Vakantie naar Ierland?

10-08-2025 18:30 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat ik totaal niet thuis ben in het onderwerp 'reizen', heb ik jullie hulp nodig voor het volgende.

Ik overweeg een vakantie naar Ierland. Geen idee wanneer, geen idee hoe lang (in ieder geval niet langer dan zo'n 1,5 week). Maar eerlijk gezegd heb ik ook geen idee wat de mogelijkheden zijn. Als ik google zie ik door de bomen het bos niet meer. Geen idee of ik een citytrip in Dublin wil doen van een aantal dagen of een wat langere vakantie 'rondreis' van bijv. 8 dagen. Ik reis alleen en ik zit niet vast aan een bepaalde periode (ik moet nog vrij vragen), budget heb ik nog niet in gedachten. Ik hou meer van rust, ruimte en natuur dan van een stad. Maar goed, ik wil niet gelijk bepaalde opties afschieten, wie weet zit er alsnog iets leuks tussen.

Wat raden jullie aan?

(En stiekem heb ik een trap onder mijn reet nodig, want ik vind het stiekem best wel eng om de stap 'alleen naar het buitenland' te zetten)
In this mad house we must all survive
Malva24 schreef:
12-08-2025 10:50
Het klinkt fantastisch! Even een inhaakvraagje: Hoe is het rijden daar? Man krijgt nogal de zenuwen van smalle weggetjes waar je elkaar niet kan passeren, gruwelt van haarspeldbochten en bergop/bergaf rijden.
.
Dat zal ik je over 1,5 maand vertellen :) Ik heb gisteren wel extra beschermkappen op de spiegels gemonteerd om de kans op zware schde een beetje te verkleinen.
Niet geschoten is altijd mis
Malva24 schreef:
12-08-2025 10:50
Het klinkt fantastisch! Even een inhaakvraagje: Hoe is het rijden daar? Man krijgt nogal de zenuwen van smalle weggetjes waar je elkaar niet kan passeren, gruwelt van haarspeldbochten en bergop/bergaf rijden.
Ik vond het meevallen. In het binnenland zijn de kleinere wegen smal met een heg er naast. Voordeel is dat je stuur links zit waardoor je dicht langs de kant van de weg kunt rijden. Bochten naar links zijn wat lastiger omdat je niet om de hoek kunt kijken.

Langs de kust zijn de wegen goed te doen.

Haarspeldbochten zijn we niet tegen gekomen in het westen.
live2love wijzigde dit bericht op 13-08-2025 17:00
6.46% gewijzigd
Dubbele post
Inderdaad, links rijden is even wennen, maar omdat je een linkse auto hebt, ben je steeds alert. Je moet gewoon je voorganger volgen ;-)

Op kleine weggetjes kan het ff lastig zijn maar mijn ervaring is dat de locals erg galant zijn hoor! Die rijden snel zelf achteruit tot een passeerstukje.
Je bijrijder actief laten meerijden. En die bijrijder bij iedere kruising die een beetje lastig is, bij iedere parkeerplaats vanwaar je vertrekt even 'links, links' laten roepen.
Klopt @thistle, dat deden wij ook :hyper: Was ik alweer vergeten, kan hilarische situaties opleveren! Gelukkig hadden wij niet heel veel ander verkeer rondom ons. En het went snel, vond ik.
Doen!
Ik houd ook meer van natuur, rust en wijdsheid en heb de Ring of Kerry gelopen en met openbaar vervoer gereist naar andere plaatsen langs de westkust. Galway vond ik echt een leuke plaats. Dublin heb ik niet gezien.
Ik zie dit topic nu pas maar zeker doen (ik woon in Ierland)! Ierland is heel geschikt voor solo reizigers. Voor 8 dagen zou ik op Cork vliegen en dan via de west kust omhoog. In 8 dagen kun je het redden totaan de Cliffs of Moher en dan via het binnenland weer terug reizen.

Ik vind de Westkust van Ierland toch echt wel het mooiste, als je voor het eerst gaat en 8 dagen hebt dan zou ik dat doen. De rest van Ierland is overigens ook mooi :).

Rijden is soms een uitdaging, maar dat is het zelfs voor Ieren soms nog, dus daar wordt niemand meer anders van. Op smalle weggetjes goed opletten waar je eventueel even aan de kant kan. Als er dan een tegenligger aankomt gaat degene die er het dichts bij was automatisch achteruit, werkt altijd!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven