Vakantie gezin drie kleine kinderen

28-10-2017 15:18 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een paar jaar niet op (zomer) vakantie geweest te zijn, willen we volgend jaar juni weer een keer op vakantie. We zijn tussendoor wel naar Centerparcs geweest maar willen nu weer eens wat verder weg. We hebben drie kleine kinderen van dan 9 maanden, 2 en 4 jaar. We zitten te dubben over wat handig is om te doen; een huis huren met privé zwembad, hotel/appartement met ontbijt erbij of juist een stacaravan op een camping. Voor alles is wat te zeggen en door een eerdere ervaring met twee weken slecht weer op een camping in Spanje weten en inmiddels drie kinderen om te vermaken weten we het niet zo goed. Ook zien we door de bomen het bos niet meer met alle aanbieders. We gaan sowieso met de auto en kijken naar Frankrijk, Spanje of Italie. Kroatie zou ook nog een optie zijn.

Wat voor accomodatie zouden jullie kiezen (en waarom?) en misschien hebben jullie wel de gouden tip voor een mooie vakantiebestemming?
Dankjulliewel alvast!
yajes schreef:
29-10-2017 09:08
40 jaar geleden reden mijn ouders al met mijn zus en mij naar helemaal Spanje. En zo nog meer heel veel ouders die dat deden en doen.
En niemand is de 1e keer gewend aan lange ritten maar als je het niet doet, zal je ook nooit weten of het kan.

Het is maar wat je zelf van de reis maakt. Of in de nacht rijden of één of meerdere overnachtingen.

Ja dus? Mijn ouders ook. Neemt niet weg dat ik niet van de camping in Bakkum ineens naar Salou zou gaan rijden met koters die dat niet gewend zijn. Kan je ouwehoeren over voldoende stops en overnachtingen, grote kans dat er eentje bij zit die twee dagen lang over de zeik is door het reizen en je dus niet relaxed op je bestemming aankomt. Met een beetje pech heb je er drie die kloten.
Star² schreef:
29-10-2017 09:26
Ja dus? Mijn ouders ook. Neemt niet weg dat ik niet van de camping in Bakkum ineens naar Salou zou gaan rijden met koters die dat niet gewend zijn. Kan je ouwehoeren over voldoende stops en overnachtingen, grote kans dat er eentje bij zit die twee dagen lang over de zeik is door het reizen en je dus niet relaxed op je bestemming aankomt. Met een beetje pech heb je er drie die kloten.
Daarover gesproken.. Wij gingen altijd met de kinderen naar camping Bakkum in het voorseizoen. Kijk eens naar de strandhuisjes daar, zalig! Vanuit daar kun je lopend met de bolderkar naar 't strand en op de camping een beetje klooien met zand en water. Fietsen mee en dan hebben jullie allemaal een toptijd.
Sophles schreef:
29-10-2017 09:31
Daarover gesproken.. Wij gingen altijd met de kinderen naar camping Bakkum in het voorseizoen. Kijk eens naar de strandhuisjes daar, zalig! Vanuit daar kun je lopend met de bolderkar naar 't strand en op de camping een beetje klooien met zand en water. Fietsen mee en dan hebben jullie allemaal een toptijd.

Ja check deze TO:

https://www.kennemerduincampings.nl/

Die hobbithuisjes :heart:
Alle reacties Link kopieren
Sophles schreef:
29-10-2017 09:31
Daarover gesproken.. Wij gingen altijd met de kinderen naar camping Bakkum in het voorseizoen. Kijk eens naar de strandhuisjes daar, zalig! Vanuit daar kun je lopend met de bolderkar naar 't strand en op de camping een beetje klooien met zand en water. Fietsen mee en dan hebben jullie allemaal een toptijd.
Dat vind ik nogal een eindje! Zeker met een volle bolderkar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als je oudste 4 is heb je toch te maken met de schoolvakantie? Die begint pas op zijn vroegst op 7 juli.
Nouschi schreef:
29-10-2017 09:34
Dat vind ik nogal een eindje! Zeker met een volle bolderkar.
Welnee, is precies 1 km naar strand bakkum. Je kan door de duinen lopen en langs het fietspad. Oudste 2 (vanaf dezelfde leeftijd) liepen vaak zelf en de jongste lag lekker in de kar.

Hobbit woning is alleen op camping Geversduin, die is idd wat verder van het strand (km of 5)
anoniem_307255 wijzigde dit bericht op 29-10-2017 09:45
13.07% gewijzigd
_Marana_ schreef:
29-10-2017 09:10
En toen was de jongste van jullie ook nog maar negen maanden? En zat je met zn drieen op de achterbank?
Ik ging met mijn baby van 7 maanden naar Thailand dus ik sta er sowieso relaxter in.

Antwoord op jouw vraag: nee, niet met zijn drieën maar met zijn tweeën. Wel gingen mijn ouders met ons als baby al naar het zuiden met de auto.
Star² schreef:
29-10-2017 09:33
Ja check deze TO:

https://www.kennemerduincampings.nl/

Die hobbithuisjes :heart:
:heart: :heart:
regenworm schreef:
29-10-2017 09:39
Als je oudste 4 is heb je toch te maken met de schoolvakantie? Die begint pas op zijn vroegst op 7 juli.

Leerplicht is vanaf 5.
Alle reacties Link kopieren
Sophles schreef:
29-10-2017 09:42
Welnee, is precies 1 km naar strand bakkum. Je kan door de duinen lopen en langs het fietspad. Oudste 2 (vanaf dezelfde leeftijd) liepen vaak zelf en de jongste lag lekker in de kar.
Nee is echt verder.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
yajes schreef:
29-10-2017 09:42
Ik ging met mijn baby van 7 maanden naar Thailand dus ik sta er sowieso relaxter in.

Antwoord op jouw vraag: nee, niet met zijn drieën maar met zijn tweeën. Wel gingen mijn ouders met ons als baby al naar het zuiden met de auto.

Hoezo 'dus'? Ik vind een vliegreis met 1 baby niet te vergelijken met 1500 km met drie kinderen op de achterbank.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op de site 1km idd. Voor mijn gevoel is het 4, en dan de duin nog op, pfff. Ik vind het altijd veel gedoe in ieder geval.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je had het al gezien ;-)
anoniem_307255 wijzigde dit bericht op 29-10-2017 09:50
95.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 1,5 haar geleden naar Texel geweest. Jongste was toen een half jaar. Beviel erg goed!!

Maar je moet geluk met het weer hebben.

Volgende zomer willen we voor het eerst vliegen met ze. Ik ben benieuwd :P
Star² schreef:
29-10-2017 09:44
Hoezo 'dus'? Ik vind een vliegreis met 1 baby niet te vergelijken met 1500 km met drie kinderen op de achterbank.
Als ik hier weleens de reacties lees, is het bijna kindermishandeling om je baby mee te nemen op zo'n lange vliegreis.
Verschil: vliegreis is aan 1 stuk door en je moet het uitzingen. Autoreis kan je zelf bepalen en aanpassen aan de kinderen.

Mijn ouders reden vroeg aan 1 stuk door, voornamelijk in de nacht, en onze buren met drie kinderen deden dezelfde rit met 2 overnachtingen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan twee keer per jaar naar het buitenland met drie kinderen op de achterbank. Een reis van 1000 km gaat prima.
We zijn een paar keer naar de Dordogne geweest. Fijne streek, lekker weer, zoveel verschillende accomodatie, van kleine rustige capmings tot alles erop en eraan, gites, hotels enz.
yajes schreef:
29-10-2017 09:50
Als ik hier weleens de reacties lees, is het bijna kindermishandeling om je baby mee te nemen op zo'n lange vliegreis.
Verschil: vliegreis is aan 1 stuk door en je moet het uitzingen. Autoreis kan je zelf bepalen en aanpassen aan de kinderen.

Mijn ouders reden vroeg aan 1 stuk door, voornamelijk in de nacht, en onze buren met drie kinderen deden dezelfde rit met 2 overnachtingen.

O nou ik vind vliegen vele malen relaxter. En dan ben ik zelf nog eens een schijtbak ;-)
Star² schreef:
29-10-2017 09:43
Leerplicht is vanaf 5.
Nou en? Als een kind op een school staat ingeschreven moet het zich aan de lesroosters en schooltijden houden, leerplichtig of niet.
Het ligt enorm aan de kinderen die je hebt. Leuk voor ouders die beweerden dat hun kinderen die sliepen op de achterbank maar de mijne niet. Die hielden hun ogen het merendeel van de nacht stijf open.
regenworm schreef:
29-10-2017 09:54
Nou en? Als een kind op een school staat ingeschreven moet het zich aan de lesroosters en schooltijden houden, leerplichtig of niet.
Een kind dat nog geen 5 jaar is, mag ongeoorloofd van school wegblijven. Vanaf 5 jaar niet meer. Dat is nou leerplichtig.
regenworm schreef:
29-10-2017 09:54
Nou en? Als een kind op een school staat ingeschreven moet het zich aan de lesroosters en schooltijden houden, leerplichtig of niet.

Hoe kom je daar nou bij?
Alle reacties Link kopieren
Wij reden, toen de kinderen nog zo jong waren, maximaal 400 km op een dag en overnachten dan ergens. Was soms even zoeken naar een familie kamer, maar het is tot nu toe nog altijd gelukt. Inmiddels zijn ze iets ouder en rijden we wat verder weg op één dag, maar nu kunnen we het aan de kinderen uitleggen en maakt het ook niet zoveel uit als we wat later thuiskomen, we doen het met name op de terugweg. Wij kamperen altijd met de kinderen. Die kunnen dan een beetje op de camping rondstruinen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Wat een tuttige ouders zitten hier.
Mijn hemel, hoe zijn jullie zelf opgevoed? Ook door van zulke schijters van ouders :)?
Als ik andere ouders zie dan vraag ik mij af waar hun bange gedrag vandaan komt. Men lijkt overal gevaar in te zien. Vooral zo krampachtig blijven doen, daar worden die kinderen ook zo lekker weerbaar door....
Kinderen gaan niet dood van een autorit. Kinderen gaan ook niet dood van een beetje moe zijn na een lange reis. Ja, ze kunnen echt wel gaan jengelen en onhandelbaar worden, maar dat zijn ze ook al als je ze in een ballenbak in de Ikea dumpt of als je een keer ‘nee’ zegt als ze snoep willen.
Kies gewoon een leuke kindvriendelijke locatie uit en doe niet zo moeilijk.
regenworm schreef:
29-10-2017 09:54
Nou en? Als een kind op een school staat ingeschreven moet het zich aan de lesroosters en schooltijden houden, leerplichtig of niet.
Welnee. Dat is juist het moment dat je het ervan moet nemen. Je bent nog niet leerplichtig dus niet gebonden aan schoolvakanties maar je kind is oud genoeg om wat leuks te doen samen.
www.leerplichtwijzer.nl

Mag mijn kind af en toe thuis blijven als het niet, of niet meer, leerplichtig is?
Nee, staat uw kind ingeschreven op een school, dan moeten de regels en de lesroosters die voor alle leerlingen gelden, worden gevolgd.


Wanneer moet mijn kind voor het eerst naar school?
Een kind moet naar school vanaf de eerste schooldag van de maand nadat het 5 jaar wordt. De meeste kinderen gaan al naar school als ze 4 jaar zijn. Ze vallen dan nog niet onder de Leerplichtwet, maar voor hen gelden wel de regels die de school voert over aanwezigheid en het volgen van het onderwijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven