vakantietips voor veeleiser?

12-05-2012 22:21 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Deze zomer willen we weer graag op vakantie.

We zijn een echtpaar met twee kleine kinderen (2 en 4) en onze vriendin met dochter (6jr). Maar vanwege ernstige rugproblemen en een voorgeschiedenis van klaplongen willen we liever niet vliegen en niet op koude harde matjes liggen....

en dan liefst ook nog met een beperkt budget...

italie trekt maar betekend een hele lange autorit met twee auto's met kleintjes.. Ervaringen met binnenlandse vakantie hebben we eigenlijk niet en we zijn bang voor regen (we hebben eigenlijk ook altijd op tropische bestemmingen regen gehad, zijn geen gelukvogels wat dat betreft)

Heeft een van jullie tips?
Mijn dochter gaat naar de ardeche ca 800 km.

Ze heeft een hele luxe tent gehuurd met vaste bedden, ijskast enz.

Dat heet glamping tegenwoordig.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Scandinavië, met de boot?

Of wel naar Italië met een of meerdere overnachtingen in een 'Gasthaus?' Die zijn meestal goed te betalen, goede bedden en familiekamers beschikbaar,
Ja maar de bedden stellen meestal niet zoveel voor Marcellav. Dat zijn vaak doorgezakte spiraalbedden die niet fijn zijn met rugproblemen.

(Veel ervaring via diverse aanbieders.)
in frankrijk en italie zijn ook de huisjes en bed and breakfasts nog niet verzekerd van goede bedden. Sterker nog.. een camper of caravan zal wrs vaker een beter bed hebben..

Zeker als de ernstige rugproblemen van een man zijn; fransen/italianen zijn vaak wat korter, en daar hebben ze dan ook bedden die soms max 190 lang zijn. Niet Fijn...

Kunnen jullie geen camper huren?
voor een camper heb je groot rijbewijs nodig of niet?
quote:Mekka schreef op 12 mei 2012 @ 22:34:

voor een camper heb je groot rijbewijs nodig of niet?Niet altijd, dat is volgens mij afhankelijk van het gewicht van de camper.
Ga buiten het hoogseizoen en ga met het vliegtuig met de kinderen en degene met de rugproblemen pakt de trein, wellicht de autotrein, zodat je daar gelijk eigen vervoer ter beschikking hebt, tenzij autohuur goedkoper is dan de auto met de trein transporteren. Huur 'n comfortabel huis met eigen zwembad.
Of doe 'n middellandse zee cruise.
Wat is een 'beperkt' budget? En hebben jullie qua gezondheid ook beperkingen voor activiteiten?

Het eerste dat in mij opkomt is een chalet of vakantiehuisje in Zuid Duitsland of Oostenrijk(Tirol). Minder ver rijden en een mooie omgeving. Maak je niet te druk over regen. Dat komt toch wel of niet, maakt niet uit of jij je er zorgen om maakt.
I choose happy!
degene met rugklachten heeft moeite met lopen...
waarom mag je niet vliegen met rugklachten?
quote:sabbaticalmeds schreef op 12 mei 2012 @ 22:58:

waarom mag je niet vliegen met rugklachten?TO schrijft ook over klaplongen. Vlgens mij wil ze daarom niet vliegen.
nee met een klaplong
O

Ja dat is ook zo wat.

Dan sluit ik me aan bij iemand hiervoor, Zuid Duitsland is niet te ver rijden en best een reele kans op mooi weer. Overnachtingen en horeca zijn daar beter en goedkoper.
Dan zou ik denk ik voor Duitsland gaan. Niet ver rijden en heuvelachtig maar niet zo bergachtig als Oostenrijk. Beieren in het zuiden vind ik prachtig. Mooie combi van natuur en interessante steden. Ook de Eifel schiet me te binnen. De Eifel is dichtbij. Ik vind zelf de omgeving van het Ahrtal heel mooi en ook de Vulkaaneifel bij Maria Laach.
I choose happy!
Oostenrijk is ook een optie. Zelfs in het hoogseizoen betaalbaar.
Oostenrijk is idd erg prettig en zelfs in het hoogseizoen wel te doen (niet mega druk)

Omdat jullie met erg veel personen zijn, is het misschien wat om het ene gezin met de auto te laten gaan (indien grote auto beschikbaar) en het andere gezin te laten vliegen. Voor dagtripjes ter plekke met 6 man in een ruime auto kan misschien wel, maar niet om 1000 km af te leggen inclusief alle bagage van die 6 personen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven