Vakantie Tunesië

25-04-2012 11:42 20 berichten
Mijn zus staat op het punt een vakantie te boeken.

Ze heeft een mooi hotel gevonden in Sousse, Tunesië. Als ik de nieuwsberichten lees, dan heb ik geen prettig gevoel bij Tunesië op dit moment.

Zouden jullie nu een reis naar Tunesië boeken, terwijl de 'Arabische Lente' nog niet is afgelopen?

Vakantie Tunesië

Totaal aantal stemmen: 13

Ja, in de toeristische gebieden merk je niks (62%)
Nee, ik wacht liever tot de rust compleet is teruggekeerd (38%)
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ik zou gewoon gaan. Ben al vaker geweest en heb me er geen moment druk om gemaakt.
@Lunax, heb je geen angst voor rellen? Of dat je als Europese vrouw zonder hoofddoek/ zonder religie misschien niet goed behandeld wordt?
Nee. Vrouwen in Tunesie dragen geen hoofddoek in openbare gelegenheden. Dus dat argument valt af. En rellen? Het is Tunesie en niet Sirië

Gewoon lekker gaan!
quote:krabpaal schreef op 25 april 2012 @ 11:46:

@Lunax, heb je geen angst voor rellen? Of dat je als Europese vrouw zonder hoofddoek/ zonder religie misschien niet goed behandeld wordt?Dat is onzin ik heb heel veel gereisd in Arabische landen en werd altijd met respect behandeld. Je moet natuurlijk niet al te bloot gaan rondlopen.
Nou. ik heb wel slechte ervaringen in Tunesie. Werd niet goed van alle mannen. Waren net strontvliegen.

Tijdens het uitgaan werd er continu aan me gezeten, ik heb (nederlandse) jongens voor bescherming moeten vragen om ergens te komen.

Zelfs de beveiliging hing de hele tijd rond mijn verblijf en kon niet tegen afwijzingen waardoor hij erg eng werd. Ook het personeel van het hotel was druk bezig vrouwen te versieren. Hoewel de toeristische delen van het land aardig modern zijn, werken er vele vanuit de bergen die *bloot* dus niet zijn gewend en je wel als hoer aanzien. En dus aan je mogen zitten.

Echt ik ga er nooit meer heen.

(en mijn ervaring in Arabische landen is over het algemeen wel positief)
Geen idee hoe het daar nu met het politieke klimaat gesteld is, maar de mannen zijn er vreselijk opdringerig en daar knapte ik persoonlijk enorm op af.
Ik vond de mannen over het algemeen niet zwaar opdringerig maar ja, ze willen wel. Ook willen ze zogenaamd vanalles voor je regelen maar krijg je wel een dikke rekening gepresenteerd aan het eind. Mijn ervaring.
Ook als er geen rellen zouden zijn zou ik niet gaan. Ik ben er twee jaar geleden geweest, buitenwijk van Sousse. Ik vond de mannen ook erg opdringerig, het vuilnis wordt gewoon langs de straat gepleurd en wij waren er ten tijde van de ramadan en ze weigerden om 's ochtends vers brood te bakken, want ze mochten het zelf toch niet eten. Mij zie je daar niet meer terug!
Ik was er ook tijdens de ramadan maar heb daar echt weinig van gemerkt moet ik zeggen..
Nou ik ben 2x geweest, maar de tweede keer was al zwaar tegen mijn zin. (ivm trouwerij familie)

Ik vertoonde me van top tot teen bedekt op straat maar idd, de mannen zijn net strontvliegen.

1x een heuse erectie tegen mijn been mogen meemaken. Wat een afschuwelijk land, niet gaan...
quote:Lunax schreef op 25 april 2012 @ 11:49:

Nee. Vrouwen in Tunesie dragen geen hoofddoek in openbare gelegenheden. Dus dat argument valt af. En rellen? Het is Tunesie en niet Sirië

Gewoon lekker gaan!

Wat ik heb begrepen uit de nieuwsberichten, is dat er steeds meer hoefddoeken in het straatbeeld zijn gekomen. Dus dat er nu meer bedekte vrouwen zijn dan twee jaar geleden.

Misschien ben ik wel panisch, zus heeft geloof ik ook al geboekt. Ze gaat volgens mij ook wanneer het ramadan is.
quote:ster89 schreef op 25 april 2012 @ 12:05:

Ik was er ook tijdens de ramadan maar heb daar echt weinig van gemerkt moet ik zeggen..Ik ben er ook geweest tijdens de Ramadan. Heb er ook echt geen last van gehad.
Ik vond Tunesië ook echt verschrikkelijk. Zelden zoveel nare onbeschofte types bij elkaar gezien. Je wordt aan een stuk door opgelicht en de mannen zijn vreselijk opdringerig. Ik ga er nooit meer heen in ieder geval!
ik heb ook geboekt naar Sousse, le Marabout. Welk hotel zit je zus?
quote:Danayla schreef op 25 april 2012 @ 12:53:

ik heb ook geboekt naar Sousse, le Marabout. Welk hotel zit je zus?Geen idee, ze is weer naar huis. Ik vraag het haar wanneer ik haar spreek. Volgens mij klonk het een beetje als hotel Taj Mahal (maar dan net anders)
quote:vlaatje schreef op 25 april 2012 @ 12:26:

Ik vond Tunesië ook echt verschrikkelijk. Zelden zoveel nare onbeschofte types bij elkaar gezien. Je wordt aan een stuk door opgelicht en de mannen zijn vreselijk opdringerig. Ik ga er nooit meer heen in ieder geval!Hmm, die verhalen had ik ook gelezen, maar daar maakt ze zich niet zo druk om. Het wordt vooral een luilekker vakantie (zonnen, zwemmen en eten geloof ik).Dus veel verder da t strand zullen ze denk ik niet komen.
En daar, op het strand waren de grootste en vervelendste aasgieren van allemaal!! Werd gek van ze!

De strandwacht was maar aan het loeren de hele tijd, kwam ik terug van het water lag er een briefje met zijn telefoonnummer en tekst "i like you, please like me" .. schaamteloos. Achtervolgde me overal naar toe...

Ik wens haar veel plezier en hopelijk valt het mee voor haar.
Tej Merhaba!! :-) Prima hotel maar ik vind Sousse niet zo leuk. Er zijn leukere plaatsen.
Ik heb heel veel gereisd, en verschiilende landen gewoond en geniet altijd van contact met mensen uit een ander land. Tunesie was een verbijsterende ervaring - het is me nog nooit eerder gebeurd dat ik rondliep met een gevoel van "gatverdamme, wat een types".

Ik moet eraan toevoegen dat dit ook de eerste en de enige keer is geweest dat ik iets "specifiek toeristisch" boekte (vlucht + hotel), dus dat is ook al anders dan alleen een ticket en dan zelf ter plekke de rest regelen. Dat zou een verklaring kunnen zijn, dat je dan echt rondloopt als toerist in een omgeving waar alleen maar andere toeristen zijn. Een omgeving die verder heel kunstmatig is, gebouwd voor buitenlanders en afhankelijk van het toerisme.

Ik ben in Marokko geweest, in Iran, in Syrie,en in Turkije, en overal zowel in de steden als in het binnenland. Maar de negativiteit die ik voelde tegenover mijzelf vanuit de bevolking heb ik nooit ergens anders gevoeld. Je bent een prooi, of doordat je wordt gevraagd om seks, of doordat je wordt gevraagd om geld - en dat vragen neemt nogal eens een heel dwingende vorm aan. En dat de hele dag door.

En als je geen prooi ben doordat je in een auto zit, ben je blijkbaar niet zo welkom. We maakten een excursie met een busje naar het binnenland: als je door een dorpje reed, werden er regelmatig stenen gegooid. Dat verklaarde ook de deuken en de kapotte ruit die we opmerkten bij het instappen. Bij een stop onderweg altijd het advies bij elkaar te blijven. Dwaalde je even af, meteen weer mensen achter je aan. We kwamen in een plaatsje met in het centrum een thermische bron en ik maakte een foto van mijn vriendin bij die bron. Meteen een groepje op me af: dinar, dinar! Betalen omdat de bron op de foto stond (verder niemand van de bevolking, daar was ik al op voorbereid).

Ik heb dat nog nooit gehad, maar ging heel erg aan mezelf twijfelen: loop ik er te bloot bij, gedraag ik me uitdagend, ben ik arrogant? En daarna werd ik heel wantrouwend; je durft niemand meer aan te kijken of ergens belangstelling voor te tonen, want er begint meteen weer een jacht. Mijn vriendin kreeg buikgriep, en we waren toen allebei zo achterdochtig geworden dat we serieusk bespraken of het mogelijk was dat ze in de keuken expres het eten hadden verpest, gewoon uit - ja, uit wat? Zal vast niet zo geweest zijn, maar geeft wel aardig aan hoe we het daar naar onze zin hadden. Ik kende mezelf gewoon niet terug.

Nooit meer naar Tunesie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven