Wachttijd Schiphol
woensdag 4 mei 2022 om 21:48
Het is bekend dat de wachttijden enorm zijn opgelopen maar kan nergens vinden hoeveel uur er wordt aangeraden er te zijn. Schiphol verwijst door naar de airline, de airline geeft er geen specifieke informatie over.
In de schipholapp staat ‘2 uur voor vertrek is de optimale aankomsttijd in de vertrekhal’.
We vliegen zaterdagochtend om 7u, als ik de verwachting zie van schiphol dan wordt het vanaf 8 uur heel druk en daarvoor ‘drukker dan normaal’.
Heeft er iemand afgelopen week binnen Europa gevlogen en hoelang moest je wachten?
We vliegen alleen met handbagage.
In de schipholapp staat ‘2 uur voor vertrek is de optimale aankomsttijd in de vertrekhal’.
We vliegen zaterdagochtend om 7u, als ik de verwachting zie van schiphol dan wordt het vanaf 8 uur heel druk en daarvoor ‘drukker dan normaal’.
Heeft er iemand afgelopen week binnen Europa gevlogen en hoelang moest je wachten?
We vliegen alleen met handbagage.

woensdag 4 mei 2022 om 21:53
KLM adviseert 3 uur tijdens de meivakantie: https://www.klm.nl/en/information/trave ... ay-holiday
Aan de andere kant, komend weekend eindigt de meivakantie al voor de meeste (?) scholen en hoeveel vluchten zouden er vertrekken op zaterdagochtend zo vroeg?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... antie-2022
Aan de andere kant, komend weekend eindigt de meivakantie al voor de meeste (?) scholen en hoeveel vluchten zouden er vertrekken op zaterdagochtend zo vroeg?
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 04-05-2022 21:55
44.09% gewijzigd
woensdag 4 mei 2022 om 21:54
woensdag 4 mei 2022 om 21:57
Ik vlieg naar griekenland en zie dat naar dezelfde bestemming er om 5u al drie vluchten gaan. Maar vroeg het me inderdaad ook af, wellicht landen er veel vluchten en icm personeelstekort.puntillita schreef: ↑04-05-2022 21:53KLM adviseert 3 uur tijdens de meivakantie: https://www.klm.nl/en/information/trave ... ay-holiday
Maar dank! Dan volg ik denk ik KLM maar op.
woensdag 4 mei 2022 om 22:27
woensdag 4 mei 2022 om 22:31
Bij een vroege vlucht om 07:00 denk ik dat een uur of 05:00 wel safe is.
Ik vlieg zaterdagochtend om 10:30, Mijn 'Schiphol Reisschema' geeft aan dat 07:35 de optimale aankomsttijd in de vertrekhal is. Twijfel echter. Denk dat ik rond 07:00 of misschien al iets eerder op Schiphol wil zijn. Vlieg met KLM.
Ik vlieg zaterdagochtend om 10:30, Mijn 'Schiphol Reisschema' geeft aan dat 07:35 de optimale aankomsttijd in de vertrekhal is. Twijfel echter. Denk dat ik rond 07:00 of misschien al iets eerder op Schiphol wil zijn. Vlieg met KLM.
woensdag 4 mei 2022 om 22:35
Ik heb deze week gevlogen (doordeweekse dag) en mijn maatschappij raadde aan om 3 uur van te voren op de luchthaven te zijn.
Heb twee uur in de rij gestaan voor de security check (alleen handbagage). Daarna nog even wat eten/drinken, toiletbezoek en naar de gate lopen. Die drie uur heb je echt nodig momenteel!
Sterkte en goede vlucht!
Heb twee uur in de rij gestaan voor de security check (alleen handbagage). Daarna nog even wat eten/drinken, toiletbezoek en naar de gate lopen. Die drie uur heb je echt nodig momenteel!
Sterkte en goede vlucht!
teotihuacan wijzigde dit bericht op 04-05-2022 22:37
0.29% gewijzigd
woensdag 4 mei 2022 om 22:52
Wij vlogen een goede week geleden.. de dag na de stakingen. We vlogen niet binnen Europa, maar dat maakt volgens mij weinig verschil. Indien je niet met kinderen vliegt hoef je niet langs de fysieke douane. Dat scheelt al een hele boel tijd.
Wij wilden geen risico nemen, vlogen om 13.00 uur en waren om 08.30 op Schiphol. Bus p3 was totaal 0 wachttijd.
We hadden online ingecheckt en alleen handbagage en konden direct doorlopen. Voor de incheckbalie van KLM stond toen al een giga rij.. (ongeacht of je binnen of buiten Europa vloog)
Uiteindelijk waren we om 09.30 door alle checks en douane denk ik.. even ontbijten en dan gaat de tijd best snel.
Ik zit liever 2 uur te wachten op Schiphol dan dat ik stress heb of ik mijn vlucht wel kan halen
Wij wilden geen risico nemen, vlogen om 13.00 uur en waren om 08.30 op Schiphol. Bus p3 was totaal 0 wachttijd.
We hadden online ingecheckt en alleen handbagage en konden direct doorlopen. Voor de incheckbalie van KLM stond toen al een giga rij.. (ongeacht of je binnen of buiten Europa vloog)
Uiteindelijk waren we om 09.30 door alle checks en douane denk ik.. even ontbijten en dan gaat de tijd best snel.
Ik zit liever 2 uur te wachten op Schiphol dan dat ik stress heb of ik mijn vlucht wel kan halen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 4 mei 2022 om 23:08
Uiteindelijk maar een uurtje dus.biol schreef: ↑04-05-2022 22:52Wij vlogen een goede week geleden.. de dag na de stakingen. We vlogen niet binnen Europa, maar dat maakt volgens mij weinig verschil. Indien je niet met kinderen vliegt hoef je niet langs de fysieke douane. Dat scheelt al een hele boel tijd.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

woensdag 4 mei 2022 om 23:52
Wij vlogen afgelopen zaterdag met KLM, toen er topdrukte verwacht werd. Advies was op een gegeven moment om 5u(!) van tevoren aanwezig te zijn, zonder bagage.
Wij gingen om 9.30u de rij in en zaten 10.30u bij de La Place. Eén van ons kwam later. Ze ging 11.30u de rij in en was om 13.45u bij ons. Flink verschil dus, maar nog steeds goed te doen. We vlogen om 14.30u.
Wij gingen om 9.30u de rij in en zaten 10.30u bij de La Place. Eén van ons kwam later. Ze ging 11.30u de rij in en was om 13.45u bij ons. Flink verschil dus, maar nog steeds goed te doen. We vlogen om 14.30u.
donderdag 5 mei 2022 om 06:57
Ik vloog vorige week donderdag en was er precies twee uur van tevoren. Ik was al ingecheckt en heb een beetje slinks voorgedrongen richting security. Kon het begin van de rij ook niet vinden. Er stond wel een enorme rij voor de incheckbalies. Nog nooit zo druk gezien. Toen in de rij gestaan om naar de security check te mogen. Toen nog in de rij bij de security check zelf. Laat je niet foppen door de bordjes ‘vanaf hier nog 5 minuten’. Duurde denk ik een half uur. Daarna kon ik eigenlijk gelijk doorlopen naar de gate. Alleen toen had t vliegtuig een uur vertraging….
Ik zou drie uur aanhouden dus. Dat moet wel genoeg zijn mits je zelf thuis incheckt en al een boarding pass hebt.
Ik zou drie uur aanhouden dus. Dat moet wel genoeg zijn mits je zelf thuis incheckt en al een boarding pass hebt.
donderdag 5 mei 2022 om 14:41
ik denk ook 'better safe than sorry'.
Je kunt volgens mij op schiphol.nl zien hoe laat je check-in open is (weet niet hoe lang van tevoren dat erop staat), dan weet je of het zin heeft om 5u van tevoren aanwezig te zijn.
happiness = reality - expectations
donderdag 5 mei 2022 om 15:02
Ik heb geen bagage dus hoeft niet naar de checkin maar geen idee wanneer je door de douane mag.Whoopsadaisies schreef: ↑05-05-2022 14:41ik denk ook 'better safe than sorry'.
Je kunt volgens mij op schiphol.nl zien hoe laat je check-in open is (weet niet hoe lang van tevoren dat erop staat), dan weet je of het zin heeft om 5u van tevoren aanwezig te zijn.
donderdag 5 mei 2022 om 16:23
Wij vlogen op de dag van de staking om 5.45 uur. Waren om 2.00 uur bij P3 en hebben daar 45 minuten in de rij gestaan om in te checken en de bagage af te geven. De bus kwam heel snel en de rij voor de security ongeveer een half uur. Ruim op tijd om zonder stress te kunnen reizen maar ook geen uren hoeven wachten. Fijne reis!
donderdag 5 mei 2022 om 16:33
In plaats van vluchten te schrappen zouden vluchten toch ook wat meer naar de nachtelijke uren verschoven kunnen worden?? In de nacht is het vaak niet zo druk qua vluchten. Ik denk dat daarmee de druk op overdag ietwat weggehaald kan worden.
Maar goed ik denk vast te makkelijk.
Maar goed ik denk vast te makkelijk.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

donderdag 5 mei 2022 om 17:00
Quota.. bovendien gaat het niet om slots, maar om personeel. Wil je die nog meer uren laten maken?
donderdag 5 mei 2022 om 17:09
puntillita schreef: ↑05-05-2022 17:00Quota.. bovendien gaat het niet om slots, maar om personeel. Wil je die nog meer uren laten maken?
En om de mensen die in de omgeving van Schiphol wonen.
donderdag 5 mei 2022 om 17:11

donderdag 5 mei 2022 om 17:16
Wij volgen afgelopen zondag om 10u.
We waren er om half 9.
Had achteraf iets later gekund. Maar de rijen zijn wel echt veel langer dan anders.
En eenmaal aan boord moesten we wachten omdat 2 mensen wel hun koffers hadden ingecheckt en zij waren er niet.
Waarschijnlijk nog vast in de security-rij.
Koffers zijn van boord gehaald en we zijn zonder hen vertrokken.
Dat lijkt me echt vreselijk.
Ik was erg blij met mijn iets te vroege aanwezigheid.
En zo héél veel tijd extra hadden we niet hoor. Tijd voor koffie bij de gate.
We waren er om half 9.
Had achteraf iets later gekund. Maar de rijen zijn wel echt veel langer dan anders.
En eenmaal aan boord moesten we wachten omdat 2 mensen wel hun koffers hadden ingecheckt en zij waren er niet.
Waarschijnlijk nog vast in de security-rij.
Koffers zijn van boord gehaald en we zijn zonder hen vertrokken.
Dat lijkt me echt vreselijk.
Ik was erg blij met mijn iets te vroege aanwezigheid.
En zo héél veel tijd extra hadden we niet hoor. Tijd voor koffie bij de gate.