Waarheen deze zomer?!

11-01-2011 22:00 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ook hier een hulpvraag.

Deze zomer willen we met 4 á 5 studenten ongeveer twee weken op vakantie. We hebben geen idee waarheen omdat we géén Salou-/Lloret-achtige toestanden willen, maar ook weer niet twee weken in een appartementencomplex willen zitten met alleen zee en strand, tussen alle gezinnetjes.

Nu leek het ons leuk te gaan backpacken, maar dat valt helaas af aangezien één van ons daar te verwend voor is en per se in een hotel wil slapen.

Dus wij hebben geen idee wat er verder nog voor opties zijn!

Heeft iemand van jullie misschien een gouden tip voor een leuke bestemming met genoeg uitgaansgelegenheden, dingen te doen én cultuur?

Alvast bedankt
Sicilie! Mooi weer, op een eiland, strand, cultuur, veel te zien! Huur een auto en rondcrossen maar
Dus jullie willen twee weken in een hotel in een plaats blijven?
Jullie willen dus alleen in hotels slapen?

Nou dan zijn er toch tig bestemmingen waar jullie naartoe kunnen?

Kijk eens via Google. Genoeg te vinden als je jullie eisen invult.
Ik zou trouwens lekker naar Italie gaan. In de buurt van Florence.
Met backpacken kan je toch ook prima van hotel naar hotel? Is alleen wat duurder dan van jeugdherberg naar jeugdherberg...
Je kunt toch ook backpacken van hotel naar hotel? Je hóeft niet op 'n dorm te slapen als je rond wilt reizen.

Waarom ga je niet met 'n safarireis naar Kenia of 2 weken naar Brazilie? Of Indonesie. Dat zijn landen waar in augustus het klimaat goed is.
@ Borderwalk; ja eigenlijk dus niet, maar helaas zit backpacken van hotel naar hotel niet echt binnen ons budget..

@ Bommi; ik heb voor ik jullie lastig kwam vallen uren gezocht, maar het is óf beachmasters ellende, óf gezinshotels óf onbetaalbaar. Tenminste, dat is via de grote aanbieders.

Dus ik wil eigenlijk graag weten of iemand gewoon een leuke bestemming weet die leuk is voor een groep studenten die niet alléén maar willen feesten en zuipen

Zelf eek me Macedonië echt super, maar ik weet niet hoe dat zit qua uitgaansleven/sightseeing etc.

In ieder geval bedankt voor de tips Bommi en Annanananas, ik ga er zeker eens naar kijken!
En als je nou gaat reizen in oost europa? Krakau. Boedapest dat soort bestemmingen. Genoeg dingen te doen, uitgaangsleven, cultuur, historisch en met een redelijk prijsniveau.

Hoe groot is het budget als jullie in hotels willen slapen. Een prive kamer met 2 bedden in een hostel is niet goed genoeg?
Eerlijk gezegd zou ik zelf niet met iemand die perse in een hotel wil overnachten op vakantie gaan. Zo zonde van het geld.
Als je met 5 gaat kunnen er 4 op 'n goedkope dorm en degene die 't wat luxer wil die gaat gewoon in 'n pension/b&b of hotel zitten in dezelfde plaats.
Ik heb gehoord dat Kroatie geen drol kost, maar wel erg leuk is.

Er schijnt van alles te beleven te zijn. Van cultuur tot strand.
Ja het klinkt heel lullig, maar ik heb zelf ook zoiets van, kom op zeg, doe niet zo verwend. De rest van de groep wil wel graag gaan backpacken/interrailen en heeft geen probleem met hostels.

We zijn nu idd Kroatie of Macedonie aan het overwegen, en ik ga toch eens kijken of ik haar niet kan overhalen :-)
Kroatie is niet zo goedkoop als het was, het is nu ongeveer vergelijkbaar met NL, misschien zijn sommige dingen net wat minder duur.
quote:Woolloongabba schreef op 11 januari 2011 @ 22:53:

Kroatie is niet zo goedkoop als het was, het is nu ongeveer vergelijkbaar met NL, misschien zijn sommige dingen net wat minder duur.

In Istrië en Zagreb(en ik denk ook in andere grote steden) gaat dat inderdaad bijna op, maar verder landinwaarts is het wel een stuk goedkoper.

Interrailen is geweldig. Vooral als jullie allemaal nog onder de 26 zijn is het echt voordelig. Vorig jaar hebben vriend en ik Hongarije, Tsjechië, Italië, Duitsland en Kroatië aangedaan hiermee. Was geweldig.

Mijn vriend is overigens ook zo'n luxepaard. Wij hebben vaak een compromis gesloten door in B&B's en basic pensionnetjes te verblijven. Ik weet natuurlijk niet wat het budget is, maar wij waren voor die accomodaties voor een euro of 50/60 per nacht per kamer wel klaar, dus ¤25 - ¤30 p.p. Als je met zijn 5en bent met evt. extra bedden op een kamer is de kans heel groot dat het p.p. bedrag dan nog onder dat zit.

Dit jaar gaan we trouwens 2 weken rondtrekken in de regio Bulgarije/Macedonië/Montenegro/Albanië. We weten nog niet waar precies, maar wordt ook veel OV(vliegen waarschijnlijk naar Sofia met Wizz Air.) Goedkope regio, dus misschien ook een idee voor jullie.
I choose happy!
EssentialBliss, WAUW (sorry voor het schreeuwen )

Jouw vakantie deze zomer is precíés wat ik zo graag wil doen deze zomer!

Ik had alleen gedacht naar Trieste te vliegen en van daaruit naar Piran-Rijeka etc helemaal door richting Albanie te gaan. Alleen heeft Albanië geen interrail-pass dus dat moeten we nog even uitzoeken.

In eerste instantie viel dit idee af omdat één persoon niet in hostels wil verblijven maar het is misschien inderdaad slim om dan een hostel en dan een B&B te nemen ofzo.
Hmm, ik zie alleen net dat het heel lastig wordt met de trein om langs kustplaatsen te gaan, jammer! Leek me juist zo mooi,maar natuurlijk zullen de binnenlanden ook heel mooi zijn

Ik ga me er nu toch eens goed in verdiepen, hopelijk vindt de rest dit ook leuk! Hoef ik tenminste niet 11 dagen naar Alanya
Eilandhoppen in Griekenland? Of Spanje bijvoorbeeld vliegen op Barcelona en daar een rondje maken.
kijk eens op www.macedonia-timeless.com
treinwinkel.nl is ook een optie.

Dan maak je een rondreis door een land en slaap je in hotels.
@ Heidelberg; dankje voor de tip! Ben echt helemaal enthousiast over Macedonië, nooit geweten dat het zo'n mooi en interessant land is!

We zijn nu aan het kijken naar mogelijkheden om met een eurointerrail via een aantal steden naar Macedonië te reizen. Even kijken of dat haalbaar is qua tijd en budget. Anders is het misschien tof om naar Macedonië te vliegen en daar een rondreis via interrail te maken.
Madelievv, graag gedaan! Met de trein zijn er niet zoveel opties in Macedonie zelf, je kunt ook per bus aardig wat zien.

www.touring.de rijdt ook naar Skopje of Ohrid.

Valentin Apartments and Rooms is mijn persoonlijke tip, even buiten het oude centrum in Ohrid. Kijk op www.hostelworld.com
quote:Madelievv schreef op 11 januari 2011 @ 22:50:

Ja het klinkt heel lullig, maar ik heb zelf ook zoiets van, kom op zeg, doe niet zo verwend. De rest van de groep wil wel graag gaan backpacken/interrailen en heeft geen probleem met hostels.

We zijn nu idd Kroatie of Macedonie aan het overwegen, en ik ga toch eens kijken of ik haar niet kan overhalen :-)

Heb je niet in hostals kamers waar je dus als hele groep in kunt verblijven?

Wij hebben wel eens in een jeugdherberg geslapen(op zaal want was maar voor 1 nachtje) maar daar hadden ze kamers voor 2,4,6,8 personen en ook kamers met eigen sanitair.

Zo jaagt 1 persoon jullie wel op hogere kosten...

Je zou ook kunnen zeggen evt om en om dan 2 nachten in een hostel en dan 1 nacht in een hotel bv...

Allebij een beetje water bij de wijn doen lijkt me verstandig want als dat nu al zo begint en dan zijn jullie niet eens vertrokken....

Wat als de een in een restaurant wil eten en de andere een broodje uit de supermarkt etc....

(je begrijpt ik ben niet zo voor op vakantie gaan met anderen...)
@ Dolfje, je hebt gelijk hoor ik wil best in een hotel slapen mits het binnen mijn budget blijft. Gelukkig zijn er vee goedkope hotels te vinden. In Skopje ga ik toch wel echt naar een hostel!

Ik zag inderdaad dat er niet heel veel steden aan te doen zijn per trein, weet iemand hoe het daar qua bussen geregeld is oid? Of gaat alles per taxi? Een Macedonië pass kost namelijk 80 euro, vind ik vrij veel als ik dan maar een paar steden kan bezoeken natuurlijk.

We zijn nu trouwens van plan om te vliegen naar Thessaloniki in Griekenland, dan de trein naar Macedonië te nemen. Scheelt zo'n 150 euro!
@ Heidelberg, ik heb op de touring site gekeken, helaas geen reis te vinden in de periode dat wij wilen vertrekken. Hopelijk komt er later nog iets op te staan!

En wow, dat hostel kost echt geen drol! Thanks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven