Warm oord herfstvakantie? Tunesie???

10-09-2008 20:48 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een lekkere zonvakantie voor tijdens de herfstvakantie. We zitten zelf aan Tunesie te denken, maar is het dan nog wel lekker warm??? Echt strandweer? Of is Egypte dan geschikter? Wie heeft goede tips??
Hai!

Tunesie is zeker een leuke en zonnige vakantiebestemming! Ben er zelf in Augustus geweest, toen was het echt heel warm. Maar een vriendin van mij is vorig jaar herfst geweest, en heeft toen ook een heel lekkere zonvakantie gehad!

Van de plaats Sousse heb ik van meerdere mensen gehoord dat t erg tegenviel, maar Hamammet is erg leuk!

En daarnaast.. de stranden zijn echt heel mooi. Wit zand, palmbomen, helder blauw water. Ook een leuk detail: daar zijn kost echt bijna niets..
Ben er ook geweest in Hamammet,was super!!!!!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Ik ben twee keren naar tunesie geweest...heb het dr wel naar mijn zin gehad...maar zou niet zo snel weer gaan...

ik was er beide keer in hammamet, 1 keer in het oude gedeelte en 1 keer in het nieuwe...

je kan daar heerlijk lekker goedkoop eten...

we zijn vanuit hammamet naar tunis geweest...en 1 dagje met de trein naar monastir...

In oktober en mei ligt de gemiddelde temperatuur in Tunesië tussen de 12 en 28 graden Celsius.

In oktober begint de winter van tunesie...maar zo koud als in nl zal het er vast niet zijn...

veel plezier daaro
Egypte is wel warmen als tunesie in die periode
Tunesie vind ik 'n kutland. Vreselijke opdringerige mannen, op 't agressieve af. Het meest irritante moslimland waar ik geweest ben.

Wat dacht je van Gambia? Lekker relaxed Afrikaans land met 'n superklimaatje in oktober, iets zuidelijker dus warmer dan Tunesie. En ook dichtbij, maar 6 uurtjes vliegen!
Ik heb het in Tunesie ook niet leuk gehad, zou veel liever naar egypte gaan als ik jou was. En bovendien heb je daar gegarandeerd lekker weer!
Een keer een peperdure vakantie naar Tunesie gehad en alleen maar slecht weer gehad. Zat in mijn trui aan het zwembad. Ok.. ik had pech. Maar hoorde van twee vriendinnen, die afzonderlijk van elkaar gingen, dat ook zij allebei slecht weer hadden gehad. Voor mij geen Tunesie meer, als ik voor de zon ga!
Ik ben in mei naar Tunesië geweest en heb daar echt schitterend weer gehad. Mijn collega gaat vaak in November die kant op en heeft dan ook meestal temperaturen rond de 25 graden. Alleen in de avond wat koeler/killer.

Ik ga zeker nog wel een keer terug naar Tunesië, is me erg goed bevallen. Scheelt denk ik wel dat mijn man arabisch is, dan hebben ze toch wat meer respect voor je (en je hebt iemand bij je die de taal begrijpt en spreekt). (Heb absoluut geen last ondervonden naar ik me kan herinneren van opdringerige mannen, alleen van mensen die je iets willen verkopen...)

Geen ervaring met Egypte.
Ja, ik heb ook niet zoveel last gehad in Tunesie. Meer in Turkije.
Vorig jaar van 9 t/m 16 oktober naar Tunesie geweest.

Het is 1 dag strandweer geweest en 2 dagen hebben we bij het zwembad gelegen omdat het anders te koud was, veel regen daarna. Eind februari zijn we naar Egypte geweest en we hebben geweldig weer gehad. We zaten in Sharm el Sheikh en zijn echt voor de zon en het snorkelen geweest, we gaan in november weer. Tuurlijk je kan het treffen (zie terugblik weeronline) maar de kans is groot dat je in Tunesie niet zulk warm weer meer hebt en dan is Egypte een zonzekere bestemming. Maar het ligt er maar net aan wat je wilt gaan doen.
ik zou ook zeer zeker voor egypte gaan... ben zelf in monastir geweest in tunesie en vond het vreselijk... qua weer was het trouwens wel goed, maar ik was er ook in augustus.

egypte is altijd mooi weer....
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
ben afgelopen zomer in tunesie geweest in hammamet-jasmin..en ik vond het echt te gek!Super fijne vakantie gehad..:D

Wel die opdringerige mannen, maar goed als je er nix van aan trekt heb je na 2 dgn niet eens meer door dat ze je aanbidden:P

k zou t zelf niet weten voor temp. wil zelf in feb weg, heb ook gewen idee waarheen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven