Vergoeding bij vertraging vlucht.
woensdag 20 september 2017 om 11:54
Vorig jaar hadden we meer dan zes uur vertraging op een vlucht, geboekt via klm. Voor de betreffende vlucht is echter een andere maatschappij ingezet. Op de heenweg vlogen we wel met klm. Als ik nu op verschillende sites kijk dan zouden we geen recht hebben op vergoeding omdat die maatschappij waarmee we op de terugweg vlogen niet Europees is. Maar we hebben dus wel via een Europese maatschappij geboekt.
Ik heb hier nu een verzoek voor ingediend maar een reactie zal wel even duren.
Iemand dit meegemaakt? Ik ben zo benieuwd hoe het zit.
Ik heb hier nu een verzoek voor ingediend maar een reactie zal wel even duren.
Iemand dit meegemaakt? Ik ben zo benieuwd hoe het zit.
zondag 24 september 2017 om 00:13
euclaim of airhelp. Gaat hierom: https://www.rechtenvanvliegtuigpassagie ... -261-2004/
zondag 24 september 2017 om 00:28
zondag 24 september 2017 om 07:56
Mijn twijfels komen oa door dit artikel: http://www.reisadvocaat.nl/blog-reisadv ... ertraging1
zondag 24 september 2017 om 11:49
Daar gaat het natuurlijk niet over. Natuurlijk had die persoon vast ergens een goedkopere ticket kunnen vinden, maar ze wilde met ons meevliegen. Dus met die beperking.... kostte het meer dan 1000 euro. Hoe dan ook, het doet niet terzake. We hebben dus een mooie deal gehad, want voor die eerste ticket van 570 euro hebben we dus een reis naar Thailand en een reis naar Bali (met kerst) gekregen, en allemaal omdat we 1 keer een dag moesten wachten.
zondag 24 september 2017 om 13:11
De vergoeding geldt op ELKE vlucht naar Europa, ongeacht de afkomst van de maatschappij. Aangezien je een KLM-ticket hebt zul je bij KLM moeten claimen. Gewoon doen, op hun website staat een link naar het claimformulier. Binnen een paar dagen heb je honderden euros op je rekening.
(Laat je niet afschepen met een voucher voor een toekomstige vlucht, je hebt recht op cash).
edit: ik lees net je andere post. Waar was je te laat, op Schiphol?
(Laat je niet afschepen met een voucher voor een toekomstige vlucht, je hebt recht op cash).
edit: ik lees net je andere post. Waar was je te laat, op Schiphol?
zondag 24 september 2017 om 22:55
Ik had vorig jaar een vertraging van 5 uur met Vueling, was echt een drama. We konden niet weg uit de boardingruimte, want elke keer zeiden ze dat het nog maar een kwartier zou duren, maar dat werd uiteindelijk 3 uur. Toen hebben we vervolgens nog 2 uur in een snikheet vliegtuig gestaan van een of andere vage maatschappij zonder eten of zelfs water. Het was rond etenstijd, dus iedereen had honger en kinderen waren allemaal aan het huilen. Ik ben toen zelf aan het mailen geslagen met Vueling. Ik kreeg allemaal onbegrijpelijke teksten terug, maar heb het toch een keer of 10 heen en weer mail volgehouden en zelfs een keer te horen gekregen dat ik geld zou krijgen. En uiteindelijk weer niet, ik werd er echt helemaal simpel van. Het gaat niet om heel veel geld, maar uiteindelijk was het ook een principekwestie. Ze doen bewust zo moeilijk mogelijk zodat mensen op een gegeven moment opgeven
Ik heb nu EU claim ingeschakeld en inmiddels is een dagvaarding ingediend. Het is inmiddels wel bijna 1,5 jaar geleden, dus ik ben benieuwd. Ik hoop dat KLM wat minder moeilijk doet, maar zeker achteraan gaan dus!
Ik heb nu EU claim ingeschakeld en inmiddels is een dagvaarding ingediend. Het is inmiddels wel bijna 1,5 jaar geleden, dus ik ben benieuwd. Ik hoop dat KLM wat minder moeilijk doet, maar zeker achteraan gaan dus!