Waar naar toe?

14-04-2016 15:38 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september wil ik met een vriendin op vakantie. We willen niet zo'n typische strandvakantie en uitgaan is ook geen noodzaak. Gezellig dorp stellen wij dan weer wel zeer op prijs.

Aangezien we in september gaan en toch een kleurtje willen is de zon wel belangrijk. Strandweer zou ook geen straf zijn. Wel willen we ook veel gaan doen dus een omgeving met veel bezienswaardigheden is wel fijn.

Zelf houd ik heel erg van helder zeewater aangezien ik anders niet durf te zwemmen. Centrum/Dorp en strand graag op loop afstand.

Mijn voorkeur gaat uit naar Griekenland maar mijn vriendin wilt graag naar Italie of Spanje.

Iemand tips of ideeën?

ps. We zijn begin 20. Voorkeur gaat uit voor vliegen ipv auto.
Lago di Orta in Italie?
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Om even wat andere landen te noemen, Kroatië (ergens in de buurt van Dubrovnik, Split) of Portugal (Lissabon)?
quote:Marover2801 schreef op 14 april 2016 @ 15:40:

Lago di Orta in Italie?wat is daar in de omgeving te doen? en is t helder zeewater? zo helder dat je de bodem kan zien zeg maar?
Andalusie! Leuke stadjes, mooie natuur, fijne sfeer, kustplaatsjes
Kreta, Menorca, Sardinië
quote:mayou schreef op 14 april 2016 @ 15:47:

Kreta, Menorca, SardiniëMenorca en Sardinie ken ik niet. Kreta is wel erg mooi! wil graag terug haha
Málaga vind ik erg leuk, het centrum ligt pal aan zee. De meeste toeristen gaan naar plaatsjes net verderop, dus er zijn lekker veel Spanjaarden. Als je op het strand net wat verder doorloopt, heb je lekkere rustige stukken, bijvoorbeeld bij het café Caleta heb je alle ruimte. Die hebben bedjes, en het is handig dat je dan daar naar de wc kan, eten en drinken kunt bestellen etc.

De stad zelf heeft een leuk park, gezellige boulevard met veel bootjes, mooi oud centrum met ook een fort en een mooie kathedraal, leuke musea, goede tapasbarretjes en terrassen, hippe biercafé's en rooftop bars, een bioscoop met veel films in de oorspronkelijke taal (dus bijvoorbeeld in het Engels, met Spaanse ondertiteling).

En in de buurt zijn veel mooie dorpen. Google maar eens images voor 'Ronda', echt prachtig.

Alleen het zeewater is niet zo helder geloof ik... maar in Griekenland ook niet denk ik.

Vueling, Iberia en Transavia hebben wel goedkope vluchten, ik weet niet of die allemaal op Málaga vliegen. Je kunt op hun sites vaak makkelijk zien welke dagen (veel) goedkoper zijn om te vliegen.

Ik was in oktober in Málaga en heb een deel van de dagen goed in bikini kunnen liggen (met parasol zelfs, zo warm), een paar dagen was het te fris (wind). In september is het denk ik prima strandweer.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Het staat niet in je lijstje maar Corsica?
verba volant, scripta manent.
Sardinië
Algarve is ook leuk.
Staat niet op de lijst maar Malta
Portugal
quote:Superhuisvrouw schreef op 14 april 2016 @ 17:20:

Staat niet op de lijst maar MaltaMalta is best wel saai, dat vond ik ook van Cyprus ---> ter aanvullig
Kreta, chersonissos. Ook heel geschikt als je niet elke avond wilt feesten. Lange winkelstraat met oon restaurantjes en barretjes aanwezig. Met de bus naar Heraklion, Elounda en Agios Nicolaos. Op loopafstan het pitoreskee oud Chersonisos. Ook in september mooi weer en geen vluchtelingen in bootjes want het eiland ligt veel te ver van de Turkse kust.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Malta viel qua weer tegen in september en zij hebben geen zandstranden maar betonplaaten.
Noord Cyprus is ook leuk, lekker weer in september en leuke dorpjes en Nicosia is goed te doen vanaf de kust met de bus voor een dagje shoppen en is veel goedkoper dan zuid Cyprus.
Zakynthos(griekenland). Vorig jaar laatste week augustus geweest en was heerlijk weer
Kefalonia (Griekenland). Super mooie natuur, gezellige dorpjes/steden en veel excursie-mogelijkheden.
Let it go
quote:patsy--stone schreef op 14 april 2016 @ 15:51:

Alleen het zeewater is niet zo helder geloof ik... maar in Griekenland ook niet denk ik. Kraakhelder! Bij de eilanden waar ik geweest ben (veel) kijk je zo naar de bodem
quote:NMMB schreef op 14 april 2016 @ 15:46:

[...]

wat is daar in de omgeving te doen? en is t helder zeewater? zo helder dat je de bodem kan zien zeg maar?Hihi das een meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven