Verre reis met baby tot peuter

maandag 23 augustus 2021 om 18:49
Voor onze dochter (5 maanden inmiddels), gingen man en ik regelmatig op verre reis. Dit hebben we deze zomer maar overgeslagen, maar willen dit eigenlijk wel weer oppakken. Dit hoeft nu niet gelijk. Hopelijk wel binnen enkele jaren.
We zijn wel van plan om binnenkort naar Dubai te gaan. Schijnt goed te doen zijn met een baby. Wat mij nog heel gaaf lijkt zijn in ieder geval: Japan, Australië en Zuid-Afrika.
Heeft iemand ervaring met het afreizen naar deze landen met een baby of peuter? Of zijn er anderen mooie landen die te doen zijn met een baby of straks een peuter?
Los van de afstanden, maak ik mij vooral druk om de veiligheid en dingen zoals malaria.
We zijn wel van plan om binnenkort naar Dubai te gaan. Schijnt goed te doen zijn met een baby. Wat mij nog heel gaaf lijkt zijn in ieder geval: Japan, Australië en Zuid-Afrika.
Heeft iemand ervaring met het afreizen naar deze landen met een baby of peuter? Of zijn er anderen mooie landen die te doen zijn met een baby of straks een peuter?
Los van de afstanden, maak ik mij vooral druk om de veiligheid en dingen zoals malaria.
maandag 23 augustus 2021 om 21:06
Ja idd.. alsof je nergens meer naartoe kan gaan als je eenmaal kinderen hebt. In mijn omgeving hoor ik altijd ja jouw kinderen zijn het gewend om veel te wandelen en verre reizen te gaan maken, mijn kids niet want ze willen alleen aan het strand zitten..Hastadepasta18 schreef: ↑23-08-2021 20:58Ik heb maar 1 antwoord: waarom niet?
Echt, wat een gezeur altijd over reizen met kinderen.
Tja het is maar hoe je er zelf in staat hoor.

maandag 23 augustus 2021 om 21:07
Dat lijkt het me nou pas als zo’n kind zich ook bewust is van de reis.Hastadepasta18 schreef: ↑23-08-2021 21:04
Luister alsjeblieft niet naar mensen die zeggen dat je dat je kind niet aan moet doen. Het is echt een fantastische ervaring om met je kind/kinderen een reis te maken.

maandag 23 augustus 2021 om 21:08
Alsof je altijd maar de halve wereld over moet om ergens naartoe te gaan. Of je nou wel of geen kinderen hebt.Boysmom3 schreef: ↑23-08-2021 21:06Ja idd.. alsof je nergens meer naartoe kan gaan als je eenmaal kinderen hebt. In mijn omgeving hoor ik altijd ja jouw kinderen zijn het gewend om veel te wandelen en verre reizen te gaan maken, mijn kids niet want ze willen alleen aan het strand zitten..
Tja het is maar hoe je er zelf in staat hoor.
En alsof je alleen in Australië niet aan het strand hoeft te zitten.
maandag 23 augustus 2021 om 21:14
Ik zou je ook aanraden wat reisblogs te lezen van mensen met kinderen, bijvoorbeeld die van Gezinopreis. Ik gebruik die altijd om onze reizen zo kidsproof mogelijk te maken. Overigens hebben wij ervoor gekozen om, nu onze zoon nog jong is (5), in Europa te blijven. Daar vinden we nog héél veel moois te ontdekken en dan hoeven we dus niet zo ver te reizen. We hebben bijvoorbeeld een roadtrip (deels per trein) door Portugal gemaakt en een rondreis door Denemarken toen onze zoon een dreumes en peuter was.
maandag 23 augustus 2021 om 21:15
Het is hard werken, dat klopt. Je bent lang en veel aan het entertainen. Man en ik hadden het verdeeld (dat kan alleen bij 1 kind natuurlijk). En we gingen geen strijd aan, ze mocht veel (nee niet met eten gooien ofzo), maar je kan wel vasthouden aan al je principes maar daar heb je dan alleen jezelf mee (en je mede passagiers). Daardoor waren we heel relaxt en kind dus ook. Ze heeft best veel geslapen.Leeuw32 schreef: ↑23-08-2021 20:55Hoe houd je je kind bezig op een lange vlucht of lange rit? Oprechte vraag, want ik heb het antwoord niet. Zoontje is 1,5 maar die is na een uur of 2 in de auto het echt wel beu. TV/schermpje kan hem echt nauwelijks boeien. Hij kan soms een half uurtje met Duplo spelen, maar dat is het ook echt wel.
maandag 23 augustus 2021 om 21:19
Wat een chagrijnig gedoe, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Onmogelijk. Daar kun je alleen als een zak aardappels op het strand liggen.

