Vakantie in oktober??

20-08-2008 16:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend zijn allebei de hele maand oktober vrij. Daar willen we graag gebruik van maken en dus lekker weggaan. We zoeken een bestemming waar 't nog strandweer is dan, maar waar ook voldoende te beleven is. Hoeft geen low-budget vakantie te zijn. Iemand tips?? Alles is welkom!
Thailand, Turkije is nog steeds lekker....Antillen...Tunesie en absoluut: Egypte!!!

Egypte is echt geweldig..heerlijk relaxen en toch cultuur!
Spanje, Andalusie: niet geschikt als je echt naar discotheken wil etc. Wel als je van lekker eten, terasje, wijntje etc. houdt. Kan druk zijn maar ook is er rust te vinden. Vanuit strandplaats Nerja kan je met huurauto naar de Andalusische mooie steden zoals Granada, Sevilla, Malaga, Cordoba. Nerja is uitstekend als uitvalsbasis: veel restaurantjes, winkeltjes, mooi strand, gezellig! In de wintermaanden echt een overwinterbestemming voor ouderen, maar neem aan dat het in oktober nog wel druk is met ook jongeren. Toeristisch maar ook heel mooi Spaans gebleven met ouderwetse straatjes en omliggende dorpjes heel mooi Andalusisch.

Vietnam en Thailand zijn ook echt aanraders voor een langere vakantie, heel andere cultuur dan hier en zeer bijzondere ervaring! Reis ernaartoe is duurder maar daar geef je bijna niks uit. prijsniveau heel laag. Je moet wel even kijken of er in oktober geen regenseizoen is daar. Temperatuur is dan nog steeds heel goed (warm!) maar het kan dan veel regenen.
wij gaan in oktober naar suriname en curacao

je kunt ook denken aan bijv. Mexico
Ik wil ook in oktober op vakantie een weekje , maar wil niet richting caribbisch gebied en andere verre oorden.. En wil ook niet naar Turkije..

Is er een andere zonnige strand vakantie bestemming die toch wat dichter bij huis is ?
Zuid-Afrika is super. Veel zuidoost Aziatische landen zijn dan net klaar met 't regenseizoen dus ook een heel goeie optie. Zelf ga ik in november naar Cuba, daar is het ook lekker weer. Zoveel mooie te gekke mogelijkheden. Die tijd is voor veel landen erg gunstig qua klimaat. Ook Australie bijvoorbeeld! Overal is er erg veel te beleven en te zien.
quote:Vleermuis28 schreef op 20 augustus 2008 @ 17:49:

Ik wil ook in oktober op vakantie een weekje , maar wil niet richting caribbisch gebied en andere verre oorden.. En wil ook niet naar Turkije..

Is er een andere zonnige strand vakantie bestemming die toch wat dichter bij huis is ?Gambia! Maar 6 uur vliegen en lekkere temperatuur.
Brazilie, Bolivia, Peru! is wel 28 dagen met vertrek op 11 oktober, zie djoser.nl --> Van Rio naar Lima!
Ben enkele jaren achtereen op vakantie geweest in okt/nov. Egypte en Mexico zijn prima en dan heeft Egypte mijn voorkeur. Naar Egypte is minder lang vliegen dus meer vakantie haha én in Egypte 35gr gehad met een droge wind. In Mexico was de lucht veel vochtiger en konden we minder doen overdag vanwege de hitte (vocht droop langs de balkondeuren).

Alvast een fijne vakantie!!
Vorig jaar zijn wij half oktober naar Marokko geweest. Super hotel gevonden op 15 minuut van de luchthaven. Ideaal.

Het weer is altijd lastig in deze periode. Vorig jaar super weer gehad. Dit jaar weer naar marokko... hopelijk weer lekker weer.
quote:Vleermuis28 schreef op 20 augustus 2008 @ 17:49:

Is er een andere zonnige strand vakantie bestemming die toch wat dichter bij huis is ?Denia, aan de Costa Huppeldepup (ben de naam even kwijt) Leuke stad, heerlijke tapasbars (Tasca Eulalia) en meestal fantastisch weer. Mocht je erheen gaan, dan zien we elkaar daar wel.
Eiland hoppen voor de kust van Maleisie en Thailand.

Geweldig!!
Oktober..........geen lowbudget..... Hawaii !!!

Alleen je moet er lang reizen voor over hebben ong. 22 uur.

Maar je vliegt terug in de tijd dus je vertrekt bv op een zaterdagochtend of middag en komt dezelfde dag aan in de avond, na 22 uur reizen.

Ook gaan de meeste vluchten weer terug heel gunstig op bv vrijdagavond heel laat zodat je zondagochtend in NL bent.

Dus als je bv 2 weken gaat heb je de volle besteding van die 2 weken.

Ik heb het een paar 2x gedaan en is prima te doen voor 2 weken. Maar ik boekte altijd alleen een ticket, accomodatie regelde ik altijd zelf.

Exit reizen is best betaalbaar voor Hawaii.
Mexico, Belize, Guatemala, Honduras. Kan je leuke rondreis maken. Voordeel is dat het die tijd van het jaar wel warm is, maar niet zo vies warm en klam.
Wij gaan in oktober naar Brazilie.

Twee jaar geleden zijn we er ook geweest, het meest heerlijke weer gehad wat je je maar kunt voorstellen. daarnaast ook hele leuke trips gemaakt met jeep/buggy/paard/quad etc.

Verder is Venezuela ook een aanrader, mooi weer en genoeg te doen.
Als je naar Andalusië gaat, moet je zeker ook een bezoekje aan Ronda brengen: zo leuk!
Mexico(romantisch,en ongeveer 9 uur vliegen)

Dominicaanse Republiek(geweldig,en ongeveer 9 uur vliegen)

Bali( in 1 woord super!,alles bij elkaar rond de 14? uur vliegen)

Thailand(van mijzelf nog een wens)

Gambia(leuk,is weer eens wat anders,ongeveer 6 uur vliegen)

Costa Rica(super mooi!,ook dit is een wens)

Maar is het budget niet echt belangrijk voor jullie,dan zou ik kiezen voor Bali,Mexico,Dominicaanse(alle drie toppers!)

En tja de rest van mij aanraders(weet nog zoveel meer mooie plekjes...) is niet echt wat voor in de wintermaanden denk ik,alhoewel Gran Canaria,bv) daar kun je het hele jaar heen op vakantie.

Succes.....
Als je nu 'n hele maand hebt en budget speelt geen rol zou ik kiezen voor Australie (nog niet zelf geweest, maar wel grote wens) Al die andere mooie landen, zowel in ZO Azie als in midden Amerika liggen allemaal op veel kortere vliegafstand en zijn ook geschikt als je maar 3 weken aan 'n stuk weg kan.
Heej...vakantie in oktober, ook hetgeen wij gaan doen met zijn tweeën. Maar ik kom er écht niet uit. Budget = krap 2000 euro, liefst +/- 2,5 week op vakantie in een écht zonnig land. Wordt het goedkoop vliegen en normale prijzen in het land zelf? Of juist duur vliegen en goedkoop verblijven? Wie helpt mij het kaf van het koren te scheiden? We willen ongeveer een weekje strand en anderhalve week cultuur/actief/stad/natuur...helllup..:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven