Wat doen omgeving Bodrum

31-07-2014 19:14 15 berichten
Wij gaan binnenkort met dochter van 2,5 een week naar Bodrum. Nu willen we ook een dag op pad, wat zien. Maar wat is er te doen in de omgeving dat ook geschikt is met dochter? Wij zijn er zelf wel al 2 keer geweest, maar gingen toen naar de hamam en dedeman aquapark. Dat is helaas niet zo geschikt met dochter. Graag tips dus voor met kleine kinderen
Alle reacties Link kopieren
Auto met airco huren en naar Pamukkale rijden, ca 280 kilometer.

Augustus is bloedheet, met 40 graden onderneem je niet veel. Je kunt nog naar Turgutreis met de bus, destijds was dat wel een enge smalle weg langs een afgrond.
verba volant, scripta manent.
Hoop niet dat je in gumbet zit daar zit je namelijk in een grote disco.

De markt in turgutreis is leuk

Kasteel in bodrum

Gumusluk ( kun je goed vis eten)
Wie zegt dat we in augustus gaan?

280km rijden vind ik te ver voor 1 dag. We moeten ook nog terug dan.

Kasteel is een goede idd! Ben er zelf al ooit geweest, maar is wel leuk voor dochter ook!

En we zitten naast een hotel waar we een paar jaar terug zaten. Weet waar ik terecht kom, geen discotheek daar overigens in WOW in gumbet ook totaal geen last gehad van herrie. Je moet gewoon de goede plek uitzoeken
Ik ga naar Marmaris, dus lees even mee. Het is dan wel niet naast Bodrum, maar heel erg ver is het ook weer niet.

Is Pamukkale de moeite van het rijden waard?
Geen disco inderdaad maar wel een catamaran-discoboot die 's nachts voor anker gaat in de baai voor net hotel...dat was vorig jaar tenminste.

Wij hebben een jeepsafari gedaan, was erg leuk maar 2,5 is wel te jong denk ik. Met het pendelbootje naar de stad is al heel leuk denk ik.
Ik heb in dat andere hotel nergens last van gehad. Sowieso ligt ons hotel buiten de baai van Bodrum zelf dus over herrie maak ik me niet druk
quote:kanon schreef op 31 juli 2014 @ 22:38:

Ik ga naar Marmaris, dus lees even mee. Het is dan wel niet naast Bodrum, maar heel erg ver is het ook weer niet.

Is Pamukkale de moeite van het rijden waard?

Niet meer eigenlijk, het massatoerisme is daar debet aan, ook vanwege de aanwezige hotels die water onttrokken waardoor de kalkbekkens dreigden uit te drogen. Ik ben er twee keer geweest, een keer in 1987 en in 1993, toen was er al verschil.

Of het de moeite van het eind rijden waard is kan ik niet zeggen, wij gingen op één dag heen en terug, wel erg warm want we hadden nog geen auto met airco, halverwege is een wegrestaurant. Je kunt ook met een bus, alle toeristenplaatsen hebben een busstation en er staan altijd bussen met bestemming Denizli.

Het museum in Selcuk is ook de moeite waard, daarna kun je meteen door naar Efez.

Ik vond Bodrum destijds te druk maar we hadden een appartementje gevonden even buiten de stad richting Turgutreis, daar was het redelijk rustig.
quote:Desperate_Housewive schreef op 31 juli 2014 @ 22:30:

Wie zegt dat we in augustus gaan?

280km rijden vind ik te ver voor 1 dag. We moeten ook nog terug dan.

Kasteel is een goede idd! Ben er zelf al ooit geweest, maar is wel leuk voor dochter ook!

En we zitten naast een hotel waar we een paar jaar terug zaten. Weet waar ik terecht kom, geen discotheek daar overigens in WOW in gumbet ook totaal geen last gehad van herrie. Je moet gewoon de goede plek uitzoeken Je schrijft "binnenkort", dan denk ik niet aan september of oktober.
Definitie van binnenkort is blijkbaar anders
Bodrum is een schiereiland met allemaal kleine stadjes, bitez en gumbet moet je achterwege laten. Turkbuku, daar is het leuk flaneren in de avond op de boulevard, klein en intiem maar erg leuk en kun je ook een zien wat de jet set zo een beetje doet. Liggen de mooiste jachten.

Verder schildpadden eiland met boottocht vond ik zelf erg leuk.

Sowieso 1 dag een soort blue cruise doen op de boot, wel privé boot huren, is echt geweldig.

Verder is pammukele niet meer de moeite waard.

En is er in bosr, het eiland niet veel te zien of doen
Bitez is trouwens wel al veel leuker en minder lawaaierig dan gumbet. Bitez is meer voor families. Niet veel te doen maar wel leuk om ergens aan de boulevard te eten. Yalikavak vond ik ook leuk. En je kunt een beetje touren over het schiereiland.

Pedasa opgravingen

Amfitheater

Rabit Island in gumusluk

Als je en zandstrand zoekt en je gaat in een rustigere periode bijv september kun je prima naar Camelbeach gaan. Normaal best druk maar in het laag seizoen heerlijk!
Camel beach was erg leuk, en een boottocht naar het schildpadden eiland en wat ik echt heel gaaf vond (toen nog geen kinderen) Bodrum heeft een enorm groot dolmus station manlief hebben toen echt iene miene mutte gedaan en waar onze vinger wees in die bus zijn we gestapt het kost geen drol en we kwamen uit bij een echt Turks strand met allemaal picknickende mensen waar we zo bij aan mochten schuiven en waar we met taalgids en handen en voetenwerk heel leuk mee gepraat hebben.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Echt Turks strand zonder toeristen bedoel ik
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Dat schildpaddenstrand ben ik ooit geweest, maar vond ik erg tegenvallen. Geen schildpad gezien en erg winderig strand. Maar het was wel een leuke boottocht! Al denk ik net wat te lang voor dochter

Camel beach schrijf ik op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven