Verhuizen naar Amerika
maandag 3 oktober 2011 om 11:09
Hallo allemaal, ik had al wel gezien dat er meerdere onderwerpen lopen over emigreren en wonen in het buitenland maar zag dat die soms al vol of heel oud waren..
De reden dat ik dit topic open is omdat mijn vriend en ik alletwee heel erg gek zijn op amerika. Hij heeft er zelf een jaar gestudeerd en ging sindsdien ook ieder jaar terug in de zomer of met kerst.
Nu ons leven samen en serieuze wending neemt (net een huis gekocht en in 2012 gaan we trouwen!) kwam het onderwerp 'wonen in amerika' weer boven.
Ik heb al wel gezien dat het allemaal een hoop geregel is maar waar wij vooral mee 'zitten' is de vraag wanneer we het beste kunnen gaan. We zijn nu 26 en 27 jaar en hebben nog geen kinderen. Is het juist slim om te gaan voordat we kinderen krijgen of kan je prima emigreren als je al kinderen hebt.. wat zijn jullie ervaringen?
Zelf dachten we .. als we het doen dan zouden we over maximaal 5 jaar moeten gaan (ivm vertrekken voor er kinderen zijn bijvoorbeeld).
En hoeveel startkapitaal moeten we bij elkaar sparen als we die kant op gaan?
Ik hoop dat er hier mensen zijn die me wat meer kunnen vertellen want ik zou o zo graag die kant op willen!
De reden dat ik dit topic open is omdat mijn vriend en ik alletwee heel erg gek zijn op amerika. Hij heeft er zelf een jaar gestudeerd en ging sindsdien ook ieder jaar terug in de zomer of met kerst.
Nu ons leven samen en serieuze wending neemt (net een huis gekocht en in 2012 gaan we trouwen!) kwam het onderwerp 'wonen in amerika' weer boven.
Ik heb al wel gezien dat het allemaal een hoop geregel is maar waar wij vooral mee 'zitten' is de vraag wanneer we het beste kunnen gaan. We zijn nu 26 en 27 jaar en hebben nog geen kinderen. Is het juist slim om te gaan voordat we kinderen krijgen of kan je prima emigreren als je al kinderen hebt.. wat zijn jullie ervaringen?
Zelf dachten we .. als we het doen dan zouden we over maximaal 5 jaar moeten gaan (ivm vertrekken voor er kinderen zijn bijvoorbeeld).
En hoeveel startkapitaal moeten we bij elkaar sparen als we die kant op gaan?
Ik hoop dat er hier mensen zijn die me wat meer kunnen vertellen want ik zou o zo graag die kant op willen!
maandag 3 oktober 2011 om 11:16
maandag 3 oktober 2011 om 11:17
Je moet zorgen dat je werk hebt daar, voordat je erheen verhuisd. Of je moet zo'n groot spaarbedrag hebben, dat je het werkloos een hele tijd kunt uitzingen, want de arbeidsmarkt is daar andere koek dan hier. En je bent geen native speaker, dat kan ook een nadeel zijn. Het is lastig om werk te vinden, waarin je nederlandse taalvaardigheid van pas zal komen. Huizen zijn daar sinds de recessie wel betaalbaar geworden.
maandag 3 oktober 2011 om 11:20
Ik heb het idee dat jij denkt dat je dat zelf kunt plannen en beslissen, maar de immigratiedienst beslist dit voor je. Daar heb je zelf weinig in te zeggen. Mijn zus heeft een echtgenoot en een zoon met een Amerikaans paspoort, haar man heeft daar een bedrijf en (dus ook) een baan, biedt werkgelegenheid en is goed voor de economie, maar toch zijn zij al meer dan 2 jaar bezig om daarheen te verhuizen. Zoek het eerst eens heel goed uit voordat je je gaat verheugen op iets wat misschien wel veel langer duurt dan je denkt.
maandag 3 oktober 2011 om 11:24
Bedankt voor jullie reacties zover Ik weet heel goed dat het niet zo één twee drie te regelen is en dat het nog maar de vraag is hoe en wanneer het gaat lukken om te emigreren..
Ik was eigenlijk vooral op zoek naar ervaringen van mensen die die kant op gegaan zijn en dat met of zonder kinderen gedaan hebben.
Mijn vriend is namelijk van mening dat het makkelijker is om zonder kinderen te emigreren en ze dan eventueel daar te krijgen dan wanneer we hier kinderen krijgen en dan pas die kant op gaan.
Ik was eigenlijk vooral op zoek naar ervaringen van mensen die die kant op gegaan zijn en dat met of zonder kinderen gedaan hebben.
Mijn vriend is namelijk van mening dat het makkelijker is om zonder kinderen te emigreren en ze dan eventueel daar te krijgen dan wanneer we hier kinderen krijgen en dan pas die kant op gaan.
maandag 3 oktober 2011 om 11:39
Mooie dromen heb je, daydreaming!
De kans dat je met jouw baan wordt toegelaten, acht ik alleen niet extreem groot omdat 'iets met honden' prima door een Amerikaan zelf gedaan kan worden.
Ik weet niet wat je vriend voor werk doet, maar wellicht kan hij een bedrijf hier in Nederland vinden dat hem wil uitzenden, dat zou alvast makkelijker zijn.
Maar ik snap je vraag verder eigenlijk niet. Als emigreren jullie beider droom is, waar wachten jullie dan op? En waarom koop je dan net nu een huis?
De kans dat je met jouw baan wordt toegelaten, acht ik alleen niet extreem groot omdat 'iets met honden' prima door een Amerikaan zelf gedaan kan worden.
Ik weet niet wat je vriend voor werk doet, maar wellicht kan hij een bedrijf hier in Nederland vinden dat hem wil uitzenden, dat zou alvast makkelijker zijn.
Maar ik snap je vraag verder eigenlijk niet. Als emigreren jullie beider droom is, waar wachten jullie dan op? En waarom koop je dan net nu een huis?
maandag 3 oktober 2011 om 11:40
Als een van jullie niet nu bij een multinational werkt met kans op overplaatsing naar de VS, geen van jullie een Amerikaans paspoort heeft, jullie ook geen zeer specifiek opgeleide wetenschappers of multi-miljonairs zijn; dan is de kans dan heel klein dat jullie binnen 5 jaar enige vorm van stabiliteit zullen kunnen gaan vinden. Kinderen of geen kinderen.
Dit gold 5 jaar geleden maar met de huidige economische toestand aldaar al helemaal.
Houd er rekening mee dat goed onderwijs in der VS heel erg duur is. Als je geld hebt is in de VS alles makkelijk dus ook migreren met kids.
Dit gold 5 jaar geleden maar met de huidige economische toestand aldaar al helemaal.
Houd er rekening mee dat goed onderwijs in der VS heel erg duur is. Als je geld hebt is in de VS alles makkelijk dus ook migreren met kids.
maandag 3 oktober 2011 om 12:02
Heel lief dat jullie je allemaal druk maken of Amerika wel op ons zit te wachten maar daar ging het eigenlijk niet om
Mijn vraag was slechts of het makkelijker emigreren is zonder kinderen dan met kinderen. En wat de ervaringen zijn van mensen die gingen emigreren toen ze al kinderen hadden.
Of ik Amerika in kom dat zien we wel en of ze zitten te wachten op iemand die wat met honden doet is nu niet relevant Maar bedankt voor de bezorgde reacties
Mijn vraag was slechts of het makkelijker emigreren is zonder kinderen dan met kinderen. En wat de ervaringen zijn van mensen die gingen emigreren toen ze al kinderen hadden.
Of ik Amerika in kom dat zien we wel en of ze zitten te wachten op iemand die wat met honden doet is nu niet relevant Maar bedankt voor de bezorgde reacties