen want iedereen is getest, je moet mondkapjes op, en vliegtuig heeft hela filters. Wel opletten op vliegveld in de rij.
Het leven speelt zich in Turkije zo veel buiten af dat het echt heel erg goed te doen is hier.
En vergeet niet... het is hier inmiddels een betere situatie dan in NL qua besmettingen. Mensen krijgen hier idd een derde prik.
Je ziet hier erg veel auto’s met kentekens uit Europa, meer dan anders lijkt het. Ik heb ze gezien uit NL Duitsland Oostenrijk Switzerland Engeland, Schotland Frankrijk, Spanje, Denemarken.
Ik durfde wel te vliegen want iedereen is getest, je moet mondkapjes op, en vliegtuig heeft hela filters. Wel opletten op vliegveld in de rij.
Het leven speelt zich in Turkije zo veel buiten af dat het echt heel erg goed te doen is hier.
En vergeet niet... het is hier inmiddels een betere situatie dan in NL qua besmettingen. Mensen krijgen hier idd een derde prik.