Vakantie gezin drie kleine kinderen

28-10-2017 15:18 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een paar jaar niet op (zomer) vakantie geweest te zijn, willen we volgend jaar juni weer een keer op vakantie. We zijn tussendoor wel naar Centerparcs geweest maar willen nu weer eens wat verder weg. We hebben drie kleine kinderen van dan 9 maanden, 2 en 4 jaar. We zitten te dubben over wat handig is om te doen; een huis huren met privé zwembad, hotel/appartement met ontbijt erbij of juist een stacaravan op een camping. Voor alles is wat te zeggen en door een eerdere ervaring met twee weken slecht weer op een camping in Spanje weten en inmiddels drie kinderen om te vermaken weten we het niet zo goed. Ook zien we door de bomen het bos niet meer met alle aanbieders. We gaan sowieso met de auto en kijken naar Frankrijk, Spanje of Italie. Kroatie zou ook nog een optie zijn.

Wat voor accomodatie zouden jullie kiezen (en waarom?) en misschien hebben jullie wel de gouden tip voor een mooie vakantiebestemming?
Dankjulliewel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Oh een: een tent zou ik echt niet doen met een kruipende baby. De meest a-relaxte vakantie ooit. Werkelijk niks is babyproof in de gemiddelde voortent, en met een beetje pech kruipt ie zo de tent uit via de onderkant of de rits. En daar buiten is echt van alles wat gevaar kan. En als het weer niet helemaal jofel is zit je ook nog te kijken met een kind dat continu zwart ziet van de bagger.

Maar goed, ik ben geen tent-mens.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
hannaeva schreef:
29-10-2017 19:09
Huh? Ik kom elk jaar op Bakkum en het strand is echt heel ver lopen. Minstens 10-20 minuten.
Sophles zegt het toch: 1 km.
Stevig doorstappend is dat idd 12 minuten, met kinderen allicht langer.

Het gaat dus over dezelfde afstand, , alleen verschilt jullie idee over "ver" en "niet ver" ;-D
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
29-10-2017 09:10
En toen was de jongste van jullie ook nog maar negen maanden? En zat je met zn drieen op de achterbank?

Ik zie het probleem niet hoor. Gewoon gaan en er niet zo’n drukte van maken.
Alle reacties Link kopieren
Lees mee :) Hier dan wel 2 kleine kinderen maar we willen ook volgend jaar op vakantie. We zitten wel te overwegen om te gaan vliegen maar altijd nieuwsgierig naar andere opties.

Ik snap overigens de reacties wel, ik ben onlangs met partner naar Spanje gegaan met de auto. En haha ik ben wel erg blij dat we de kinderen niet mee hadden, de warmte, de reis was echt lang. Maar echt, haha! En inderdaad iedere kind is anders maar hier niet gezien. Het is ook nog een vakantie, dan wil je het wel dat iedereen zich vermaakt en naar de zin heeft. Maar echt respect als jullie ervoor kiezen! Probeer wel echt voldoende vermaak mee te hebben, eten en inderdaad heel vaak stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Gms schreef:
29-10-2017 14:19
Die place de la famille ziet er leuk uit zeg, ga ik eens aan mijn man voorleggen. Ga ook even naar de hobbithuisjes kijken. Zoals ik al zei is de oudste tegen die tijd (!) vier jaar, hij wordt begin juli vier dus gaat na de zomervakantie naar school. Dus hoeven ons nog nergens aan te houden. Oh ja en de jongste is een maandje oud voor diegene die vroeg of die er al was ;)

Over de lange autorit; mijn ouders deden dat vroeger ook met ons en dat was vast niet altijd leuk maar heb er wel goede herinneringen aan! Zolang we het niet geprobeerd hebben weet ik niet of het gaat of niet en wennen ze er nooit aan. Misschien dat we wel ‘s nachs gaan rijden in de hoop dat dat scheelt. Met onze oudste zijn we met de auto ver weg geweest toen hij 1 was en dat ging prima. Maar wie we er een plezier mee doen? Onszelf hopelijk en daarmee de kinderen ook, misschien egoistisch maar ik wil na drie jaar graag een beetje vakantiegevoel (heb ik in NL toch minder) en hopelijk lekker weer. Als het niet uitpakt zoals we willen kiezen we volgende keer wel weer voor de makkelijkere Centerparcs weg op een half uurtje rijden.

Die placedelafamille is ook een aardig eindje rijden hoor.

's nachts rijden wij niet want dan zijn we zelf brak als we aankomen dus wij vertrokken die keer héél vroeg en kinderen in pyjama's in auto gezet met een eigen fleecedekentje (daar hebben ze het nu soms nog over, haha, blijkbaar een hele ervaring;) in Luxemburg ontbeten met extra lekkere zelfgesmeerde broodjes en hup weer rijden.

Mentaal je erop voorbereiden dat je de alom aangeraden pauze na twee uur ook echt neemt. Ik neem op vakantie altijd een tas mee met allerlei kleine dingen. En dan mag iedereen om de zoveel tijd daar iets uitpakken.
En als je dan op driekwart ofzo zit zet ik filmpje op.
En bij die camping brengen ze je tegen redelijke prijs op je aankomstdag iets te eten (ben ff kwijt of t quiches of zelfgemaakte pizza was, in elk geval lekker :)

Sowieso waren het enorm aardige mensen dus ik maak graag reclame ;)

We hadden toen wel kinderen in andere leeftijd, dwz 4 en 3 jaar en geen baby.
Maar er waren meerder gezinnen die wél een baby hadden. En ze hadden dus ook een soort supergrote box / afgezet zacht gebied speciaal voor baby's. Maar wij zijn dus aantal jaar geleden geweest dus het is vast veranderd/ nóg beter geworden :)


En nog algemene tip
met baby op reis in de auto hielden we ook echt hun voedingsritme aan en lieten ze regelmatig even op kleedje in het "gras" naast t tankstation.

laat je niet ontmoedigen! Je kan prima met kleine kinderen oo vakantie. Al zijn ze zelf op die leeftijd ook blij met de wipkip twee straten verderop, zelf wil je toch ook weleens iets anders zien :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven