Vakantie Thailand, koffer of backpack?

03-06-2011 17:14 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mede-forummers,

Deze zomer ga ik drie weken rondreizen in Thailand samen met mijn partner! Uiteraard heb ik hier superveel zin in... Maar omdat het onze eerste "verre" reis is heb ik het idee dat we nogal wat over het hoofd zien.

Zo zit ik bijvoorbeeld enorm in dubio over wat voor tas/ koffer/ rugzak/ whatever ik nu precies mee moet nemen!

We hebben van tevoren niets gepland maar het is nou niet echt de bedoeling dat we tientallen kilometers te voet af gaan leggen. Het meerendeel zullen we afleggen per taxi, tuktuk, boot en trein...

Wat vinden de wat meer ervaren reizigers? Koffer of backpack mee naar Thailand? Of enne... Een uitleg waarom het één of het anders zou welkom zijn.

Alvast bedankt!

Liefs,

Beschuitje
quote:the4ofus schreef op 03 juni 2011 @ 21:58:

[...]

Heb ik ook en is een fantastisch ding. Meestal trek ik het achter me aan, maar als we aan een trap komen, kan hij op mijn rug. En het pakt ook handiger in dan een rugzak.

Precies! Superhandig. ALs ik een stukje over het strand moet kan 'ie m'n rug op ( ) en voor de rest rolt ie lekker achter me aan. Het is ook een frontloader en er zitten overal aparte vakjes. Blij mee.

Ik was zo klaar met m'n gewone backpack. Toch iedere keer weer 17 kilo (heb ik op de 1 of andere manier altijd) op m'n rug en op m'n buik nog een daypack van een kilo of wat.
Kleine koffer met zwenkwieltjes. Die duw ik met mijn pink voor me uit. En als er een keer iets getild moet worden dan heb ik mijn eigen 'koelie' bij me. Vriend staat erop dat hij het zware werk doet. Zo ouderwets is hij.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:mayou schreef op 03 juni 2011 @ 17:21:

Ik heb sinds kort een backpack met wieltjes en zo'n uitschuifhandvat. Hartstikke handig, alles in 1!Edit: is een duiktas met rugriemen, niet echt een backpack

Echt nooit maar dan ook nooit meer een tas met wieltjes en een uitschuifhandvat! Ik ben er helemaal van genezen. Ik had 'm gekocht omdat het me handig leek aangezien ik met m'n duikspullen reis. Tas was veel te groot en vreselijk onhandig (en zwaar!). Volgende keer en alle keren erna lekker weer de zak op m'n rug.
Spam en weergestaft. We hebben hier een hargrondige tyfushekel aan op het forum Raymond..
Wij hebben backpacks van de Perry, van Wildebeast. Huismerk dus niet duur en zowel van boven als van voren te openen. Zijn al op heel veel reisjes meegeweest, zijn erg fijn!

Oja, ook nog extra vakken aan de zijkant, vind ik ideaal veel aparte vakken.

Voor een week of 3 Thailand neem je zo weinig mee, als je aan 12 kilo komt dan is het knap (excl camera..), dus je sjouwt je echt geen breuk.

Ze zijn er in verschillende maten, ik heb een 40 L, vriendlief een 50 L (heeft ie nooit vol).
quote:Oriane schreef op vrijdag 23 maart 2012 22:33 Spam en weergestaft. We hebben hier een hargrondige tyfushekel aan op het forum Raymond..
Was dit jaar ook aan het twijfelen, maar uiteindelijk toch weer gekozen voor oude vertrouwde backpack. Blij toe ook achteraf, toch verschillende keren stukje moeten lopen waar wieltjes echt niet zouden werken en vooral het op en af boten stappen zou ik eng vinden met een koffer. Veel hogere of juist lagere kade, of over een paar andere boten overstappen/springen om op de goede boot te komen.
Ik heb zowel een backpack als een harde koffer gebruikt. En het is afhankelijk van de reis die je gaat maken. Als je een georganisseerde reis gaat maken waar je weining hoeft te regelen is een koffer makkelijk (alles blijft netter, veilige opbergplek etc). Maar als jullie echt zelf gaan reizen zou ik gaan voor een backpack of een reistas met wieltjes.

Wel een paar tips:

- Zorg voor een backpak met bijpassende regen/reis hoes. Bescherming tegen slecht weer en veel veiliger tijdens het vervoer.

- Koop een paar "cubes" (bij iedere buitensportzaak te krijgen). Het zijn een soort vierkante netjes in verschillende formaten waar je heel makkelijk kleding of andere spullen in kunt opbergen. Veel handiger en frisser dan plastic zakken! Ik gebruik ze zelfs in mijn harde koffer.

- Zorg voor een backpack met een apart vak voor schoenen.

Heb mijn backpack (frontlader voor vrouwen) nog op zolder liggen dus als je interesse hebt
Als je gaat rondreizen raad ik een backpack aan wegens vervoer en stranden. Als je van plan bent langere tijd op 1 plek te blijven is een koffer handiger want dan kun je beter bij je spullen en ziet alles er wat netter uit dan wanneer het uit een backpack komt.

Veel plezier met de voorpret!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven