Verre reis met baby tot peuter

maandag 23 augustus 2021 om 18:49
Voor onze dochter (5 maanden inmiddels), gingen man en ik regelmatig op verre reis. Dit hebben we deze zomer maar overgeslagen, maar willen dit eigenlijk wel weer oppakken. Dit hoeft nu niet gelijk. Hopelijk wel binnen enkele jaren.
We zijn wel van plan om binnenkort naar Dubai te gaan. Schijnt goed te doen zijn met een baby. Wat mij nog heel gaaf lijkt zijn in ieder geval: Japan, Australië en Zuid-Afrika.
Heeft iemand ervaring met het afreizen naar deze landen met een baby of peuter? Of zijn er anderen mooie landen die te doen zijn met een baby of straks een peuter?
Los van de afstanden, maak ik mij vooral druk om de veiligheid en dingen zoals malaria.
We zijn wel van plan om binnenkort naar Dubai te gaan. Schijnt goed te doen zijn met een baby. Wat mij nog heel gaaf lijkt zijn in ieder geval: Japan, Australië en Zuid-Afrika.
Heeft iemand ervaring met het afreizen naar deze landen met een baby of peuter? Of zijn er anderen mooie landen die te doen zijn met een baby of straks een peuter?
Los van de afstanden, maak ik mij vooral druk om de veiligheid en dingen zoals malaria.
maandag 23 augustus 2021 om 22:21
Joh, er zijn kinderen die gedijen uitstekend bij lang zitten.Wissewis schreef: ↑23-08-2021 22:17https://www.mondesauvage.be/NL/1-afrikaanse-safari.php
Kom gerust een keertje op safari in België.
Ja, hoor. Net echt. .![]()
En vervolgens kan je nog gaan heuvelklimmen in de Ardennen ook.
Al helemaal ideaal met kinderen, want niet overdreven ver of lang in de auto zitten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 23 augustus 2021 om 22:24
Hastadepasta18 schreef: ↑23-08-2021 21:04Wij zijn met dochter (toen 1,5) 5 weken naar Australië geweest. Het was fantastisch.
Camper gehuurd (dus elke dag zelfde slaapplek, ze had haar eigen plekje en speelgoed etc). We hebben rustig tempo aangehouden en niet dagelijks uren gereden. We hebben mooie wandelingen gemaakt, een rondvlucht boven de whitsundays gedaan, boottocht (man is gaan duiken), dieren opvang bezocht, etc.
We zorgden altijd dat we 1 dagdeel voor “ons” deden en 1 dagdeel voor haar (speeltuin, dieren opvang, op de camping spelen, zwemmen).
Vliegen ging super goed, al weet ik dat je daar geluk mee moet hebben. We vliegen regelmatig ver met 2 kinderen en dat is nog nooit slecht gegaan. Het is maar net hoe je er mee omgaat.
Luister alsjeblieft niet naar mensen die zeggen dat je dat je kind niet aan moet doen. Het is echt een fantastische ervaring om met je kind/kinderen een reis te maken.
Ik denk inderdaad dat een camper de oplossing is voor zulke reizen met kleine kinderen; je hebt alles bij de hand, je kunt gaan en staan waar je wil etc. En dan is Australië natuurlijk een westers land, dus qua voorzieningen/gezondheidszorg is het allemaal goed geregeld. Heel wat anders dan trektochten door de jungle.
maandag 23 augustus 2021 om 22:27
Nou, ik hoor het al. Ideaal! Als je België gezien hebt, heb je eigenlijk de hele wereld al gezien.Wissewis schreef: ↑23-08-2021 22:17https://www.mondesauvage.be/NL/1-afrikaanse-safari.php
Kom gerust een keertje op safari in België.
En vervolgens kan je nog gaan heuvelklimmen in de Ardennen ook.
Al helemaal ideaal met kinderen, want niet overdreven ver of lang in de auto zitten.
maandag 23 augustus 2021 om 23:05
Wij hebben met de kinderen rondgereisd in oa Kirgizië, Kazachstan, Saudi Arabie (ok, daar hebben we gewoond. Maar in het land ook zelf rondreizen gemaakt) en op mijn vetlanglijstje staan Oezbekistan, Egypte, Transsiberië spoorlijn en de VS. Dubai zijn we ook een aantal keer geweest maar dat waren meerdaagse tussenstops. Mijn kinderen zijn nu 12 10 en 7.
maandag 23 augustus 2021 om 23:38
Wij zijn met onze dochter (2,5) nog niet ver weg geweest, omdat zij lang in de auto geen fluit aanvindt en onderweg niet echt slaapt. Daarom durven wij nog geen lange vlucht aan. Dus wat dat betreft geen tips, maar qua activiteiten misschien wel. Deze zomer zijn we naar Griekenland geweest en zijn we 2x met een boot weg geweest. We hadden 1 snorkelsetje mee en zijn gewoon omstebeurt met haar op onze rug gaan zwemmen bij de snorkelstops. De een met haar, de ander lekker snorkelen (Ze had wel haar puddle jumper aan) We zijn grotten in gezwommen, op kleine strandjes 'aangespoeld' vanaf de boot en ze vond dat echt prachtig. Beetje schelpjes zoeken en lekker zwemmen. 1 van de boten was een speedboot, dat vond ze ook geweldig.
Toen ze een baby was zijn we naar een Spaans eiland geweest, daar is m'n man een dagje gaan duiken en ik ben ook een ochtendje alleen weg geweest, dus er is aan veel wel een mouw te passen.
Heb trouwens op verre vluchten ook regelmatig wel kinderen/baby's gezien, dus er zijn genoeg mensen die t doen. Denk dat je zelf wel kan aanvoelen of het bij jullie kindje past
En anders kun je altijd eerst nog iets dichterbij uitproberen toch?
Toen ze een baby was zijn we naar een Spaans eiland geweest, daar is m'n man een dagje gaan duiken en ik ben ook een ochtendje alleen weg geweest, dus er is aan veel wel een mouw te passen.
Heb trouwens op verre vluchten ook regelmatig wel kinderen/baby's gezien, dus er zijn genoeg mensen die t doen. Denk dat je zelf wel kan aanvoelen of het bij jullie kindje past
En anders kun je altijd eerst nog iets dichterbij uitproberen toch?
maandag 23 augustus 2021 om 23:50
Het verschilt nogal per baby/kind.
Over het algemeen vond ik ze makkelijker als baby.
Mijn oudste van toen 4 kon gewoon urenlang op de rij voor mij zitten naast vreemde mensen toen we door vertraging in Libië niet naast elkaar konden zitten tijdens de vervolgvlucht.
Mijn jongste heeft daarentegen eens het hele vliegtuig op stelten gezet met zijn gejank. Terplekke zijn kinderen over het algemeen wel flexibel zolang je rekening houdt met slaapjes en ze af en toe hun gang kunnen gaan...
Over het algemeen vond ik ze makkelijker als baby.
Mijn oudste van toen 4 kon gewoon urenlang op de rij voor mij zitten naast vreemde mensen toen we door vertraging in Libië niet naast elkaar konden zitten tijdens de vervolgvlucht.
Mijn jongste heeft daarentegen eens het hele vliegtuig op stelten gezet met zijn gejank. Terplekke zijn kinderen over het algemeen wel flexibel zolang je rekening houdt met slaapjes en ze af en toe hun gang kunnen gaan...
Live long and prosper
dinsdag 24 augustus 2021 om 00:20
En het blijft moeilijk in te schatten hoe ze zijn tijdens vliegen. Toen dochter 1 was naar Spanje gevlogen en dat was een en al drama. Met anderhalf naar Australië en dat was 2 vingers in de neus.
Er zit ook verschil in de vliegtuigen natuurlijk, Transavia/korte vluchten, dat is vaak krap zitten. Emirates/lange vluchten is andere koek, daar heb je zelfs in economie voldoende ruimte. Nog los van überhaupt meer ruimte in het vliegtuig om even een rondje te lopen etc.
Er zit ook verschil in de vliegtuigen natuurlijk, Transavia/korte vluchten, dat is vaak krap zitten. Emirates/lange vluchten is andere koek, daar heb je zelfs in economie voldoende ruimte. Nog los van überhaupt meer ruimte in het vliegtuig om even een rondje te lopen etc.
dinsdag 24 augustus 2021 om 00:39
Ja idd, hopelijk volgend jaar geen Corona meerMiek_ schreef: ↑23-08-2021 21:23Ja dat is echt heel lastig, die van mij vond het scherm pas vanaf 2 jaar interessant worden.....Veel boekjes mee om voor te lezen, nieuw speelgoed wat hij niet eerder heeft gehad, tekenbord, samen foto's kijken op de telefoon, vertellen waar we naartoe gaan en wat we gaan doen, in slaap wiegen zodat hij weer even sliep. Dat soort dingen. Met de passagiers om ons heen hadden we geluk, die vonden het erg leuk om hem te vermaken. In noodgevallen gebruikte ik de borst, borstvoeding hield hem rustig. Kost wel heel veel energie, het is geen rustige en relaxte vliegreis (van 14 uur). We hadden bewust een plek gereserveerd waar we geen passagiers voor ons hadden. En soms werkt het ook niet. De heenvlucht ging zo bijvoorbeeld prima, de terugvlucht was een nachtvlucht en ik had de hoop dat hij zou gaan slapen. Niet dus en het was echt de hel. Ik had toen ook echt medelijden met de passagiers om ons heen (die echt heel lief waren).
Vliegen als ze heel jong zijn (voordat ze beginnen met kruipen) en als ze net wat ouder zijn (vanaf 2 jaar met een tablet erbij) is een stuk makkelijk dan de dreumes leeftijd is mijn ervaring.

dinsdag 24 augustus 2021 om 02:00
Hoezo, dat soort vakanties kan prima? Alle soorten vakanties kunnen prima, het is maar net hoe je er zelf mee om gaat, wat je zelf wil, welk budget je hebt, hoe je kind is etc. Elk soort vakantie kan met kinderen, grote uitzonderingen daargelaten.
dinsdag 24 augustus 2021 om 03:27
Met bijna alle kinderenHastadepasta18 schreef: ↑24-08-2021 02:00Hoezo, dat soort vakanties kan prima? Alle soorten vakanties kunnen prima, het is maar net hoe je er zelf mee om gaat, wat je zelf wil, welk budget je hebt, hoe je kind is etc. Elk soort vakantie kan met kinderen, grote uitzonderingen daargelaten.

dinsdag 24 augustus 2021 om 03:36
Hier hele goede ervaringen met reizen met een klein kind. Toen dochter 1,5 was hebben we een maand door Vietnam gereisd van noord naar zuid. Met 2 backpacks, een goede buggy (2e hands zodat we hem achter konden laten als het teveel gesleep was), draagzak en deryan tentje. Ik had zelfs een oude lichte maxicosi aan m’n backpack gemaakt zodat we veilig konden reizen in privé taxi’s. We hadden alleen 3 nachten Hanoi en een ha long bay cruise vanuit NL geregeld. De rest daar geregeld en zelfs een keer met de nachttrein gereisd. Ging allemaal prima, je reist alleen langzamer en kan idd niet alles doen. Toen ze ruim 2,5 was hebben we ruim een week Marokko gedaan (van Casablanca naar marrakesh), door de woestijn met gids en privé taxi. Verder met de trein gereisd daar, toen waren wel alle riads al geboekt van te voren door mijn man.
Zonder Corona hadden we nu in Australië of Nieuw Zeeland gezeten met dochter van inmiddels 4 en zoontje van ruim 1. Inmiddels is nr 3 op komst en hopen we begin 2023 met 3 kinderen die reis alsnog te kunnen maken (4 maanden met camper).
En je moet idd je reizen aanpassen op de kinderen, dat wil zeggen vooral niet teveel haast hebben en niet alles willen zien/doen. En onze kinderen hebben het idd op de camping net zo leuk als op een verre reis (niet perse leuker trouwens), maar wij gaan niet alleen voor de kinderen op vakantie, maar ook voor onszelf. En dat ze het zich niet kunnen herinneren maakt mij ook niet zoveel uit, want we hebben een fijne tijd met elkaar en wij herinneren het ons wel.
Nu zijn man en ik geen types voor bijvoorbeeld center parcs, dat vinden we niet zo leuk (wel 1 keer een weekendje gedaan) en gingen we vorig jaar ook gewoon kamperen in nl met onze tent en een toen 3 maanden oude baby (+ peuter). Gewoon op een basic kamperen bij de boer camping. We hebben altijd een soort backup plan als het onverhoopt toch niet lukt, voor de camping was dat in de nachten een van ons met baby naar huis om te slapen, voor Vietnam was dat: we kunnen altijd nog 4 weken daar in een mooi hotel met zwembad gaan zitten als het rondreizen niet gaat met kind, in beide gevallen is het backup plan niet nodig geweest, maar als je er zo in kan staan helpt dat denk ik wel. Ik hou trouwens wel rekening met malaria met de reizen die ik wil gaan maken, hoog risico daarop vermijd zolang de kinderen klein zijn.
Met dochter naast deze reizen ook nog een paar keer naar Portugal gevlogen (voor het eerst met 6 mnd) en bij ons gaat vliegen (tot nu toe) altijd goed, maar het ergste wat kan gebeuren is dat kind veel huilt en de rest van het vliegtuig zich irriteert, dat zullen ze ook doen aan bijv. snurkende mensen op een nachtvlucht. Ik vind vliegen fijner dan met de auto naar Italië met kind, vooral lange afstand vluchten, dan heb je veel ruimte en bij kleine kinderen een speciaal wiegje (moet je wel aangeven bij het boeken).
Verder als je fb hebt, kijk op de groep reislustige ouders, daar kan je veel tips vinden over reizen met kinderen.
Veel plezier met plannen maken!
Zonder Corona hadden we nu in Australië of Nieuw Zeeland gezeten met dochter van inmiddels 4 en zoontje van ruim 1. Inmiddels is nr 3 op komst en hopen we begin 2023 met 3 kinderen die reis alsnog te kunnen maken (4 maanden met camper).
En je moet idd je reizen aanpassen op de kinderen, dat wil zeggen vooral niet teveel haast hebben en niet alles willen zien/doen. En onze kinderen hebben het idd op de camping net zo leuk als op een verre reis (niet perse leuker trouwens), maar wij gaan niet alleen voor de kinderen op vakantie, maar ook voor onszelf. En dat ze het zich niet kunnen herinneren maakt mij ook niet zoveel uit, want we hebben een fijne tijd met elkaar en wij herinneren het ons wel.
Nu zijn man en ik geen types voor bijvoorbeeld center parcs, dat vinden we niet zo leuk (wel 1 keer een weekendje gedaan) en gingen we vorig jaar ook gewoon kamperen in nl met onze tent en een toen 3 maanden oude baby (+ peuter). Gewoon op een basic kamperen bij de boer camping. We hebben altijd een soort backup plan als het onverhoopt toch niet lukt, voor de camping was dat in de nachten een van ons met baby naar huis om te slapen, voor Vietnam was dat: we kunnen altijd nog 4 weken daar in een mooi hotel met zwembad gaan zitten als het rondreizen niet gaat met kind, in beide gevallen is het backup plan niet nodig geweest, maar als je er zo in kan staan helpt dat denk ik wel. Ik hou trouwens wel rekening met malaria met de reizen die ik wil gaan maken, hoog risico daarop vermijd zolang de kinderen klein zijn.
Met dochter naast deze reizen ook nog een paar keer naar Portugal gevlogen (voor het eerst met 6 mnd) en bij ons gaat vliegen (tot nu toe) altijd goed, maar het ergste wat kan gebeuren is dat kind veel huilt en de rest van het vliegtuig zich irriteert, dat zullen ze ook doen aan bijv. snurkende mensen op een nachtvlucht. Ik vind vliegen fijner dan met de auto naar Italië met kind, vooral lange afstand vluchten, dan heb je veel ruimte en bij kleine kinderen een speciaal wiegje (moet je wel aangeven bij het boeken).
Verder als je fb hebt, kijk op de groep reislustige ouders, daar kan je veel tips vinden over reizen met kinderen.
dinsdag 24 augustus 2021 om 03:56
Nee maar dat zeg ik ook, grote uitzonderingen daar gelaten. Trekkings van meer dan 5 uur worden moeilijk, maar een rondreis door Chili en Argentie niet. Maar goed, ook in Oostenrijk kan je (denk ik) trekkings doen van meer dan 5 uur. Dat doe je inderdaad niet met een klein kind. Een fietstocht door Mongolie doe je ook niet met een klein kind. Hoewel er vast mensen zullen zijn die het wel doen. Maar dat zijn dus uitzonderingen.
dinsdag 24 augustus 2021 om 04:17
Wij hebben met onze baby en peuter heel veel gereisd, tot de lockdowns begonnen (vlak voor de 3e verjaardag).
Reizen met een baby/peuter is vrij makkelijk. Je kunt geen actieve dingen doen die je normaal doet, maar voor de rest is het prima te doen (in ieder geval voor ons). De laatste maanden waren lange vluchten (10+ uur) wel heel zwaar, maar ben blij dat we nog veel gereisd hebben, want dat kan nu al 1,5 jaar vrijwel niet meer.
We waren in Australia net voordat het land dicht ging.
Reizen met een baby/peuter is vrij makkelijk. Je kunt geen actieve dingen doen die je normaal doet, maar voor de rest is het prima te doen (in ieder geval voor ons). De laatste maanden waren lange vluchten (10+ uur) wel heel zwaar, maar ben blij dat we nog veel gereisd hebben, want dat kan nu al 1,5 jaar vrijwel niet meer.
We waren in Australia net voordat het land dicht ging.
Let’s go Brandon!
dinsdag 24 augustus 2021 om 08:36
Kroatie kom je een heel eind. Snorkeltechnisch.blijfgewoonbianca schreef: ↑23-08-2021 21:35Noem jij eens een Europees land op waar je echt tof kunt snorkelen ( en dan echt ook een mooie onderwaterwereld hebt ) en waar je op safari kunt. Als dat nou net de dingen zijn die je leuk vindt zul je toch verder weg moeten.
Ik zie Dubai en Abu Dhabi een aantal keer geschreven worden, dat zijn toch geen verre reizen?
Honey, you should see me in a crown
dinsdag 24 augustus 2021 om 08:53
Wij zijn in Amerika (California) geweest met ons zoontje van toen 8 maanden. Dat was fantastisch (en af en toe pittig). Maar zou het zo weer doen.
Mijn tips:
- onderschat de jetlag niet. Je kind is van de leg, maar jullie zelf ook. Wij lagen de eerste week elke avond om 8 uur op bed
- reizen met een camper is ideaal: eigen bedje en alles bij de hand. Amerika of Canada zijn daar geweldig voor (en heel wat minder lang in de lucht dan naar Australie). Amerika en Canada zijn allebei ook zeer geschikt voor wat jij zegt dat jullie willen in een reis.
- als je kind onder de 1 is kun je in het vliegtyig een babycot aanvragen op lange vluchten, vonden wij ideaal
- pas je tempo en verwachtingen drastisch aan: alles is anders met een kleintje erbij en hij/zij bepaalt toch wel heel veel. Slaapjes, uren in de auto, zon, kou, etc.
Ons zoontje is nu 2,5 en we zeggen nog vaak tegen elkaar dat 8 maanden een prima leeftijd was om een verre reis mee te maken. Als je kind eenmaal loopt en een eigen wil ontdekt
lijkt het me vrij pittig om een lange vlucht te doen. Maar alles hangt ook af van hoe relaxt je kindje is en hoe jullie erin staan.
Ik zou me vooral niet laten tegenhouden door zuurpruimen die zeggen dat je je kind bij opa en oma moet laten. Als jullie ervoor gaan, beweegt je kindje wel mee. En zo lang hij/zij bij jullie is en goed kan slapen, eten en spelen is het toch prima!
Mijn tips:
- onderschat de jetlag niet. Je kind is van de leg, maar jullie zelf ook. Wij lagen de eerste week elke avond om 8 uur op bed
- reizen met een camper is ideaal: eigen bedje en alles bij de hand. Amerika of Canada zijn daar geweldig voor (en heel wat minder lang in de lucht dan naar Australie). Amerika en Canada zijn allebei ook zeer geschikt voor wat jij zegt dat jullie willen in een reis.
- als je kind onder de 1 is kun je in het vliegtyig een babycot aanvragen op lange vluchten, vonden wij ideaal
- pas je tempo en verwachtingen drastisch aan: alles is anders met een kleintje erbij en hij/zij bepaalt toch wel heel veel. Slaapjes, uren in de auto, zon, kou, etc.
Ons zoontje is nu 2,5 en we zeggen nog vaak tegen elkaar dat 8 maanden een prima leeftijd was om een verre reis mee te maken. Als je kind eenmaal loopt en een eigen wil ontdekt
Ik zou me vooral niet laten tegenhouden door zuurpruimen die zeggen dat je je kind bij opa en oma moet laten. Als jullie ervoor gaan, beweegt je kindje wel mee. En zo lang hij/zij bij jullie is en goed kan slapen, eten en spelen is het toch prima!
dinsdag 24 augustus 2021 om 10:19
Voor iedereen die zegt; "ze zitten toch in de draagzak".
Wat doe ik fout (of ben ik gewoon een slappeling)? Dochter 14 mnd weegt 11kg en dat houd ik écht niet langer dan een/twee uur vol. Pijn in m'n rug, nek, schouders.. Ik zie mezelf daar echt niet mee op de Chinese muur lopen (dat vond ik zonder 10kg op m'n rug al prima pittig genoeg in 30 graden toen).
Ik denk TO dat je zelf het beste kunt inschatten hoe jouw baby/peuter is. Slaapt hij/zij goed? Hoe is de 'eigen wil' qua dingen ontdekken / stil zitten in een vliegtuig?
Wij denken nu zelf om met toekomstige verre reizen (Patagonie staat hoog op de wishlist, en Oezbekistan) te wachten tot ze zich het ook zelf kan herinneren.
Wat doe ik fout (of ben ik gewoon een slappeling)? Dochter 14 mnd weegt 11kg en dat houd ik écht niet langer dan een/twee uur vol. Pijn in m'n rug, nek, schouders.. Ik zie mezelf daar echt niet mee op de Chinese muur lopen (dat vond ik zonder 10kg op m'n rug al prima pittig genoeg in 30 graden toen).
Ik denk TO dat je zelf het beste kunt inschatten hoe jouw baby/peuter is. Slaapt hij/zij goed? Hoe is de 'eigen wil' qua dingen ontdekken / stil zitten in een vliegtuig?
Wij denken nu zelf om met toekomstige verre reizen (Patagonie staat hoog op de wishlist, en Oezbekistan) te wachten tot ze zich het ook zelf kan herinneren.
dinsdag 24 augustus 2021 om 10:27
Zelf geen ervaringen want dochter is geboren toen Corona in het land kwam
Ik was altijd benieuwd hoe we er in zouden staan als dochter er eenmaal was, en ik vermoed eigenlijk dat wij in de komende jaren de verre reizen achterwege laten.
TO, ik zou als ik jou was als het kan op redelijk korte termijn gaan, maar anders niet nu al iets plannen voor over een half jaar ofzo. Onze dochter was een engel met 6 maanden, op die leeftijd konden we haar overal mee naar toe sjouwen, slapen deed ze of overal of nergens, dus dat maakte ook niet uit. Rond een maand of 10 kreeg ze echt issues met slapen en toen dat na een paar maanden opgelost was, zou je me voor geen goud meer naar een andere tijdzone krijgen en dat ritme weer overhoop gooien
Bedenk je ook dat vakanties met een dreumes echt aanpoten (kunnen) zijn. Ze krijgen steeds meer een eigen wil, dus lang in de draagzak of buggy is echt niet altijd een reele optie. Op de vakantie toen dochter 15 maanden was, hebben wij uiteindelijk veel bij zandbakken en speeltuinen rondgehangen. Zelfs activiteit waarvan je zou verwachten dat ze die leuk vond, kunnen met een dreumes heel anders lopen. Thuis zit ze bijvoorbeeld dolgraag op de fiets, op vakantie wilden we een uurtje fietsen (en langer als het goed ging), maar vanaf minuut 1 werd alles bij elkaar gekrijst. Dat was een lang uur
Zulke ervaringen zorgen voor ons ervoor dat we het de komende jaren dus waarschijnlijk binnen Europa houden. De reis zelf vind ik nog wel te relativeren, maar het onberekenbare en uitstapjes af moeten breken zou ik teleurstellender vinden als ik aan de andere kant van de wereld zou zitten.

TO, ik zou als ik jou was als het kan op redelijk korte termijn gaan, maar anders niet nu al iets plannen voor over een half jaar ofzo. Onze dochter was een engel met 6 maanden, op die leeftijd konden we haar overal mee naar toe sjouwen, slapen deed ze of overal of nergens, dus dat maakte ook niet uit. Rond een maand of 10 kreeg ze echt issues met slapen en toen dat na een paar maanden opgelost was, zou je me voor geen goud meer naar een andere tijdzone krijgen en dat ritme weer overhoop gooien

Bedenk je ook dat vakanties met een dreumes echt aanpoten (kunnen) zijn. Ze krijgen steeds meer een eigen wil, dus lang in de draagzak of buggy is echt niet altijd een reele optie. Op de vakantie toen dochter 15 maanden was, hebben wij uiteindelijk veel bij zandbakken en speeltuinen rondgehangen. Zelfs activiteit waarvan je zou verwachten dat ze die leuk vond, kunnen met een dreumes heel anders lopen. Thuis zit ze bijvoorbeeld dolgraag op de fiets, op vakantie wilden we een uurtje fietsen (en langer als het goed ging), maar vanaf minuut 1 werd alles bij elkaar gekrijst. Dat was een lang uur

Zulke ervaringen zorgen voor ons ervoor dat we het de komende jaren dus waarschijnlijk binnen Europa houden. De reis zelf vind ik nog wel te relativeren, maar het onberekenbare en uitstapjes af moeten breken zou ik teleurstellender vinden als ik aan de andere kant van de wereld zou zitten.
dinsdag 24 augustus 2021 om 10:29
Dat en bovendien zouden we een oorlog ontketenen met dreumes, mij niet gezienPepperyPie schreef: ↑24-08-2021 10:19Voor iedereen die zegt; "ze zitten toch in de draagzak".

dinsdag 24 augustus 2021 om 10:47
Mij ook.
Dubai is hier vooral bekend om zijn blinkende wolkenkrabbers, sjieke zevensterrenhotels en palmbomen die wuiven aan helderblauw water. Luxe en overvloed ten top, en voor toeristen de laatste jaren een aantrekkelijke bestemming. Ook veel grote bedrijven hebben zich in Dubai gevestigd, en voor rijke Westerse expats biedt het een fijne inkomensbelastingvrije haven.
Maar achter al de pracht en praal gaat een grimmige wereld schuil: die van de arbeiders die Dubai hebben gemaakt tot wat het is. De kloof van levensstandaard tussen degenen die gebruik maken van de flitsende wolkenkrabbers en degenen die ze hebben gebouwd, is enorm. Uitbuiting, slechte werk- en leefomstandigheden en onderdrukking: welkom in het slavernijparadijs van de 21ste eeuw.
https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2 ... 1ste-eeuw/
Zie voor mensenrechten, vrouwenrechten, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van religie voor inwoners en westerse bezoekers:
https://en.wikipedia.org/wiki/United_Arab_Emirates
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
dinsdag 24 augustus 2021 om 10:47
Exact dit! Ben eigenlijk wel beetje verbaasd hoeveel kinderen hier zo’n draagzak prima vinden! Die van mij doet met morren maximaal een uur in de rugdrager, maar dan is het op!
Off-topic: patatje, die van ons lijken wel kloontjes

dinsdag 24 augustus 2021 om 11:00
Hier vonden ze de draagdoek wel fijn, maar toen ze zichzelf konden verplaatsen (mijn jongste kroop met 6 maanden) was een uurtje wel het maximum. Zelfde met de buggy. Vanaf 1.5 jaar buggy en drager zelden meer gebruikt bij alle 4 kinderen.Leeuw32 schreef: ↑24-08-2021 00:39Ja idd, hopelijk volgend jaar geen Corona meer, kunnen we net een keer ver weg voordat de kleinste weer weer begint met kruipen. Gaan het wel proberen….grappig ik lees hier overal over draagzakken en dragers, maar vindt ieder ander kind dat dat dan fijn? Die van mij zal dan wel een rare zijn.