Vakantie inspiratie
zaterdag 31 januari 2026 om 18:37
Laat ik voorop stellen dat ik op vakantie gaan heerlijk vind. Rondreizen plannen: super leuk. Maar een “gewone” zomervakantie uitzoeken; dat haat ik! Ik ben zo wispelturig als wat en ik weet dus niet wat ik wil. Ik ben er vandaag weer eens voor gaan zitten en ik ga van all inclusive in de zon, naar center parcs, naar een huisje in de Ardennen/zeeland/texel. Of toch weer naar de camping in Frankrijk. Ik weet het gewoon niet!
All-in wil ik eigenlijk omdat ik wel toe ben aan rust en geen zin heb om te moeten koken. Maar dat is dan weer best een “saaie” vakantie. Elke dag uit eten (buiten je hotel of camping dus) krijg ik stress van want dan moet ik elke dag een restaurant kiezen; dat vind ik moeilijk en dan kan ik geen keuze maken. Camping is dan weer rust in die zin dat de kinderen makkelijker hun eigen plan trekken.
Anyway, wie wil zijn/haar vakantieplannen voor de zomer delen? Wie weet doe ik inspiratie op!
Ervaringen van alleenstaande/gescheiden ouders met 2 kinderen (10 en 12 jaar) ook welkom!
All-in wil ik eigenlijk omdat ik wel toe ben aan rust en geen zin heb om te moeten koken. Maar dat is dan weer best een “saaie” vakantie. Elke dag uit eten (buiten je hotel of camping dus) krijg ik stress van want dan moet ik elke dag een restaurant kiezen; dat vind ik moeilijk en dan kan ik geen keuze maken. Camping is dan weer rust in die zin dat de kinderen makkelijker hun eigen plan trekken.
Anyway, wie wil zijn/haar vakantieplannen voor de zomer delen? Wie weet doe ik inspiratie op!
Ervaringen van alleenstaande/gescheiden ouders met 2 kinderen (10 en 12 jaar) ook welkom!
zaterdag 31 januari 2026 om 18:50
Het zou makkelijker zijn als zij een uitgesproken mening zouden hebben
Zij willen dat er glijbanen zijn. Dat is de enige eis.
zaterdag 31 januari 2026 om 18:53
zaterdag 31 januari 2026 om 19:20
Oh nee hoor, het interesseert me echt helemaal niks wat anderen van mijn vakantie vinden!Karrota schreef: ↑31-01-2026 18:53Klinkt alsof je het meest zin hebt in een all-in, maar bang bent dat of anderen, of jijzelf, daar een oordeel over hebben.
Je kunt natuurlijk gewoon leuke uitjes maken vanuit het resort. Dus ik zou dat gewoon lekker doen en me niet druk maken dat iemand dat saai vindt.
Ik ben bij all-in bang dat het saai wordt voor de kinderen (voor mezelf maak ik me daar niet druk over
zaterdag 31 januari 2026 om 19:21
Dat zijn dan weer meestal campings zonder gave glijbanen. En laat dat nu de enige eis van de kinderen zijn
zaterdag 31 januari 2026 om 19:24
Wat is ruim… ik hoop het rond te krijgen voor maximaal 4000€. Dat wordt voor een georganiseerde rondreis een uitdaging hartje zomervakantie.onderdepalmboom schreef: ↑31-01-2026 19:15Heb je een ruim budget? Dan is een georganiseerde rondreis mss iets voor jullie, of iets als Family Adventure waarbij activiteiten en maaltijden inbegrepen zijn.
Vorig jaar was een van de opties een trein-rondreis. Die blijft op het lijstje staan
zaterdag 31 januari 2026 om 20:12
Alweernieuw12345 schreef: ↑31-01-2026 19:21Dat zijn dan weer meestal campings zonder gave glijbanen. En laat dat nu de enige eis van de kinderen zijn
Toen wij dat loslieten hadden we ineens veel meer keus. En dan gingen we in de vakantie een keer of wat naar zo'n uitgebreid zwembad in de buurt.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
zaterdag 31 januari 2026 om 20:14
Hoe lang wil je gaan? Voor een weekje red je dat wel denk ik, ook all in. Maar twee weken wordt wellicht krap. Ik zou denk ik ik jouw geval all in doen, met glijbanen. Dan gaan ze zich toch niet vervelen? En dan kan je toch ook nog uitstapjes doen enzo?Alweernieuw12345 schreef: ↑31-01-2026 19:24Wat is ruim… ik hoop het rond te krijgen voor maximaal 4000€. Dat wordt voor een georganiseerde rondreis een uitdaging hartje zomervakantie.
Vorig jaar was een van de opties een trein-rondreis. Die blijft op het lijstje staan![]()
zaterdag 31 januari 2026 om 20:38
zaterdag 31 januari 2026 om 23:18
Oh mooi, dan was dat wellicht projectie van mijn kant.Alweernieuw12345 schreef: ↑31-01-2026 19:20Oh nee hoor, het interesseert me echt helemaal niks wat anderen van mijn vakantie vinden!
Ik ben bij all-in bang dat het saai wordt voor de kinderen (voor mezelf maak ik me daar niet druk over)
Ik denk echt niet dat een all in saai is voor kinderen van deze leeftijd hoor! Idd met glijbanen, een leuk kinderprogramma. En ze gaan natuurlijk mee op de uitjes. Ik heb me hartstikke vermaakt toen ik zelf 12 jaar was.
zondag 1 februari 2026 om 02:11
Ik denk ook niet dat je bang hoeft te zijn dat je kinderen zich gaan vervelen hoor bij een all-in vakantie. Als je inderdaad een resort uitzoekt met glijbanen etc. Als kind vond ik dat ook fantastisch. Nu niet meer zo, maar met kinderen snap ik dat je geen zin hebt om te koken en je dit kiest.
Slovenië is ook leuk. Wandelen, raften, canyoning, een camping met vriendjes voor de kids. Frankrijk (Ardèche) vond ik als kind ook geweldig. Ik weet niet of het wat voor jullie is, en wat de prijs hiervan is, maar zo een zeilvakantie in Griekenland is volgensmij ook heel leuk.
Slovenië is ook leuk. Wandelen, raften, canyoning, een camping met vriendjes voor de kids. Frankrijk (Ardèche) vond ik als kind ook geweldig. Ik weet niet of het wat voor jullie is, en wat de prijs hiervan is, maar zo een zeilvakantie in Griekenland is volgensmij ook heel leuk.
zondag 1 februari 2026 om 07:22
Ik vind zelf Duitsland altijd heerlijk om heen te gaan. Ook omdat uit eten daar nog betaalbaar is en lekker. CenterParcs allgau is echt heel tof. Of Europapark, paar dagen pretpark en 1 dag zwemparadijs. Als er ergens toffe glijbanen zijn, is het daar! En dan daarna of ervoor lekker op een park of camping verblijven. Al zijn de Duitse campings vaak niet zo uitgebreid qua zwembad en glijbanen enz.
zondag 1 februari 2026 om 07:44
Onze buren gasn altijd naar Capfun campings, die hebben vaak een waterpark met glijbanen erbij. En als je niet elke dag wilt koken, spreek je met je kinderen af dst zij bijvoorbeeld ook 2x per week de avondmaaltijd verzorgen. Een pasta, soep met brood of een wokgerecht moet op die leeftijd wel lukken, toch?
Verder is een camping wel fijn, denk ik. Overdag kun jij lekker chillen als zij in het waterpark zitten. Succes met kiezen!
Verder is een camping wel fijn, denk ik. Overdag kun jij lekker chillen als zij in het waterpark zitten. Succes met kiezen!
zondag 1 februari 2026 om 07:55
ik zou heerlijk een all in gaan met gaaf waterpark voor de kids. als je een goede all in doe, is het echt niet saai voor de kids, vaak de hele dag door activiteiten.
wij hebben onze zomervakantie verplaatst naar de herfstvakantie omdat we all in naar egypte willen. een paar jaar geleden heeft egypte ons verrast en de kids hebben het er nog steeds over. vooral het snorkelen en alle activiteiten en de hele dag heerlijk eten.
normaal gingen wij altijd bij all in ook andere activiteiten doen . maar nu wilde wij gewoon een weekje 'niks'... kids hebben zich geen moment verveeld. dus wij gaan terug. wel een ander hotel....
wat ook heel leuk is afgelopen jaar zijn wij eerst een paar dagen europapark en rulantica geweest en daarna door naar oostenrijk. hadden wij een supermooi appartement. en een jokerkaart erbij waarmee je alle liften, het zwembad en mocht minigolfen enzo (allemaal gratis met de kaart) sochtends gingen wij lekker de bergen in en smiddsgs vaak zwemmen. ook het hoogste boomtoppenpad van europa gedaan.
ik zou lekker wst opties aan de kids laten zien vsn verschillende vakanties en dan kijken wat ze het leukste vinden
wij hebben onze zomervakantie verplaatst naar de herfstvakantie omdat we all in naar egypte willen. een paar jaar geleden heeft egypte ons verrast en de kids hebben het er nog steeds over. vooral het snorkelen en alle activiteiten en de hele dag heerlijk eten.
normaal gingen wij altijd bij all in ook andere activiteiten doen . maar nu wilde wij gewoon een weekje 'niks'... kids hebben zich geen moment verveeld. dus wij gaan terug. wel een ander hotel....
wat ook heel leuk is afgelopen jaar zijn wij eerst een paar dagen europapark en rulantica geweest en daarna door naar oostenrijk. hadden wij een supermooi appartement. en een jokerkaart erbij waarmee je alle liften, het zwembad en mocht minigolfen enzo (allemaal gratis met de kaart) sochtends gingen wij lekker de bergen in en smiddsgs vaak zwemmen. ook het hoogste boomtoppenpad van europa gedaan.
ik zou lekker wst opties aan de kids laten zien vsn verschillende vakanties en dan kijken wat ze het leukste vinden
zondag 1 februari 2026 om 10:57
Nou daar zou ik me niet druk over maken. Zwembad, ijsjes, schermtijd,Alweernieuw12345 schreef: ↑31-01-2026 19:20Oh nee hoor, het interesseert me echt helemaal niks wat anderen van mijn vakantie vinden!
Ik ben bij all-in bang dat het saai wordt voor de kinderen (voor mezelf maak ik me daar niet druk over)
zondag 1 februari 2026 om 11:02
Ik ben altijd alleenstaande ouder geweest en liet de kinderen de bestemming kiezen. De eerste paar jaar gingen we via Estivant of Cirkel, maar daar waren de kinderen op een gegeven moment klaar mee. Prima, maar ik ben niet het animatieteam, dus ze moesten iets zoeken waar ze voldoende vertier hadden en/of elkaar bezig houden
We hebben dus verschillende dingen gedaan, een rondreis door Zweden, appartement op een Grieks eiland, Italië of Kroatië, huisje aan de kust of op het platteland in Engeland. Mijn budget was vergelijkbaar met het jouwe en dat lukte altijd prima. Het meest ideaal vond ik wat kleinschaliger accommodaties in Zuid-Europa, wel met zwembad maar zonder glijbanen. Ik kon dan afspraken maken met het barpersoneel dat de kinderen drankjes en ijs mochten bestellen die op de rekening werden gezet.
zondag 1 februari 2026 om 12:10
Dank voor al jullie reacties!
Ik denk dat we toch voor de all-in moeten gaan. Afgelopen jaar is heftig geweest (vooral voor mij, werk-technisch) en vorige zomer niet echt op vakantie geweest (paar dagen weg).
@kamilleT: de glijbanen is de enige eis van de kinderen, dus daar wil ik voor nu ook echt aan vasthouden.
@Evilove: dat is inderdaad heel leuk, maar Europapark hebben ze al een keer gedaan met hun vader! Vonden ze fantastisch trouwens!
Ben nog nooit all-in met ze geweest dus dat moeten we ook maar eens proberen. Is het niks dan doen we volgend jaar weer iets anders.
Ik ga straks weer even zoeken en dan aan de kinderen een aantal opties voorleggen.
Ik denk dat we toch voor de all-in moeten gaan. Afgelopen jaar is heftig geweest (vooral voor mij, werk-technisch) en vorige zomer niet echt op vakantie geweest (paar dagen weg).
@kamilleT: de glijbanen is de enige eis van de kinderen, dus daar wil ik voor nu ook echt aan vasthouden.
@Evilove: dat is inderdaad heel leuk, maar Europapark hebben ze al een keer gedaan met hun vader! Vonden ze fantastisch trouwens!
Ben nog nooit all-in met ze geweest dus dat moeten we ook maar eens proberen. Is het niks dan doen we volgend jaar weer iets anders.
Ik ga straks weer even zoeken en dan aan de kinderen een aantal opties voorleggen.
zondag 1 februari 2026 om 12:43
All in vind ik ook relaxed als ik alleen met de kinderen ga omdat de logistiek heel makkelijk is. Vervelen zal vast wel meevallen.
Laatste was ik op Tenerife met de kinderen en heb ik een auto gehuurd en verschillende excursies gedaan (die je ook allemaal met de bus/georganiseerd kan doen)
- dagje Santa Cruz (hoofdstad) om wat rond te kijken
-boottocht
- siam park (groot waterpark)
-Teide nationaal park (wandelen en kabelbaan)
-San Cristobal de la Laguna
-Anaga (natuur)
Daarnaast met een bus excursie 's avonds naar Teide geweest om de sterren te zien
Verder in de buurt van het resort gewandeld en naar het strand geweest.
Op het resort zelf vermaakten de kinderen zich prima met de halve dag zwemmen, georganiseerde activiteiten (alleen mijn jongste eigenlijk) en verschillende sport dingen. Tijd vloog voorbij.
Laatste was ik op Tenerife met de kinderen en heb ik een auto gehuurd en verschillende excursies gedaan (die je ook allemaal met de bus/georganiseerd kan doen)
- dagje Santa Cruz (hoofdstad) om wat rond te kijken
-boottocht
- siam park (groot waterpark)
-Teide nationaal park (wandelen en kabelbaan)
-San Cristobal de la Laguna
-Anaga (natuur)
Daarnaast met een bus excursie 's avonds naar Teide geweest om de sterren te zien
Verder in de buurt van het resort gewandeld en naar het strand geweest.
Op het resort zelf vermaakten de kinderen zich prima met de halve dag zwemmen, georganiseerde activiteiten (alleen mijn jongste eigenlijk) en verschillende sport dingen. Tijd vloog voorbij.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in