Utrecht centrum

12-04-2024 17:42 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Over een paar weken mag ik mezelf een paar uur gaan vermaken in het centrum van Utrecht. Wie heeft leuke tips voor mij?
Ik houd van boeken dus ik hoor graag welke boekhandels de moeite waard zijn. En is de bibliotheek leuk om te bezoeken?
Verder houd ik van aparte winkeltjes en goede koffie.
En waar kan ik eventueel in mijn uppie leuk en lekker eten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Boekenwinkel Broese :heart: Mooi pand ook. De bibliotheek zit daar letterlijk naast/aan vast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja de bibliotheek aan het Neude is natuurlijk een trekpleister. En boekhandel Broese aan de Oude gracht. In een nieuw pand.

Je kunt werkelijk overal goede koffie drinken - waar niet - en leuke winkeltjes .... loop de hele oude gracht af. Van de sluis naar de Twijnstraat en je komt al heel wat tegen.

Enjoy.
Alle reacties Link kopieren Quote
En als je dan toch al bij de Twijnstraat bent, kun je nog even doorlopen naar de Westerkade. Daar zit de Boekenbar, koffietentje en boekwinkel ineen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je museumkaart? De oude hortus bij het Universiteitsmuseum is fijn om even uit de drukte te stappen. Er is een café bij, maar hoe de koffie is weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bewear schreef:
12-04-2024 17:44
Boekenwinkel Broese :heart: Mooi pand ook. De bibliotheek zit daar letterlijk naast/aan vast.
Ik kwam er een paar maanden geleden achter dat de bibliotheek verhuisd is :'(
(woon al 25 jaar niet meer in Utrecht en kom er af en toe nog even jeugdsentiment opsnuiven)
Alle reacties Link kopieren Quote
De huidige bibliotheek is echt prachtig!
Broese zit er misschien wel aan vast, maar je kunt niet doorlopen. Je moet toch echt even buiten om en twee keer de hoek om.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.savannahbay.nl/
Bijzondere boekhandel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is een leuk, tikje ouderwets reisboekenwinkeltje. Een boekenbar. En stripboekenwinkels.

Ik ga ook graag naar Betsies kookwinkel, spellenwinkel Subcultures, en haal een leuk kleurtje inkt bij Lorje. Dat zijn van die winkels die er al eeuwen zijn.

En even in de etalage gluren van Robin Wood muziekdoosjes.

Kluts heeft heerlijke (vegan) dingetjes voor bij de koffie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt goed allemaal, dank voor alle tips!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven