Vakantiebudget 10000

16-06-2026 09:39 134 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Zie door de bomen het bos niet meer. Wil in juli/aug op vakantie. Kunnen jullie me helpen?

Eisen:
- max 10000€
- moet vallen tussen 18 juli en 8 augustus
- minimaal 15 dagen
- Gezin is: man, vrouw en kinderen van 9, 7 en 6.
- zonzeker
- geen italie (kans op hagel, regen)
- leuk park voor kinderen met veel zwemmogelijkheden en glijbanen
- ook stukje cultuur, wat leuks van het land kunnen zien, zonder dat het vervelend wordt voor de kinderen (ook gezien de warmte)
Arbeidsrecht86 schreef:
16-06-2026 10:20
heb begrepen dat 5 sterren en all in turkije niet genoeg is, dus kom wel echt op 10000 of iets hoger. Maar vaak hotellen waar niks in de buurt is
Hoezo is 5 sterren en all in in Turkije niet genoeg? Voor wie is dat niet genoeg? Ik ben diverse keren in Turkije geweest en altijd een prima vakantie, ook in een 4 sterren hotel.
Hela schreef:
16-06-2026 10:26
:rofl:

Als je 10K voor 2 weken vakantie hebt uit te geven :-o dan huur je toch even een "travelcounselor" die de hele boel voor je regelt?
Ik geef ruim 10k uit voor 1 week vakantie, maar daar kan ik geen “travelcounselor” voor inhuren hoor. Dat hele bedrag heb ik al nodig voor de vakantie 🤣
En 10k voor 5 personen is geen super hoog budget. Dat is €2000,- pp in het hoogseizoen en met de eisen van een zwemparadijs met glijbanen etc.
poohtjesschrijft schreef:
16-06-2026 10:22
waarom huur je geen mooie villa in Frankrijk of waar je wilt in Europa? Met je budget kom je dan al een heel eind.
Frankrijk is geen optie met burkini en villa ander land ook, niet, wnat wil een waterpark.
Arbeidsrecht86 schreef:
16-06-2026 10:20
heb begrepen dat 5 sterren en all in turkije niet genoeg is, dus kom wel echt op 10000 of iets hoger. Maar vaak hotellen waar niks in de buurt is
Dat is nieuw voor mij. al meerdere keren All in daar geweest en 5 sterren in combinatie met goede recenties is echt helemaal niet verkeerd.

Via het hotel kan je dan leuke dingen doen.

Misschien zijn jouw verwachtingen van een goed hotel anders dan de mijne. Maar schoon en lekker eten (al is dat heel persoonlijk) zijn voor mij het belangrijkste
Irregular_Choice schreef:
16-06-2026 10:24
https://www.vakantiediscounter.nl/turki ... s=641ba507

Nog geen €7000,- in totaal.
Deze is net iets over de €7000,-

https://www.vakantiediscounter.nl/turki ... s=6d38de4a
dit is geen "groot" waterpark..
16-06-2026 10:27
Ik geef ruim 10k uit voor 1 week vakantie, maar daar kan ik geen “travelcounselor” voor inhuren hoor. Dat hele bedrag heb ik al nodig voor de vakantie 🤣
En 10k voor 5 personen is geen super hoog budget. Dat is €2000,- pp in het hoogseizoen en met de eisen van een zwemparadijs met glijbanen etc.
Dat bedoel ik.. is krap, voor een echt zwemparadijs en ook nog leuke locatie voor uitjes
16-06-2026 10:26
Hoezo is 5 sterren en all in in Turkije niet genoeg? Voor wie is dat niet genoeg? Ik ben diverse keren in Turkije geweest en altijd een prima vakantie, ook in een 4 sterren hotel.
4 en 5 sterren is in Turkije inderdaad prima. En bestaat er überhaupt iets hoger dan 5 sterren?
Alleen wordt het in Turkije in juli/augustus vaak 40 graden. Prima voor bij het zwembad, maar overdag cultuur snuiven zit er dan niet echt in.
Arbeidsrecht86 schreef:
16-06-2026 09:54
Wordt toch liever door mensen geholpen

Reisburo.
Pelle schreef:
16-06-2026 10:31
4 en 5 sterren is in Turkije inderdaad prima. En bestaat er überhaupt iets hoger dan 5 sterren?
Alleen wordt het in Turkije in juli/augustus vaak 40 graden. Prima voor bij het zwembad, maar overdag cultuur snuiven zit er dan niet echt in.
Welke locatie zou je anders aanraden? Waar het nog lekker warm is om het zwembad in te kunnen, maar niet te heet voor cultuur snuiven? Vond italie 2 jaar geleden niet comfortabel in het zwembad..
Arbeidsrecht86 schreef:
16-06-2026 10:28
Frankrijk is geen optie met burkini en villa ander land ook, niet, wnat wil een waterpark.
I.v.m. burkini https://sinpaskizilbuk.com/en/

Zoiets misschien die zijn ook te huur niet alleen timeshare , waterparken zitten verderop in Marmaris
yildizlar2 wijzigde dit bericht op 16-06-2026 10:34
0.31% gewijzigd
Voor 10.000 is er echt wel wat te vinden. Maar niet in het hoogseizoen, 5 sterren en een glijbanenpark bij het hotel.
Yildizlar2 schreef:
16-06-2026 10:34
I.v.m. burkini https://sinpaskizilbuk.com/en/

Zoiets misschien die zijn ook te huur niet alleen timeshare , waterparken zitten verderop in Marmaris
Ziet er goed, maar ook duur uit! En elke keer los naar waterpark lijkt me niks in de hitte :(
Arbeidsrecht86 schreef:
16-06-2026 10:32
Welke locatie zou je anders aanraden? Waar het nog lekker warm is om het zwembad in te kunnen, maar niet te heet voor cultuur snuiven? Vond italie 2 jaar geleden niet comfortabel in het zwembad..
Ik ben fan van de Canarische eilanden. Zonzeker, maar geen extremen van 40 graden.
Maar ik ben geen fan van all inclusive.
Voor de turkije kenners: maakt kusadasi of alanya nog uit? Qua cultuur snuiven en hitte?
Pelle schreef:
16-06-2026 10:36
Ik ben fan van de Canarische eilanden. Zonzeker, maar geen extremen van 40 graden.
Maar ik ben geen fan van all inclusive.
Ik hoef niet per se all in. Liever niet zelfs, maar waterparken in Turkije zitten vaak vast aan zo een all in concept. Zijn de canarische eilanden burkini-vriendelijk?
Arbeidsrecht86 schreef:
16-06-2026 10:29
Dat bedoel ik.. is krap, voor een echt zwemparadijs en ook nog leuke locatie voor uitjes
Dan zal je je eisen dus moeten aanpassen.
16-06-2026 10:40
Dan zal je je eisen dus moeten aanpassen.
Dat bedoel ik
"As around the sun, the earth knows she's revolving..."
Arbeidsrecht86 schreef:
16-06-2026 10:37
Voor de turkije kenners: maakt kusadasi of alanya nog uit? Qua cultuur snuiven en hitte?
Ik vind de omgeving van alanya niet zo leuk. Ik zit liever in kusadasi en eigenlijk nog liever in de omgeving van bodrum. Maar die omgeving is nog duurder, want bodrum is de jetset van Turkije.
Wat een bedrag... maar rondje booking met deze eisen, aantal personen en reisdagen laat zien dat je dus inderdaad alleen al voor verblijf dit bedrag kwijt bent en dat zit daar de vlucht nog niet bij in. Terwijl mijn gevoel in eerste instantie zei: 10.000 euro dan zijn je opties toch eindeloos groot??!
Het lijkt mij dat de eis van burkini in het zwembad ook hoog op de filterlijst moet staan. Dat is niet zomaar overal toegestaan. Hoteleigenaren bepalen zelf of dat wel of niet mag.
"As around the sun, the earth knows she's revolving..."
Arbeidsrecht86 schreef:
Hitte is gigantisch in de periode die jullie willen en met die temperaturen is cultuursnuiven niet echt prettig .
Arbeidsrecht86 schreef:
Ik hoef niet per se all in. Liever niet zelfs, maar waterparken in Turkije zitten vaak vast aan zo een all in concept. Zijn de canarische eilanden burkini-vriendelijk?
Google zegt dat heel Spanje burkini vriendelijk is. In ieder geval de stranden. Openbaar zwembad hangt af van de gemeente en zwembad accommodatie hangt af van de accommodatie.

Dan zit je in Turkije sneller goed. Misschien die 5 sterren loslaten. En cultuur snuiven kan ook 's avonds.
en Dubai dan of Qatar? Alleen in hoogseizoen wel prijzig en ontzettend warm, voor mij persoonlijk te warm eerlijk gezegd.
Arbeidsrecht86 schreef:
16-06-2026 10:32
Wat vind je wel fijne temperaturen dan? Ik zelf vind >30 graden niet fijn meer voor cultuur snuiven, maar als jij Italie hoogzomer te koud vindt, gok ik dat je wat andere ideeën hierbij hebt (of pech gehad hebt in Italie).
cognac schreef:
16-06-2026 10:43
Wat een bedrag... maar rondje booking met deze eisen, aantal personen en reisdagen laat zien dat je dus inderdaad alleen al voor verblijf dit bedrag kwijt bent en dat zit daar de vlucht nog niet bij in. Terwijl mijn gevoel in eerste instantie zei: 10.000 euro dan zijn je opties toch eindeloos groot??!
Dat zou je inderdaad denken met zo’n budget ja. Maar vluchten en accomodatie zijn de afgelopen jaren echt heel duur geworden. Ik vloog in 2018 voor €500,- naar las Vegas. Nu New York geboekt, stuk korter vliegen, maar ben bijna €900,- kwijt voor de vlucht 😬 en dan met 3en, dat gaat hard! Hotel in New York, kassa (en nog zonder ontbijt ook). Ik schrik me echt de tandjes van de prijzen voor alleen al vlucht en verblijf. Gelukkig gaan we in de zomer naar de camping, 14 dagen voor €600,- 😂 moet ik wel mijn eigen verblijf mee slepen nog natuurlijk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven