Vakantie 2013
zondag 14 oktober 2012 om 17:14
Hoi Allemaal,
Het is misschien een beetje vroeg om nu al over de vakantie van 2013 te denken, maar ik vind het zo heerlijk om in het vooruitzicht te hebben.
Mijn vriend en ik willen volgend jaar een keer een andere vakantie dan de standaard vakantie naar de zon in een appartement in de standaard vakantie parken. We zijn al naar alle canarische eilanden geweest, naar veel griekse eilanden.En we willen nu gewoon is wat anders. Mijn vraag is of jullie misschien tips hebben. Buiten europa lijkt me ook wel leuk, maar Kroatie lijkt me ook erg mooi. Alleen waar moet je dan zitten als stel van 23 jaar oud. Ik wil wel naar het mooie weer, en een strand in de buurt vind ik ook wel leuk. Maar ik wil ook dingen zien en ondernemen, of lekker met de auto erop uit trekken. Alle tips zijn welkom.
Het is misschien een beetje vroeg om nu al over de vakantie van 2013 te denken, maar ik vind het zo heerlijk om in het vooruitzicht te hebben.
Mijn vriend en ik willen volgend jaar een keer een andere vakantie dan de standaard vakantie naar de zon in een appartement in de standaard vakantie parken. We zijn al naar alle canarische eilanden geweest, naar veel griekse eilanden.En we willen nu gewoon is wat anders. Mijn vraag is of jullie misschien tips hebben. Buiten europa lijkt me ook wel leuk, maar Kroatie lijkt me ook erg mooi. Alleen waar moet je dan zitten als stel van 23 jaar oud. Ik wil wel naar het mooie weer, en een strand in de buurt vind ik ook wel leuk. Maar ik wil ook dingen zien en ondernemen, of lekker met de auto erop uit trekken. Alle tips zijn welkom.
zondag 14 oktober 2012 om 17:19
Montenegro of Macedonie?
Montenegro heeft stranden. Mooie natuur ook, en Kotor is een prachtig stadje.
Macedonie heeft een meer, Ohrid, en daarbij dus ook strand.
Ook een land met mooie natuur, cultuur en zeer vriendelijke mensen! Zeker een aanrader. En het is ook nog eens goedkoop. En je kunt er lekker eten en ook stappen.
Montenegro heeft stranden. Mooie natuur ook, en Kotor is een prachtig stadje.
Macedonie heeft een meer, Ohrid, en daarbij dus ook strand.
Ook een land met mooie natuur, cultuur en zeer vriendelijke mensen! Zeker een aanrader. En het is ook nog eens goedkoop. En je kunt er lekker eten en ook stappen.
zondag 14 oktober 2012 om 17:29
Rondreis op sicilië: Sicilië kent heel veel mooie oude ruïnes van de Grieken en de Romeinen, maar ook een prachtig landschap, karakteristieke dorpjes, mooie steden én mooie stranden. Ik zou alleen niet in Juli of Augustus gaan, vanwege het feit dat je dan levend verbrandt, maar in Mei of September/Oktober is het heerlijk!
zondag 14 oktober 2012 om 17:52
Lotteh, Montenegro en zeker Macedonie moet makkelijk lukken met dat budget.
Ik ben zelf dit jaar in de eerste week van juli naar Sicilie geweest en vond het top. Mocht je daaraan denken dan kan ik appartement Le Tartarughe in Letojanni aanraden. Wij waren 1100 met zijn 2en kwijt voor 8 dagen + vlucht.
Edit: ik denk dat je op Florida doelde.
Ik ben zelf dit jaar in de eerste week van juli naar Sicilie geweest en vond het top. Mocht je daaraan denken dan kan ik appartement Le Tartarughe in Letojanni aanraden. Wij waren 1100 met zijn 2en kwijt voor 8 dagen + vlucht.
Edit: ik denk dat je op Florida doelde.
I choose happy!
zondag 14 oktober 2012 om 17:59
Ook leuk trouwens is een interrailkaart kopen voor 10 reisdagen binnen 22 dagen(doe het zolang je onder de 26 bent, veel goedkoper). Dat kost ik geloof ¤239 per interrail. Je hebt dan nog ¤1000 over voor overnachtingen. Zeker als je voor budget hotels of hostels kiest goed te doen. Wij hebben Munchen-Verona-Venetie-Kroatische kust- Zagreb-Boedapest-Balatonmeer- Praag gedaan. Wij gingen wel in de lente en niet in de zomer.
I choose happy!
zondag 14 oktober 2012 om 18:12
Je idee om naar Kroatie te gaan is nog niet zo slecht als je aan dit budget zit verbonden. Prachtig land, veel te doen en te zien. En goed voor de portomonnee. Kijk voor vluchten met Ryanair of Wizz air en boek een appartementje, hotelletje of "zimmer frei" (of hoe ze die daar ook alweer noemen). In het laagseizoen kun je zelfs gewoon op de bonnefooi gaan.
Split is erg leuk, wellicht kun je een auto huren en richting Dubrovnik rijden. Ik ben twee jaar geleden voor werk aangevlogen op Zadar en teruggevlogen vanuit Split. Ook veel leuke eilandjes aan de kust!
Split is erg leuk, wellicht kun je een auto huren en richting Dubrovnik rijden. Ik ben twee jaar geleden voor werk aangevlogen op Zadar en teruggevlogen vanuit Split. Ook veel leuke eilandjes aan de kust!
maandag 15 oktober 2012 om 17:02
Super leuke ideeen allemaal! EssentialBliss de rondreis die jullie gedaan hebben lijkt me echt super! Munchen-Verona-Venetie-Kroatische kust- Zagreb-Boedapest-Balatonmeer- Praag gedaan. Hebben jullie die op eigen initiatief gedaan en zelf alles uitgezocht? Dat lijkt me namelijk zo lastig! En zal zoiets ook met de auto te doen zijn? Of is het dan echt slimmer om te interrailen?
Het lijkt me ook een super leuk idee om namelijk gewoon met de auto te gaan rijden tentje achterin en dan naar allemaal mooie plekken. Alleen dan nog de bestemmingen... en dat vind ik dus heel lastig. Gaan we naar Frankrijk of toch maar beter richting Italie en misschien kan Kroatie dan ook of zal dat te ver zijn?
En ik doelde inderdaad op Florida haha
Het lijkt me ook een super leuk idee om namelijk gewoon met de auto te gaan rijden tentje achterin en dan naar allemaal mooie plekken. Alleen dan nog de bestemmingen... en dat vind ik dus heel lastig. Gaan we naar Frankrijk of toch maar beter richting Italie en misschien kan Kroatie dan ook of zal dat te ver zijn?
En ik doelde inderdaad op Florida haha
dinsdag 23 oktober 2012 om 16:28
Ik heb nog niet geboekt, maar denk dat ik weer naar Oostenrijk ga. Daar ga ik het liefste elke zomer heen, maar af en toe voor de afwisseling ook ergens anders heen. Ik voel me daar altijd heerlijk uitgerust en die bergen, zo mooi. Ik hou van wandelen (geen hele dagen maar tochtjes van een paar uurtjes) en leuke stadjes bekijken. Of soms een dagje aan een meer een boek lezen.
donderdag 25 oktober 2012 om 06:59
Griekenland, Lesbos. Lesbos is het derde grootste eiland van Griekenland en is ongeveer evengroot als onze provincie Utreg.
Mooie natuur van diverse aard. Berg, bos, ruw en mooie stranden. Lesbos heeft twee grote baaien, cq binnenzee-en. Aan de baai van Kallonis (Kallonie) ligt *Skala Kallonis, een klein vissersdorpje met een gezellig plein waar genoeg te doen is.
Skala Kallonis ligt vrij centraal om naar de rest van het eiland te gaan met een huurauto of fiets. De omgeving van SK is vrij vlak en ideaal om te fietsen. Van het vliegveld, is het ca 1 uur rijden met de bus.
Het gebied rond Molyvos is een stuk drukker tov SK., maar leuk om een dagdeel naar toe te gaan. Leuke winkeltjes in nog leukerderdere winkeltjes.
* Skala betekend: Aan de kust. Een plaats met dezelfde naam zonder Skala vind je vaak landinwaarts op enkele kilometers afstand.
Mooie natuur van diverse aard. Berg, bos, ruw en mooie stranden. Lesbos heeft twee grote baaien, cq binnenzee-en. Aan de baai van Kallonis (Kallonie) ligt *Skala Kallonis, een klein vissersdorpje met een gezellig plein waar genoeg te doen is.
Skala Kallonis ligt vrij centraal om naar de rest van het eiland te gaan met een huurauto of fiets. De omgeving van SK is vrij vlak en ideaal om te fietsen. Van het vliegveld, is het ca 1 uur rijden met de bus.
Het gebied rond Molyvos is een stuk drukker tov SK., maar leuk om een dagdeel naar toe te gaan. Leuke winkeltjes in nog leukerderdere winkeltjes.
* Skala betekend: Aan de kust. Een plaats met dezelfde naam zonder Skala vind je vaak landinwaarts op enkele kilometers afstand.
donderdag 25 oktober 2012 om 08:18
donderdag 25 oktober 2012 om 08:25
donderdag 25 oktober 2012 om 08:28
quote:lotteh schreef op 14 oktober 2012 @ 17:20:
Ja lijkt me super, alleen ik denk dat ons budget dat niet echt toe laat, ik had ongeveer een bedrag van 1500 met zijn tweeen in gedachten.
Oeps, da's niet veel!!
Maar als je Thailand zou willen, dan is vanaf november de beste tijd, dus heb je dan nog 'n half jaartje langer om te sparen en je budget te verdubbelen. Voor 1500 p/p kom je daar 'n heel eind voor 'n week of 3.
Ja lijkt me super, alleen ik denk dat ons budget dat niet echt toe laat, ik had ongeveer een bedrag van 1500 met zijn tweeen in gedachten.
Oeps, da's niet veel!!
Maar als je Thailand zou willen, dan is vanaf november de beste tijd, dus heb je dan nog 'n half jaartje langer om te sparen en je budget te verdubbelen. Voor 1500 p/p kom je daar 'n heel eind voor 'n week of 3.
donderdag 25 oktober 2012 om 13:32