Beter dan dat hooghartige ‘wij zijn zulke avonturiers’.
maandag 23 augustus 2021 om 21:22
maandag 23 augustus 2021 om 21:23
Ja dat is echt heel lastig, die van mij vond het scherm pas vanaf 2 jaar interessant worden.....Veel boekjes mee om voor te lezen, nieuw speelgoed wat hij niet eerder heeft gehad, tekenbord, samen foto's kijken op de telefoon, vertellen waar we naartoe gaan en wat we gaan doen, in slaap wiegen zodat hij weer even sliep. Dat soort dingen. Met de passagiers om ons heen hadden we geluk, die vonden het erg leuk om hem te vermaken. In noodgevallen gebruikte ik de borst, borstvoeding hield hem rustig. Kost wel heel veel energie, het is geen rustige en relaxte vliegreis (van 14 uur). We hadden bewust een plek gereserveerd waar we geen passagiers voor ons hadden. En soms werkt het ook niet. De heenvlucht ging zo bijvoorbeeld prima, de terugvlucht was een nachtvlucht en ik had de hoop dat hij zou gaan slapen. Niet dus en het was echt de hel. Ik had toen ook echt medelijden met de passagiers om ons heen (die echt heel lief waren).Leeuw32 schreef: ↑23-08-2021 20:55Hoe houd je je kind bezig op een lange vlucht of lange rit? Oprechte vraag, want ik heb het antwoord niet. Zoontje is 1,5 maar die is na een uur of 2 in de auto het echt wel beu. TV/schermpje kan hem echt nauwelijks boeien. Hij kan soms een half uurtje met Duplo spelen, maar dat is het ook echt wel.
Vliegen als ze heel jong zijn (voordat ze beginnen met kruipen) en als ze net wat ouder zijn (vanaf 2 jaar met een tablet erbij) is een stuk makkelijk dan de dreumes leeftijd is mijn ervaring.

maandag 23 augustus 2021 om 21:24
Jawel hoor.blijfgewoonbianca schreef: ↑23-08-2021 21:22Hoezo ? Dat lees ik niet, hoor.
Zelf niet zo “ avontuurlijk “ / geld genoeg voor een verre reis zeker ?
maandag 23 augustus 2021 om 21:25
Ja, en dan vooral vliegen mag echt niet. Maar wel naar de camping in zuid Frankrijk. Ik vind zo lang in de auto zitten veel vervelender dan een langere vliegreis.Hastadepasta18 schreef: ↑23-08-2021 20:58Ik heb maar 1 antwoord: waarom niet?
Echt, wat een gezeur altijd over reizen met kinderen.
Niet alle kinderen gillen de hele tent bij elkaar, niet alle kinderen slapen alleen in hun eigen bed en niet alle kinderen hebben problemen met veranderingen in ritme. Er zijn best kinderen die daar prima tegen kunnen.

maandag 23 augustus 2021 om 21:26
maandag 23 augustus 2021 om 21:27

Ik denk dat je een dergelijke vlucht ook alleen maar gaat doen als je denkt dat je kind het aan kan. Anders begin je er al helemaal niet aan (voor iets vrijwilligs als een vakantie althans). Kinderen verschillen enorm, vooral op jonge leeftijd.Leeuw32 schreef: ↑23-08-2021 20:55Hoe houd je je kind bezig op een lange vlucht of lange rit? Oprechte vraag, want ik heb het antwoord niet. Zoontje is 1,5 maar die is na een uur of 2 in de auto het echt wel beu. TV/schermpje kan hem echt nauwelijks boeien. Hij kan soms een half uurtje met Duplo spelen, maar dat is het ook echt wel.
Overigens denk ik dat alles kan, zolang je er maar zin in hebt. Ik was er te lui voor (lees: wil geen lastige dingen in mijn vakantie).
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 23-08-2021 21:28
9.98% gewijzigd

Ikcuculuscanorus schreef: ↑23-08-2021 21:26Ikaardappels.
Bosnië, TO. Maak je echt de blits mee, want bijna geen toeristen, dus iedereen vind je superinteressant. Hartstikke mooi, kindvriendelijk en goedkoop ook nog.

Ben in Dubai en Abu Dhabi geweest met baby. Dit was wel een vakantie waarbij we voornamelijk op het strand en in het zwembad zijn geweest. Zelf tijd om een boek te lezen tijdens het middagslaapje in de kinderwagen. Je moet dan wel zorgen dat je in een periode gaat dat het niet te heet is, anders is dat slaapje in de wagen al geen optie. De dingen die we in Dubai deden voordat we een baby hadden konden we nu alleen niet doen, zoals een jeepsafari, duiken, skydiven, musicals etc. Ik weet ook niet zo goed wat voor avontuurlijks je zou kunnen doen daar mét baby. Moet zeggen dat ik me ook een stuk minder snel verveelde op vakantie met baby, omdat je toch druk bent door het kind. Daardoor is een beetje rust opeens heel fijn!
Ik denk dat je in bijvoorbeeld Australië wat meer dingen kan doen, omdat er meer bezienswaardigheden zijn (zeker qua natuur) en ook grote stukken waar je kan wandelen. In Dubai zijn de bezienswaardigheden meer gebouwen etc. waar je met de auto naartoe gaat.
Een vliegreis van 24 uur met baby zou ik dan weer niet aanraden, tenzij de baby zó jong is dat ie echt alleen maar slaapt. De 7 uur naar Dubai vond ik wel genoeg, omdat je zelf veel meer bezig bent tijdens de vlucht dan normaal (kind entertainen, verschonen, eten geven etc), waardoor dit veel vermoeiender is dan zonder kind.
Succes met het vinden van een leuke vakantie
!
Ik denk dat je in bijvoorbeeld Australië wat meer dingen kan doen, omdat er meer bezienswaardigheden zijn (zeker qua natuur) en ook grote stukken waar je kan wandelen. In Dubai zijn de bezienswaardigheden meer gebouwen etc. waar je met de auto naartoe gaat.
Een vliegreis van 24 uur met baby zou ik dan weer niet aanraden, tenzij de baby zó jong is dat ie echt alleen maar slaapt. De 7 uur naar Dubai vond ik wel genoeg, omdat je zelf veel meer bezig bent tijdens de vlucht dan normaal (kind entertainen, verschonen, eten geven etc), waardoor dit veel vermoeiender is dan zonder kind.
Succes met het vinden van een leuke vakantie

Reizen met kinderen: ja!
Wij hadden grootse plannen maar durfden het toch niet aan toen ze zo jong waren. Maar we hadden er dan ook twee van dezelfde leeftijd. De eerste jaren dus in Europa gebleven. Vanaf hun 5e jaar gaan we elke 2-3 jaar ver. Japan, Australië en Nieuw-Zeeland. Daarna kwam corona
Wat ik me afvraag: je zegt te willen duiken, zwemmen in grotten en quad rijden. Hoe zie je dat voor je, om en om? Want dat lijkt me toch best lastig.
Ik vind het juist erg leuk bepaalde dingen met de kinderen te delen, zoals snorkelen in het GBR.
Wij hadden grootse plannen maar durfden het toch niet aan toen ze zo jong waren. Maar we hadden er dan ook twee van dezelfde leeftijd. De eerste jaren dus in Europa gebleven. Vanaf hun 5e jaar gaan we elke 2-3 jaar ver. Japan, Australië en Nieuw-Zeeland. Daarna kwam corona

Wat ik me afvraag: je zegt te willen duiken, zwemmen in grotten en quad rijden. Hoe zie je dat voor je, om en om? Want dat lijkt me toch best lastig.
Ik vind het juist erg leuk bepaalde dingen met de kinderen te delen, zoals snorkelen in het GBR.

maandag 23 augustus 2021 om 21:28
Juist met een klein kind is het makkelijk, hup in de draagzak en gaan.Wissewis schreef: ↑23-08-2021 19:00Tip:
Neem een oma (of een vriendin of zus) mee die wel van zon-zee-strand houdt en die kind kan bezighouden.
De eerste 2 à 3 jaar zal er immers toch écht geen sprake zijn van echt actieve vakanties met een peuter.
Of ga met vrienden die ook kinderen hebben en wissel af wie op de kinderen let.
Lekker sportief wandelen met je kind.
Duiken deden we idd niet meer samen, maar dan om en om een dagje.
Maar er is echt genoeg dat nog met een klein kind kan (goed karten zou ik niet direct doen)

maandag 23 augustus 2021 om 21:29
Precies mijn punt. Al is dat dan omdat ik niet genoeg geld heb natuurlijk.cuculuscanorus schreef: ↑23-08-2021 21:28En wat mij betreft vliegt TO zes keer naar Australië en veilig terug, maar stellen dat Europa saai is, is onterecht.