vraag over Amsterdam

04-05-2012 09:14 35 berichten
Morgen (5mei) ben ik uitgenodigd op de Bosboom Toussaintstraat. (als ik het goed spel). Nu vroeg ik mij af of dit te lopen is vanaf het Centraal Station? Ik heb ook nog mijn dochter van 5 jaar mee, maar die zou ik desnoods in een buggy kunnen gooien als ze het zat is.

Anders moet ik vandaag voor haar denk ik nog zo'n OVchip pas kopen, want we kunnen natuurlijk niet met z'n tweeén op die van mij.

Is er sowieso wel een beetje doorkomen aan in de stad morgen, aangezien het bevrijdingsdag is?
Als je naar googlemaps gaat kun je de optie lopen kiezen bij het berekenen van de route. Weet je niet alleen hoeveel km maar ook meteen waar je langs moet
Ok, ga ik even kijken. Had idd al wel bij googlemaps gekeken maar deze optie kende ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt in de tram ook nog losse kaartjes kopen in A'dam ..
Lijkt me echt veel te ver. Ik schat tussen een half uur en 45 min lopen....
Nou, dat is zo'n half uur lopen geeft google maps aan ... weet niet of je dat veel of weinig vindt.

Je zou ook met de tram (1,2, of 5 vanaf CS) naar het Leidse Plein kunnen gaan en alleen het laatste stukje lopen.
quote:_xxx_ schreef op 04 mei 2012 @ 09:24:

Nou, dat is zo'n half uur lopen geeft google maps aan ... weet niet of je dat veel of weinig vindt.

Je zou ook met de tram (1,2, of 5 vanaf CS) naar het Leidse Plein kunnen gaan en alleen het laatste stukje lopen.O weet , eigenlijk niet of trams op bevrijdingsdag anders rijden Ik zou even ov 9292 bellen om dat te checken ...
En vanaf een ander treinstation?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
volgens mij gaat de bus daar ook langs. Ik dacht de 172 of 170 ri kudelstaart?
quote:_xxx_ schreef op 04 mei 2012 @ 09:24:

Je zou ook met de tram (1,2, of 5 vanaf CS) naar het Leidse Plein kunnen gaan en alleen het laatste stukje lopen.TO zou ook even de route kunnen bekijken. Soms geeft google maps hele rare routes aan (enorm omlopen bv)
32 minuten zegt Googlemaps, Met dochter kan ik daar nog wel wat bijtellen. Hoewel ze natuurlijk nog wel in de buggy kan.

Kan je echt nog kaartjes kopen in de tram? Dat wist ik niet. Dan hoef ik nu nog niet te beslissen en kan ik in Amsterdam nog wel kijken of het meevalt of niet.

Dacht dat alles nu met de chippas was.

(voel mij nu wel een provinciaaltje, terwijl ik maar een halfuurtje van A'dam woon :-)
half uurtje lopen draaide mijn zoon toen hij 5 was zijn hand niet voor om trouwens, dus het ligt ook erg aan je kind. Buggy mee, is ook wel handig. Vooral als het druk is. Mijn kinderen wilden pertinent geen handje geven en dan ben je een kind zo kwijt in de drukte.
Google geeft drie routes aan waar ik uit kan kiezen.Qua afstand maken ze niets uit, dan neem ik wel de gezelligste.

Maar dat van die tramkaartjes klopt dus echt? Hoewel zo'n chipkaart natuurlijk altijd wel handig is om in huis te hebben. (wat kost zo'n ding eigenlijk voor kinderen
Een half uurtje lopen lukt ook wel, maar we moeten natuurlijk ook weer terug. En als ik toch in A'dam ben, pak ik gelijk even de bijenkorf mee. :-)
een kaartje kopen bij de chauffeur kan altijd idd. Alleen is wel prijzig. 2,60 per persoon voor enkele reis.
Ja, je koopt een soort chipkaartje voor eenmalig gebruik. je kan ook een 24 uurs kaartje kopen voor ik geloof 7 euro. Ik denk dat een OV chip uiteindelijk goedkoper is, maar dat hangt er vanaf hoe vaak je met het OV gaat natuurlijk.
Losse kaartjes zijn ook bij de automaat te verkrijgen bij CS.

Tram 1,2 en 5 naar Leidseplein is inderdaad het handigst. Veel plezier in Adam
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:bubbelwijn schreef op 04 mei 2012 @ 09:33:

Een half uurtje lopen lukt ook wel, maar we moeten natuurlijk ook weer terug. En als ik toch in A'dam ben, pak ik gelijk even de bijenkorf mee. :-)ik zou buggy mee doen, als is het maar om de tassen met je aankopen in te vervoeren
Buggy voor een kind van 5???
Mijn zoon van 3 zit al een eeuwigheid niet meer in de buggy. Dat je dat ding uberhaupt nog hebt zeg...
Jaja, dochter zit hier ook nooit meer in de buggy natuurlijk. Kom op ze is 5. Maar met dit soort dagjes weg is het nog heel handig. Ik ken mijn dochter en dat wordt aan het einde van de dag enorm zeuren en klagen en daar heb ik geen zin in. Het moet ook een gezellige dag voor mij zijn. Ze zit er ook zeker niet de hele dag in.

Zo, verder iemand nog tips.;-)
Is er een speciale reden dat je kind van 5 jaar oud nog in een buggy gaat?

De tram pakken is voor dat stuk het makkelijkst. Een kaartje kun je kopen in de tram.

Of je koopt een nieuwe kaart en zet er een klein tegoed op.
quote:bubbelwijn schreef op 04 mei 2012 @ 09:27:

Kan je echt nog kaartjes kopen in de tram? Dat wist ik niet. Hoe denk je dat toeristen dan moeten reizen met tram?
Nee, dat is echt te ver. Helemaal als je ook nog de bijenkorf mee wilt pakken.

Gewoon de tram naar het leidseplein nemen, stukje marnixstraat en dan na het kindertheater naar links. En op de terugweg uitstappen bij magnaplaza. (zodat je naar de bijenkorf kan)

Veel plezier!
De reden is dat we niet alleen naar de BosboomT. straat gaan, maar 's morgens eerst naar de Noordermarkt, dan de bijenkorf, misschien nog even naar de bibliotheek, de dam en pas op het einde naar de BosboomToussaintstraat. Kortom kriskras door de stad. Nu zat ik al te kijken voor een kaart, maar ik zie dat er geen anonieme kinder ov chip kaarten zijn. Dan moet ze een persoonlijke en dat red ik niet meer voor morgen.

Zelf heb ik wel een ov chipkaart, maar je kan niet met z'n tweeen op dezelfde kaart op hetzelfde traject.

En nogmaals, ze zit nooooit meer in de buggy. Hier in de stad rijdt ze al alles op haar fietsje of lopend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven