Vragen over Cuba

29-12-2012 09:28 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen eind februari 2013 naar Cuba gaan. We kunnen maar 16 dagen ivm werk. Ik heb de andere topics doorgelezen maar heb toch nog wat vragen. Ik las dat zelf rijden niet zo aan te raden is ivm taalproblemen, bewegwijzering en slecht conditie wegen. Nadeel van georganiseerd vind ik dat we dan een route afleggen waar we niet van kunnen afwijken. Ik vind een dagje strand (beetje snorkelen) met name tussendoor wel een heerlijke afwisseling.Niet veel reisorganisatie (heb de detailplanning gelezen) bieden dat aan). Vaak wel bij een 22e daagse reis :( Wie heeft gereisd met een organisatie die tussendoor stops voor strand/snorkelen in twee weken?) En wie heeft het toch gewaagd om het met de auto te doen? Ik zie voor Cuba wel voordelen met georganiseerd gaan, ook vanwege de lokale gids. Ik hoop ook iets te proeven van de sfeer, dansen, muziek en hij/zij weet vaak wel waar er leuke dingen zijn. En met een groep kan dit erg gezellig zijn. Van lange reisdagen word ik een beetje duizelig als het heel erg slingert en doet. De wegen zijn niet optimaal (logisch in een arm land) maar hoe erg hebben jullie dat ervaren? In Kenia was het echt beroerd en werden we hele dagen door elkaar geschud. Is het in Cuba net zo? De langere reizen (ook soms in die van 16 dagen) gaan richting Oostkant. Ik zat zelf te denken aan een rondreis West-Midden Cuba en dan Camaguey en Santiago en Holguin over te slaan. Ik heb het idee dat we al best veel cultuur kunnen snuiven in de steden zoals Havana/Trinidad en Cienfuegos en nu vermoed ik dat vanwege de lange afstand overbruggen om Camaguey Santiago en Holguin (ik zie deze steden ook terugkomen in de 16 dgs reis namelijk) het wel heel veel steden worden. Klopt mijn vermoeden? Het zal ongetwijfeld prachtig zijn, maar het is wellicht wat veel? Wat is jullie ervaring (rekening houden met het reizen op hobbelige wegen waar ik nogal gevoelig voor ben). Het weerhoud me niet om te reizen hoor, wil nu ook niet als een zeur overkomen, maar ik moet er gewoon even met de planning wat meer rekening mee houden weet ik uit ervaring.

Voor strand/snorkelen zag ik ook dat er met catamaran tochtjes naar kleine eilandjes georganiseerd worden. Hoe was het snorkelen in Cuba aan de zuidkust? Te vergelijken met Curacao/snorkeltripjes Mexico? Helemaal in het puntje van het westen in Cuba zie ik Parque National Gunanahacabibes‎. Iemand daar geweest? Schijnen mooie koraalriffen te liggen. Wel wat afgelegen maar het lijkt me wel mooi. Georganiseerd wordt het niet aangeboden.

Ik zit nog een oriëntatie fase en twijfel dus tussen gemak/voordelen van georganiseerd te gaan en de vrijheid van zelf reizen (met huurauto overigens) Wie weet heeft iemand nog tips of een reisorganisatie die ik nog niet heb bekeken? Ik kom ook organisaties tegen die middels bouwstenen werken. Iemand dat wel eens gedaan. Alle tips welkom! Dank je wel alvast.
Alle reacties Link kopieren
We hebben één keer een man met een echtpaar en kind in de auto gehad. Ze moesten een paar km verder acuut naar de dokter. Ik vond het armoedig dat onbekende toeristen je beste troef zijn. Ben blij dat ik het hier beter heb.

We werden hartelijk bedankt, voor ze snel naar de dokter gingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven