Vakantie 2019 al geboekt?

06-12-2018 12:02 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor ons is december altijd de tijd dat je denkt, zoekt en boekt voor de vakantie in 2019 (zomer in ons geval).

Gelukkig kunnen mijn partner en ik al vroeg op het werk vrij krijgen, in tegenstelling tot sommige vrienden die daardoor pas in januari kunnen boeken.

Wij hebben gisterenavond (al) geboekt, aangezien we onlangs een kindje hebben gekregen (eerste) hebben we nu gekozen voor een weekje allinn in een groot lux resort met een swim up kamer (ik kende het nog niet eerder maar lijkt me ideaal met een jong kindje). normaal zijn we niet van de allinn vakanties en gaan we liever veel zien en doen maar als eerste vakantie met de kleine lijkt het ons heerlijk.

Wie hebben er nog meer al geboekt en wat is het geworden? Ben benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren
O_O O_O
ijstaart schreef:
27-02-2019 15:09
Hier de afgelopen week de eerste zaken geregeld voor de vakantie, ik word er altijd heel blij van als er concreet iets is vastgelegd, dat maakt het een stukje tastbaarder - de voorpret kan nu echt beginnen!

In de meivakantie vertrekken man & dochter voor 2,5 week naar zijn familie in het buitenland (Zuid-Amerika), daar heb ik nu de vliegtickets voor geboekt.

In juli/augustus gaan dochter en ik met zijn tweeën op reis met de auto, ik heb net een airbnb appartementje gereserveerd in Krakau. Een overnachtingshotel voor onderweg (ergens bij de Pools-Duitse grens) moet ik nog regelen, net als tickets voor Auschwitz, verder leggen we niets vast.
Vanuit Krakau gaan we op de bonnefooi richting noorden. Roadtrip door Litouwen, Letland, Estland, ferry naar Finland en dan via Zweden en Denemarken terug, dat is het plan. Liefst in goedkope hotels of trekkershutten, maar voor de zekerheid gooi ik ook de kampeerspullen in de auto.
De precieze route weten we nog niet (kan eventueel nog ingekort worden) en ook niet hoe lang we wegblijven (ergens tussen de 3 en 5 weken waarschijnlijk). Eens zien hoe ver we komen.
Ik ben wel per land al een beetje aan het oriënteren wat er allemaal te zien en doen is. Voor mij een geheel onbekende regio (op Zweden en Denemarken na), dus ik ben heel benieuwd.
O_O sodeknetters dat zijn een bult km,s.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
27-02-2019 16:39
O_O O_O

O_O sodeknetters dat zijn een bult km,s.
Wij houden van lange autoritten :-)
Gezellig, muziekje erbij, landschappen bekijken, onderweg stoppen om te picknicken, heerlijk.

Het zijn ongeveer 6000 km als we de hele route doen zoals gepland.
Dat klinkt erger dan het is, want dat zijn dan ongeveer 1500 km per week, dus gemiddeld een ruime 200 km per dag. Vroeger reed ik dat dagelijks voor mijn werk (en dan moest ik nog 9 uur werken ook die dag). Dus op zich lijkt het me wel haalbaar.
We zullen niet elke dag rijden, dus er zullen ook dagen van 400-500 km tussen zitten, maar als je daar op je gemak de hele dag over kunt doen, lijkt me dat ook geen probleem. De eerste 1200 km naar Krakau doen we in 2 dagen (daarna 3 dagen rust), door Duitsland schiet het wel lekker op natuurlijk. Dat is denk ik ook het saaiste gedeelte, alleen maar snelweg en niet zo'n interessant landschap. Maar daarna denk ik dat het gewoon echt genieten wordt onderweg van alles wat we gaan zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga samen met jongste puber dochter een reis maken Oostenrijk,Zwitserland, Italië in juli met een bus.

We verheugen ons erg op een treinreis door de bergen, Berlina express.

Overmorgen gaan 2 van mijn dochters en ik 4 dagen Parijs,ook veel zin in.
Alle reacties Link kopieren
Hier staat de vakantie voor in mei al wel redelijk vast. Eerst met de auto naar Rügen, na een paar dagen naar de Harz, en na weer een paar dagen Bamberg. Dit doe ik allemaal alleen. Een paar dagen later zit ik in Frankrijk met m'n partner (die gaat daarvoor met vrienden een weekendje naar Parijs). We gaan wel vaker alleen op vakantie ivm verschillende reisinteresses ;)
Wat ik tussen Bamberg en Frankrijk doe is nu nog niet duidelijk. Misschien ga ik even naar huis, maar wellicht blijf ik gewoon nog ff hangen in Duitsland, zeker als het een beetje lekker weer is. Zo ja, dan ben ik zo'n 3 weken van huis.

In oktober ben ik ook van plan weer een paar weken vrij te nemen. Waarschijnlijk wordt het ook dan een rondje Duitsland, wellicht met een uitstapje Oostenrijk erbij, waarbij ik telkens, al dan niet met partner, een paar dagen in een bepaalde stad of streek verblijf.
Alle reacties Link kopieren
ijstaart schreef:
27-02-2019 15:09
Hier de afgelopen week de eerste zaken geregeld voor de vakantie, ik word er altijd heel blij van als er concreet iets is vastgelegd, dat maakt het een stukje tastbaarder - de voorpret kan nu echt beginnen!

In de meivakantie vertrekken man & dochter voor 2,5 week naar zijn familie in het buitenland (Zuid-Amerika), daar heb ik nu de vliegtickets voor geboekt.

In juli/augustus gaan dochter en ik met zijn tweeën op reis met de auto, ik heb net een airbnb appartementje gereserveerd in Krakau. Een overnachtingshotel voor onderweg (ergens bij de Pools-Duitse grens) moet ik nog regelen, net als tickets voor Auschwitz, verder leggen we niets vast.
Vanuit Krakau gaan we op de bonnefooi richting noorden. Roadtrip door Litouwen, Letland, Estland, ferry naar Finland en dan via Zweden en Denemarken terug, dat is het plan. Liefst in goedkope hotels of trekkershutten, maar voor de zekerheid gooi ik ook de kampeerspullen in de auto.
De precieze route weten we nog niet (kan eventueel nog ingekort worden) en ook niet hoe lang we wegblijven (ergens tussen de 3 en 5 weken waarschijnlijk). Eens zien hoe ver we komen.
Ik ben wel per land al een beetje aan het oriënteren wat er allemaal te zien en doen is. Voor mij een geheel onbekende regio (op Zweden en Denemarken na), dus ik ben heel benieuwd.
Zo'n soort reis ga ik ook maken komende zomer, qua kilometers dan. De route is alleen heel anders. Via Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Servië en Macedonië naar Griekenland. Terug via Bulgarije, Roemenië, Moldavië, Oekraïne en Polen. Een reis van 6 weken, heerlijk. En dat allemaal met een Kia Rio :-)
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
01-03-2019 07:32
Zo'n soort reis ga ik ook maken komende zomer, qua kilometers dan. De route is alleen heel anders. Via Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Servië en Macedonië naar Griekenland. Terug via Bulgarije, Roemenië, Moldavië, Oekraïne en Polen. Een reis van 6 weken, heerlijk. En dat allemaal met een Kia Rio :-)
Leuk! Daar heb ik ook naar zitten kijken als een plan B, voor als er in Scandinavië echt verschrikkelijk slecht weer voorspeld wordt. Maar we houden allebei niet heel erg van warmte, dus ik verwacht dat we het gewoon bij onze noordelijke route gaan houden. Startpunt wordt sowieso Polen omdat dochter heel graag naar Auschwitz wil en daar moeten we van tevoren al tickets voor reserveren (aantal bezoekers per dag is beperkt), dus dat ligt dan vast. Maar daarna is in principe alles nog mogelijk.
Heb je al vaker van dit soort roadtrips gedaan? Voor mij wordt het de eerste keer op deze manier, dus ik ben benieuwd of het gaat bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Kia Rio als de auto vrij nieuw is dat helemaal geen straf.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
04-03-2019 09:39
Kia Rio als de auto vrij nieuw is dat helemaal geen straf.
13 jaar :-P
Alle reacties Link kopieren
ijstaart schreef:
04-03-2019 08:58
Leuk! Daar heb ik ook naar zitten kijken als een plan B, voor als er in Scandinavië echt verschrikkelijk slecht weer voorspeld wordt. Maar we houden allebei niet heel erg van warmte, dus ik verwacht dat we het gewoon bij onze noordelijke route gaan houden. Startpunt wordt sowieso Polen omdat dochter heel graag naar Auschwitz wil en daar moeten we van tevoren al tickets voor reserveren (aantal bezoekers per dag is beperkt), dus dat ligt dan vast. Maar daarna is in principe alles nog mogelijk.
Heb je al vaker van dit soort roadtrips gedaan? Voor mij wordt het de eerste keer op deze manier, dus ik ben benieuwd of het gaat bevallen.
Graag naar Auschwitz? o_o
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
04-03-2019 11:13
13 jaar :-P
Ach, die van ons is ouder en maken ook trip door Zweden van zo rond de 5000 km.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
04-03-2019 11:13
Graag naar Auschwitz? o_o
Ja, ze heeft er een paar maanden geleden een boek over gelezen (een serieus boek, ooggetuigenverslag van een overlevende) en een film over gezien (wat meer geromantiseerd verhaal) en dat heeft haar interesse gewekt. Uiteraard wordt het geen vrolijk uitstapje a la Disneyland of zo, maar ze wil graag met eigen ogen die plek zien. Op mijn verlanglijst stond het zeker niet, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat ze daarheen wil. Dus waarom niet?
sito1970 schreef:
04-03-2019 11:13
Graag naar Auschwitz? o_o

Hartstikke leerzaam. Daar zou iedereen eens een bezoek aan moeten brengen.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 04-03-2019 15:32
8.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
04-03-2019 15:28
Hartstikke leerzaam. Daar zou iedereen eens een bezoek aan moeten brengen.
Het zou verplicht moeten worden op scholen om Auschwitz te bezoeken.
sito1970 schreef:
04-03-2019 15:30
Het zou verplicht moeten worden op scholen om Auschwitz te bezoeken.

Vind ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
04-03-2019 15:32
Vind ik ook.
Misschien dat de anti semitische gevoelens dan gaan afnemen bij bepaalde bevolkingsgroepen.
anoniem_129098 wijzigde dit bericht op 04-03-2019 17:09
1.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
04-03-2019 15:42
Misschien dat dan de anti semitische gevoelens dan gaan afnemen bij bepaalde bevolkingsgroepen.
Misschien dat dan alle racistische gevoelens gaan afnemen bij alle bevolkingsgroepen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven