Vakantie Israel
woensdag 14 april 2010 om 13:55
Wie is er weleens op vakantie geweest in Israel en kan mij hier iets over vertellen?
Ik ben van plan om in de zomer (inderdaad, hoogseizoen maar ben daar aan gebonden) ongeveer een week naar Tel Aviv te gaan en vanuit daar excursies te doen naar bv. de Dode Zee en Jeruzalem, maar als iemand een ander/beter idee heeft dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Het goedkoopste ticket dat ik heb gevonden is 400 euro dus ook tips ivm goedkope vliegtickets (bv. met een tussenstop) en/of accomodaties zijn meer dan welkom.
Ik ben van plan om in de zomer (inderdaad, hoogseizoen maar ben daar aan gebonden) ongeveer een week naar Tel Aviv te gaan en vanuit daar excursies te doen naar bv. de Dode Zee en Jeruzalem, maar als iemand een ander/beter idee heeft dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Het goedkoopste ticket dat ik heb gevonden is 400 euro dus ook tips ivm goedkope vliegtickets (bv. met een tussenstop) en/of accomodaties zijn meer dan welkom.
woensdag 14 april 2010 om 14:10
Ik kom voor mijn werk regelmatig in Israel. Ik verblijf dan altijd in een hotel aan de kust, midden in de stad. Dit is redelijk prijzig, en zal ik voor de toerisme dan ook niet doen. Vanuit Tel Aviv is het overigens wel makkelijk en snel reizen naar alle uithoeken van het land.
Let wel op dat ze vooral op de terugreis je de hemd van het lichaam vragen en dat je 3 uur van te voren op het vliegveld moet zijn!
Veel plezier
Let wel op dat ze vooral op de terugreis je de hemd van het lichaam vragen en dat je 3 uur van te voren op het vliegveld moet zijn!
Veel plezier
woensdag 14 april 2010 om 14:12
Het is al weer 10 jaar geleden dus even denken hoor, ik vond de Golanhoogvlakte ook erg mooi, de dode zee zelf maar ook daar met een Jeep door de woestijn scheuren is erg gaaf. Jeruzalem is natuurlijk een hele maffe stad, zo verscheurd door religie en tegelijk heel gemoedelijk. Tel Avif is wat meer hippie-chique meets toeristische badplaats. Falaffel ze!
woensdag 14 april 2010 om 14:20
woensdag 14 april 2010 om 15:35
Een maand geleden stond ik tot op mijn onderbroek in de scanner. En dit terwijl ik er al keren geweest ben, en briefen in het hebreeuws bij me heb, maar goed...
Let ook op dat ze niet je paspoort stempelen. Je kunt dit gewoon (lief) vragen. Je komt namelijk een tal van (moslim) landen niet in met een Israelisch stempel in je paspoort.
Ik verblijf vaak in de Sheraton, aan de kust bij het jachthaventje, maar die kamers kosten snel 150 dollar per nacht. Niet echt een toeristen tarief.
De jachthaven bij Hertsliya iets ten noorde van Tel Aviv vind ik een heel leuke plaats met diverse restaurants en (schijnbaar) ook een grote nieuwe shoppingmall
Let ook op dat ze niet je paspoort stempelen. Je kunt dit gewoon (lief) vragen. Je komt namelijk een tal van (moslim) landen niet in met een Israelisch stempel in je paspoort.
Ik verblijf vaak in de Sheraton, aan de kust bij het jachthaventje, maar die kamers kosten snel 150 dollar per nacht. Niet echt een toeristen tarief.
De jachthaven bij Hertsliya iets ten noorde van Tel Aviv vind ik een heel leuke plaats met diverse restaurants en (schijnbaar) ook een grote nieuwe shoppingmall