Vakantie vraag

06-05-2018 13:41 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In de zomervakantie van 14 juli tot/ 23 augustus willen wij een week of max. 2 weken op vakantie. Het liefst naar een land met (grote kans op) warm weer.
Is het haalbaar om last minute een vliegreis voor 3 of 4 personen te boeken + accommodatie of is het verstandig om nu te boeken?
Normaal gaan wij altijd naar Duitsland, ik kijk dan wanneer het weer wat beter wordt/blijft/is ;-) en dan boeken we lastminute. Maar de kinderen willen graag ergens anders heen (10 en 12 jaar oud)

Nog suggesties? Met de auto is ook mogelijk maar dan max. 6-8 uur rijden vanaf Zwolle.

Bedankt
Misschien iets van die reclame ‘Het Solmar je .... zijn’? Wij verbazen ons altijd over de prijzen die je op tv ziet.
Hoe hard is die 6-8 uur rijden?
Slovenië is bijvoorbeeld ook niet duur (net nog geen 600 euro betaald voor 8 nachten in een prima appartement) en ook het eten daar is niet duur. En net wat dichterbij dan Kroatië :). Geen zandstrand, maar wel overal riviertjes met steenstrandjes (kan je leuk dammetjes bouwen). En natuur bekijken is gratis.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Star² schreef:
06-05-2018 14:47
Als ik op die site van TO ga zoeken op laagste prijs, dan is Griekenland goedkoper dan Turkije, bijvoorbeeld Corfu en Kos.
Ok, goede tip dan voor TO.
Grappig, ik kwam bij Solmar ook ons resort tegen. Met de bus kost dat 1450 euro voor vier personen. Ik dacht dat ik nog wel een scherpe prijs had, maar zij zitten toch lager. TUI was een stuk duurder. Of gaan de busdagen van je totale aantal dagen af (dus dan maar 8 nachten in het resort)?
MinkeDeWit schreef:
06-05-2018 15:00
Grappig, ik kwam bij Solmar ook ons resort tegen. Met de bus kost dat 1450 euro voor vier personen. Ik dacht dat ik nog wel een scherpe prijs had, maar zij zitten toch lager. TUI was een stuk duurder. Of gaan de busdagen van je totale aantal dagen af (dus dan maar 8 nachten in het resort)?
Ja busreis gaat er af denk ik ,maar solmar wel een goede tip .
MinkeDeWit schreef:
06-05-2018 15:00
Tuurlijk gaat dat daar vanaf. Waar gaat die bus heen dan?
Voortaan weggaan in de meivakantie via een Duitse site
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
1500 euro is voor reis en accommodatie en niet voor de kosten erom heen (eten etc.)
Ik heb nu al geleerd dat we volgend jaar eerder moeten boeken ;-)
Voor nu gaan we gewoon kijken wat haalbaar is en anders is er volgend jaar weer een moment.
Bedankt in elk geval voor het meedenken en de tips.
Het lijkt me haast moeilijk om nu nog iets te boeken want, er is te weinig beschikbaar voor 4 personen voor 8 dagen voor 1500 als je wilt vliegen. Turkije is wel goedkoper alleen komt er nog visum kosten van ca. 25 p.p. erbij. Je kunt nog Airbnb proberen er staan leuke verblijven in.
https://www.bungalowspecials.nl/zoeken/ ... or_pool=on

http://www.sapiniere.nl/ vakantiepark in luxemburg

Dit zijn wel leuke opties hierbij ga je met de auto naar een vakantiepark in het buitenland.
MinkeDeWit schreef:
06-05-2018 14:10
Kroatië. Ik ga daar dit jaar heen en heb me verbaasd over de prijzen van de accommodaties. Appartementen van onder de 700 euro voor een week durfde ik niet aan, maar ze kregen wel goede reviews. De autoreis is wel wat prijzig door tol en overnachtingshotels.
Ik heb geen ervaring met Kroatie, maar betaal al jaren niet meer dan 500-600 euro voor een appartement per week (Duitsland, Engeland, Oostenrijk, Tsjechië). Dit jaar gaan we 3 weken naar Oostenrijk, 3 verschillende appartementen met allemaal een volledig ingerichte keuken (incl. oven), 3 slaapkamers, wifi en ruime badkamer (1 heeft zelfs 2 nette badkamers). 3 weken voor 1700 (inclusief 1 overnachtingshotel op de heenreis).
700 en meer per week vind ik, zeker in een land als Kroatie, behoorlijk veel.
Selune schreef:
06-05-2018 17:22
Ik heb geen ervaring met Kroatie, maar betaal al jaren niet meer dan 500-600 euro voor een appartement per week (Duitsland, Engeland, Oostenrijk, Tsjechië). Dit jaar gaan we 3 weken naar Oostenrijk, 3 verschillende appartementen met allemaal een volledig ingerichte keuken (incl. oven), 3 slaapkamers, wifi en ruime badkamer (1 heeft zelfs 2 nette badkamers). 3 weken voor 1700 (inclusief 1 overnachtingshotel op de heenreis).
700 en meer per week vind ik, zeker in een land als Kroatie, behoorlijk veel.

Ik ga voor het eerst naar Kroatië dit jaar, maar van wat ik al googlend las, is het allang niet zo goedkoop meer.
Star² schreef:
06-05-2018 17:30
Ik ga voor het eerst naar Kroatië dit jaar, maar van wat ik al googlend las, is het allang niet zo goedkoop meer.
Ik had eerst iets geboekt voor 550 euro voor tien dagen. Daar zat wel een zwembad formaat flinke badkuip bij en er was niet zoveel te doen in de buurt. Dus toch geannuleerd. Nu zitten we voor 110 euro per nacht in een resort met van alles, inclusief ontbijt. Niet duur, als je Italië of Frankrijk gewend bent.
MinkeDeWit schreef:
06-05-2018 17:35
Ik had eerst iets geboekt voor 550 euro voor tien dagen. Daar zat wel een zwembad formaat flinke badkuip bij en er was niet zoveel te doen in de buurt. Dus toch geannuleerd. Nu zitten we voor 110 euro per nacht in een resort met van alles, inclusief ontbijt. Niet duur, als je Italië of Frankrijk gewend bent.

Ik vraag me dan af hoe het eruit ziet; ik vond de dingen voor die bedragen echt heel erg oostblok.
Overigens bedoelde ik niet alleen de accomodatie, maar ook supermarkten e.d.
Star² schreef:
06-05-2018 17:38
Ik vraag me dan af hoe het eruit ziet; ik vond de dingen voor die bedragen echt heel erg oostblok.
Overigens bedoelde ik niet alleen de accomodatie, maar ook supermarkten e.d.
Ja, misschien wel. We gaan het niet meemaken want nu gaan we dus naar zo’n park waar half Nederland zit :-)
Star² schreef:
06-05-2018 14:34
De zonThalys is ook leuk en relaxed trouwens, ben je met 5,5 uur in Zuid Frankrijk.
en dan ? dan sta je op station.. je kan dan vervolgens geen kant op.. En iets huren is ook duur
Kroatië, is camping minimaal 80 per nacht als je iets met toeters en bellen wil (Bi Village hebben wij gestaan, 75 per nacht met eigen caravan in hoogseizoen). Ze hebben er ook huisjes maar die zijn zomaar 1000 per week. Maar als je er met eigen auto heen rijdt is dan het wel weer te doen. Uit eten etc. is daar goedkoop
poldervrouw schreef:
06-05-2018 17:47
en dan ? dan sta je op station.. je kan dan vervolgens geen kant op.. En iets huren is ook duur

Dan moet je dus iets huren ja. Mijn tickets waren nog geen 500,- en een week accomodatie voor 1000,- kan prima.
AnnA_C schreef:
06-05-2018 14:49
Hoe hard is die 6-8 uur rijden?
Slovenië is bijvoorbeeld ook niet duur (net nog geen 600 euro betaald voor 8 nachten in een prima appartement) en ook het eten daar is niet duur. En net wat dichterbij dan Kroatië :). Geen zandstrand, maar wel overal riviertjes met steenstrandjes (kan je leuk dammetjes bouwen). En natuur bekijken is gratis.
Ik ben erg benieuwd waar je hebt gezeten, wij zijn ook nog aan het zoeken naar een "budget" vakantie
Star² schreef:
06-05-2018 17:30
Dat zou goed kunnen inderdaad, ik heb er nog wel het beeld van goedkoop land bij, maar misschien valt dat wel tegen. Aan de angst kant vind ik Oostenrijk altijd best een duur land, maar dat is 500-600 per week ook geen probleem.
Selune schreef:
06-05-2018 18:05
Dat zou goed kunnen inderdaad, ik heb er nog wel het beeld van goedkoop land bij, maar misschien valt dat wel tegen. Aan de angst kant vind ik Oostenrijk altijd best een duur land, maar dat is 500-600 per week ook geen probleem.

Waar boek je voor Oostenrijk als ik vragen mag? Ik vind dat ok prijzen die je eerder noemde.
Als je niet per se zee wil kun je nog aan Servië en Hongarije denken. Je kunt dan ook gewoon aan de Donau zitten, in Belgrado iig maken ze elk zomer een strand en volgens mij in Budapest kun je altijd wel er zitten.

Belgrado is heel goedkoop, goedkoper dan Budapest iig. En volgens mij zijn de tickets zelfs in hoogseizoen wel te doen.
Star² schreef:
06-05-2018 18:07
Waar boek je voor Oostenrijk als ik vragen mag? Ik vind dat ok prijzen die je eerder noemde.
Ik heb nu via booking.com geboekt. In voorgaande jaren ging ik vaak naar de website van gemeente waar we naartoe wilden. In Duitsland en Oostenrijk kun je bij vrijwel alle gemeenten direct accomodaties boeken.
Selune schreef:
06-05-2018 18:51
Ik heb nu via booking.com geboekt. In voorgaande jaren ging ik vaak naar de website van gemeente waar we naartoe wilden. In Duitsland en Oostenrijk kun je bij vrijwel alle gemeenten direct accomodaties boeken.

O goeie tip, dat wist ik niet van die gemeenten!
Star² schreef:
06-05-2018 18:57
O goeie tip, dat wist ik niet van die gemeenten!
Werkt echt superfijn, alleen hoe eerder hoe beter, omdat het vaak particulieren zijn die 1 verhuurobject hebben. Ik heb het nu via booking gedaan omdat we later waren (eind februari/begin maart) en omdat veel verhuurders die nog via de gemeenten boekbaar waren meerdere appartementen hadden een zelf doorverwezen naar booking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven