Vakantie planners

01-05-2019 13:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van reizen en vakanties, ik kan zo ongeveer wel stellen dat het mijn hobby is om ermee bezig te zijn. Ik plan het graag vooruit zodat ik altijd iets in het vooruitzicht heb, vindt het super leuk om reisschema's te maken. Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit leuk vinden? Misschien kunnen we elkaar nog ideeën geven (hoewel ik al de bestemmingen op mn bucketlist misschien niet eens afgestreept krijg in dit leven)
kihei wijzigde dit bericht op 01-05-2019 13:31
0.47% gewijzigd
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Ik vind plannen en uitzoeken ook een belangrijk deel van de reispret.
Ik heb lijsten waarop staat waar ik allemaal naar toe wil en wat heel belangrijk is: sommige attracties moet je ver van te voren reserveren. Ik heb een paar keer voor een gebouw gestaan waar je echt een half jaar van te voren al een toegangsbewijs voor moest hebben. Sindsdien let ik er goed op.
"Boring conversation anyway"
Ik ben ook de Grote Reisleider hier en voor mij is het misschien wel meer dan 50% van de totale pret ( het bedenken, plannen en uitvogelen). Ik maak vaak een map met plattegrondjes, tips, restaurantjes, dagindeling etc. Niet heel star maar wel dat ik weet waar uit we kunnen kiezen...heerlijk.
BriannaF schreef:
01-05-2019 13:34
Ik heb lijsten waarop staat waar ik allemaal naar toe wil en wat heel belangrijk is: sommige attracties moet je ver van te voren reserveren. Ik heb een paar keer voor een gebouw gestaan waar je echt een half jaar van te voren al een toegangsbewijs voor moest hebben. Sindsdien let ik er goed op.
Klopt. Wij wilden naar het Harry Potter park bij Londen. Ruim een maand van tevoren was onze vakantieperiode al vol!
Ik mag het van mijn partner niet meer een planning noemen, maar een "lijst met opties" :-D haha.

Ik wil ook graag weten wat er allemaal te doen is in een bepaalde omgeving, maar zij voelde het alsof we dat allemáál moesten gaan doen in de vakantie. Ik gebruik mn overzichten idd meer als een optielijst, regent het, dan kunnen we dat en dat museum bekijken, is het mooi weer dan is daar een leuk park waar veel gezelligheid is. Deze 5 restaurantjes worden aangeraden om goed en lekker te eten.

Voor mij is het "plannen" inderdaad al de voorpret. Het maakt dat ik er zin in krijg en weet wat ik zo ongeveer kan wachten. Over een paar weken gaan we een maand naar de USA, reken maar dat ik dan van te voren uitzoek wat onze route gaat worden en wat we allemaal kunnen gaan bekijken.

Ik gebruik het trouwens ook om te zien of hotelprijzen in een bepaalde regio opeens erg oplopen. Vaak is er dan een evenement in de buurt. Soms is het dan handig om een kamer op voorhand te boeken, verder boeken we voor de USA soms pas een paar uur van te voren een hotelkamer. Net waar we uit gaan komen die dag.
Bij mij begint de voorpret ook bij de aanschaf van de Lonely Planet. Ik begin het liefst een jaar van tevoren en zoek alles tot de bodem uit. Heerlijk!
Wat leuk om jullie reacties te lezen. Wat zijn jullie mooiste reizen geweest? En wat staat er op de planning(of op de lange termijn wenslijst) ? Ik ben bezig met het uitzoeken van 2 maanden Australië. Ik wil onder andere naar een eiland waar maar een bepaald aantal mensen per dag met vergunning op mogen, dus dat moet ook ver van te voren worden geboekt.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Ik ken iemand die VOORAF altijd al een reisverslag maat.

Een mooi uitgeprint boekwerk (tegenwoordig ook digitaal) daar staat alles al in
- maandag strandwandeling, laagwater is om ..................
- dinsdag met de bus (bustijden, locatie, hoeveel het kost, hoe lang de rit duurt, etc. naar
- woensdagmiddag naar museum (tijden wat de rustigste momenten zijn in het museum, welke zaal vooral niet te missen),
- autorit naar, aantal km & duur
etc etc etc

Wordt al 25 jaar gedaan, vroeger vooral backpacken, tegenwoordig met het hele gezin een maand naar een verre bestemming. Nu mogen de kinderen het boekje maken ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hier nog zo'n planner.

Tijdens mijn afstuderen, inmiddels alweer menig jaar geleden, onze reis a 3 maanden buitenland gepland tot in de puntjes... ik kijk altijd naar feestdagen en andere speciale gelegenheden.

Ik boek bijna alles zodat ik nog kort van tevoren kostenloos kan annuleren, als er iets beters (prijs/kwaliteit gezien) voorbij komt, kan ik daar alsnog voor gaan.

Ben nu bezig met een trip volgend jaar, nu 11 maanden voor vertrek en ik heb alles al geboekt en geregeld (we zouden morgen kunnen gaan bij wijze van spreken). Heerlijk gevoel en veel voorpret om nu op dagniveau dingen te gaan bekijken.

Voor veel mensen te gepland maar ik vind het heerlijk!
europe86 wijzigde dit bericht op 02-05-2019 06:30
27.88% gewijzigd
Ik ben ook een planner sinds ik na een vakantie eens hoorde “ ben je niet daar en daar geweest, wat zonde dat is echt de moeite waard”

Tegenwoordig sla ik plekken die ik wil bezoeken op in Google maps en op Pinterest en ik heb een documentje op mijn telefoon van de aankomende vakantie en tips die ik her en der lees( hier oa) sla ik daar op. Maar het is meestal geen hele strakke planning maar meer een leidraad.
Ik ben soms een té strakke planner maar om dat patroon 'ns te doorbreken en buiten mijn comfortzone te gaan heb ik vorig jaar een reis gemaakt waarbij ik pas mijn volgende etappe mocht boeken (binnenlandse vlucht én hotel) wanneer ik 1 nacht op de voorgaande locatie had geslapen. Zo ben ik toen 3 weken door Thailand en Laos gehopt.
Ik ben niet zo een strakke planner, ik bepaal wel van tevoren wat ik in elk geval wil doen en zien maar de dag waarop die dingen dan gedaan worden bepaal ik daar ter plekke.

Ook omdat ik zoveel maanden van te voren niet al weet hoe het weer is op een bepaalde dag of hoe ik me dan voel. Ongesteld, takkeweer, reis vertraagd, laat geworden....... En al je gemaakte plannen lopen erdoor in de soep.

Dus gedeeltelijke planner. Ja wel n overzicht van wat ik wil doen. Alleen als je iets echt van te voren moet reserveren doe ik dat wel, maar verder zie ik het ter plekke wel op de ochtend zelf.
MinkeDeWit schreef:
01-05-2019 13:51
Klopt. Wij wilden naar het Harry Potter park bij Londen. Ruim een maand van tevoren was onze vakantieperiode al vol!
Hadden wij ook. Toch kun je dan vaak nog terecht bij een reseller die al kaarten heeft ingekocht. Zo zijn wij er alsnog gekomen. Goed googelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven