Vluchtwijziging - direct naar tussenlanding

15-12-2019 16:14 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 maanden geleden een pakketreis geboekt bij FTI Duitsland, van Düsseldorf naar Agadir, Marokko.
Oorspronkelijk zouden wij eind januari heenvliegen en in februari terug, allebei directe vluchten.

Nu hebben ze de heenvlucht gewijzigd naar een andere maatschappij, met een tussenlanding van 50 minuten in Frankfurt, waarbij we uit het vliegtuig moeten zien te komen, door de paspoortcontrole en naar een andere terminal moeten.
Daarbij bestaat de kans dat de baggage vermist raakt en mijn moeder is ook nog eens slecht ter been.

Weet iemand wat de rechten zijn bij vluchtwijzigingen bij pakketreizen? Of het wellicht mogelijk is om te wijzigen of annuleren?
Check de algemene voorwaarden bij je boeking.
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen worden tickets altijd onder voorbehoud van wijzigingen aangeboden. Maar ik zou gewoon even contact opnemen met de pakketreisaanbieder, het probleem bespreken, en vragen om een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort dingen is altijd jammer maar helaas. vluchten zijn altijd onder voorbehoud.

Overigens haal je dat makkelijk. Als overstappende passagier heb je speciale poorten waar je doorheen kunt.
Regel begeleiding voor je moeder, zodat jullie met zo’n golfkarretje vervoerd worden. Dan moet het helemaal geen probleem zijn
Als ik de algemene voorwaarden van ze lees, word ik niet echt wijzer wat betreft omboeken door hen. Ik zou even bellen en sowieso aangeven dat er assistentie nodig is tussen de vluchten en of er geen mogelijkheden zijn wat betreft een eerdere vlucht.
Alle reacties Link kopieren
Even googlen:
Bij pakketreizen en chartervluchten staan de vluchttijden vaak nog niet vast als u boekt. U spreekt dan alleen af op welke datum u vertrekt en op welke datum u terugkomt. De reisaanbieder kan ook aangeven dat de reistijden ‘onder voorbehoud’ zijn. De definitieve vertrektijden krijgt u dan pas later te horen. U kunt meestal niet klagen als u die reistijden niet prettig vindt. Bijvoorbeeld als uw heenreis laat op de dag is en uw terugreis vroeg. De reisaanbieder houdt zich aan de afspraak als u op de afgesproken datum vliegt.


Een tijdje geleden iets vergelijkbaars gehad. Toen contact opgenomen met de reisorganisatie, en hebben we uiteindelijk een ander vlucht gekregen. We moesten toen wel bij betalen. Ze waren niet verplicht om dit te doen. In plaats van heen en terugvlucht van Dusseldorf, krijgen we een heenvlucht vanuit Dusseldorf en terugvlucht op Keulen en een paar treinkaartjes. Omdat mijn 80+ vader mee was en het allemaal heel veel tijd ging kosten hebben we een andere oplossing gekregen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Vluchttijden zijn vaak al bekend op het moment van boeken. Houd er wel rekening mee dat vluchttijden altijd onder voorbehoud van wijzigingen zijn. Voor meer informatie kun je kijken op de website van de luchtvaartmaatschappij of kun je contact opnemen met ons Service Center via 023 75219 20.
Alle reacties Link kopieren
Doorgaans mag je de nieuwe vlucht accepteren of je tickets annuleren en je geld terug, maar bij een pakketreis heb je in feite gewoon recht op vervoer gekocht. Dus zou eventjes bellen met je reisorganisatie wat de opties zijn.

Maar 50min overstap tijd moet toch wel te doen zijn? Laat de reisorganisatie vragen om begeleiding tijdens de overstap te regelen omdat je moeder slecht ter been is. Dan wachten ze jullie met zo’n karretje op en rijden ze jullie naar de volgende gate.
Helaas zijn dit soort wijzigingen toegestaan. Altijd erg jammer als je een vlucht uitzoekt met mooie vertrek- en aankomsttijden of zonder overstap, daar vaak ook wat meer voor betaald dan de ongunstigere opties, en dan wijzigen ze het. Vaak mag je bij een substantiele wijziging wel de vlucht annuleren en krijg je je geld terug, maar dan heb je nog geen nieuwe vlucht geregeld.
Geen ervaring met pakketreizen, volgens mij heb je daar helemaal weinig in te brengen bij wijzigingen.
Alle reacties Link kopieren
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... n-mag-dat/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ja dit mag maar in de volgende gevallen heb je recht op compensatie;

- Is de wijziging korter dan 14 dagen vóór het oorspronkelijk geplande vertrek bekendgemaakt, dan heb je recht op een vergoeding van €250 tot €600, afhankelijk van de vliegafstand. Maak hiervoor gebruik van de Vlucht Claim Service.
Je hebt ook recht op deze vergoeding als je:
-meer dan 2 uur eerder bent vertrokken of 4 uur later bent aangekomen en tussen 14 en 7 dagen vóór vertrek bent geïnformeerd;
-meer dan 1 uur eerder bent vertrokken of meer dan 2 uur later bent aangekomen en 7 dagen of korter vóór vertrek bent geïnformeerd.
Bewijs
Om in aanmerking te komen voor een vergoeding moet je een bewijs hebben van de oorspronkelijke vluchttijden, zoals een boekingsbevestiging of ticket.
Alle reacties Link kopieren
Ik had via Check24 geboekt en met hen hier al contact over gehad, maar zij gaven aan dat ze mijn bericht door hebben gezet naar FTI en verder geen informatie hebben gegeven.

Net als strand*juttertje, werd ik zelf ook niet wijzer van de voorwaarden. Ik zal anders eens kijken of ik rechtstreeks door FTI geholpen kan worden.
Ik heb met 55 minuten mijn aansluiting op CDG dus niet gehaald. Nergens recht op want KLM vindt dat 40 minuten daar voldoende is.
Ik zou nooit meer akkoord gaan met zo’n vlucht. Liever 3 uur wachttijd dan zo krap.
Alle reacties Link kopieren
Weet je heel zeker dat je het uit het toestel moet en zelfs door een paspoortcontrole?
Wij hebben ook wel eens een korte tussenstop gehad, konden gewoon blijven zitten.
Het is al eerder gezegd maar: regel zo'n karretje om je moeder te vervoeren tijdens de overstap. Zo heb ik gevlogen met mijn hoogbejaarde oma en dat ging echt prima.
Ik vlieg best veel en heb pas 1x gehad dat bagage kwijt raakte tijdens en overstap, en toen kreeg ik geld om voor de eerste dagen een set kleding en een tandenborstel te kopen, en kwamen ze hem 2 dagen later afleveren in mijn hotel.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het vorige week nagevraagd bij Check24, en het blijkt dat het 2 verschillende vliegtuigen zijn.

Bedankt nog voor de tip met het golfkarretje!
Alle reacties Link kopieren
SASQUATXH schreef:
15-12-2019 18:09
Ik had via Check24 geboekt en met hen hier al contact over gehad, maar zij gaven aan dat ze mijn bericht door hebben gezet naar FTI en verder geen informatie hebben gegeven.

Net als strand*juttertje, werd ik zelf ook niet wijzer van de voorwaarden. Ik zal anders eens kijken of ik rechtstreeks door FTI geholpen kan worden.
Ik heb een flashback naar een ander draadje waarin we iemand afgeraden hebben via een tussenpersoon te boeken ipv bij de maatschappij zelf. Zie hier; Als er wat aan de knikker is zoals nu, verwijst -in dit geval- check 24 je naar FTI. Doen ze nu al. En voor hen ben je simpelweg geen rechtstreekse klant. Dus of ze iets voor jou gaan doen???? 40 minuten is sowieso hartstikke krap...er hoeft maar iets te gebeuren en je zit al (zie het verhaal van Minke). Op papier is het lang genoeg...Maar in de praktijk.....

Laat je weten hoe het verder gaat? Ik hoop voor je dat ze met een beter alternatief komen!
Ik zou het echt niet doen. Wij hadden het geluk dat de reisorganisatie ons nieuwe ticket wilde betalen, want van KLM mochten we daar zelf voor opdraaien (800 pp maar ze wilden wel 50% korting geven, bleef alsnog een heel bedrag). Wellicht had een reiziger met ervaring op CDG het wel gered, maar wij hebben echt niet lopen lanterfanten. Kostte ons 1,5 reisdag want er was pas de volgende avond plek op een vlucht.
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me jouw verhaal Minke.....wat een gedoe en stress hè bah
Is het een optie om iemand zo gek te vinden jullie naar Frankfurt te voeren en daar in te checken?
En kan dat technisch gezien / vanuit de reisorganisatie? Of krijg je gehannes als je niet in Dusseldorf opstapt?




Geen idee daarbij natuurlijk waar je juist woont en hoe ver het vliegveld van Frankfurt van deur tot deur is.
Marnamai schreef:
15-12-2019 20:46
Is het een optie om iemand zo gek te vinden jullie naar Frankfurt te voeren en daar in te checken?
En kan dat technisch gezien / vanuit de reisorganisatie? Of krijg je gehannes als je niet in Dusseldorf opstapt?
.
Kan niet, over het algemeen worden alle vervolgvluchten geannuleerd als je de eerste vlucht mist.
Alle reacties Link kopieren
SASQUATXH schreef:
15-12-2019 18:09
Ik had via Check24 geboekt en met hen hier al contact over gehad, maar zij gaven aan dat ze mijn bericht door hebben gezet naar FTI en verder geen informatie hebben gegeven.

Net als strand*juttertje, werd ik zelf ook niet wijzer van de voorwaarden. Ik zal anders eens kijken of ik rechtstreeks door FTI geholpen kan worden.
Jij hebt toch bij Check24 geboekt? De betaling is aan hun gedaan en de papieren worden ook door hun geleverd toch?
Dan zijn zij jouw aanspreekpunt, je doe zaken met hen, niet met FTI.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ben je al wat wijzer geworden TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven