Vakantie Italië

30-12-2012 11:40 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met welke kosten moet ik allemaal rekening houden als ik naar Italië ga? ( Buiten de accomodatie)

We willen misschien naar het Gardameer gaan, maar wat zou het kosten aan benzine, tolwegen e.d? Heb je een autobaanvignet nodig? Is het verstandig om anwb af te sluiten? Wat kost zoiets? Kortom: Met welke kosten moet ik allemaal rekening houden en hoe hoog zullen die kosten ongeveer zijn? ( benzine-auto)
Op de site van de ANWB kan je volgens mij de route berekenen incl tol en als je de km weet en het verbruik van de auto kan je het een beetje uitrekenen.

Vignetten etc staat ook allemaal op de site van de ANWB.

Lijkt me logisch dat je daar eerst kijkt.
Inderdaad even op de website van de anwb kijken. ]

Wij zijn vaak naar lago maggoire geweest. Heel mooi en een stuk minder druk dan gardameer.
Op viamichelin zie je het ook incl tol/. Voor Ootenrijk en Zwitserland heb je een vignet nodig. Kijk maar op de site van de ANWB.

Ruwe schatting bij ons was 500 euro aan tol en benzine heen en terug.
Benzine is natuurlijk afhankelijk van wat je auto verbruikt. Even uitrekenen wat hij verbruikt per km en dat keer aantal km, dan weet je ongeveer hoeveel hij gaat verbruiken.

Wij hebben het vignet voor oostenrijk daar aan de grens gehaald, goedkoper dan.hier in Nederland.

Of je ANWB nodig hebt is aan jezelf. Heb je een nieuwere auto of een oud beestje? Durf/kun je het risico lopen dat er iets met je auto gebeurd? Dus die afweging moet je,zelf maken. Ik zou het wel doen. ( kosten weet ik niet, staat vast op de site). Wij hebben een reisverzekering waar dit bij in zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven