Wat geef ik de chauffeur?

14-12-2019 20:07 17 berichten
Situatie: shuttle van vliegveld naar hotel.
Ritduur: 1 uur.
Kosten rit: 22 euro. Is al voldaan.
Land: Engeland

Wat geef ik de chauffeur als ik aan kom?

Dank alvast voor de reacties.
Een zoen.
een stevige handdruk?
De wegbeschrijving naar zijn volgende klant.

It's his job and he's paid.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 14-12-2019 20:09
25.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een zwaai met een bedankje
10-15% in ponden is gebruikelijk.
2 pond
Visitlondon.com

Tipping taxi drivers

It is polite to tip 10-15% of the taxi fare for black cabs and licensed minicabs in London. However, most people simply round up the fare to the nearest £1 and tell the driver to "keep the change". If you've had a longer journey and the driver has assisted you with luggage, you may wish to tip a little more, up to £5.
Dat is erg weinig voor een rit van een uur, ik denk iets van 20% dus 4 a 5 euro fooi? Als t een grote gedeelde bus is en anderen tippen niet dan misschien ook niet doen. In Amerika en sommige andere landen is het altijd duidelijk dat er een fooi verwacht wordt, UK is toch niet zo duidelijk daarin
Dank aan de serieuze reageerders. Ik heb wat losse ponden klaar en zal eens kijken wat anderen doen.
Ik geef in een hotel de kofferdragers 1 euro per koffer.
Het kamermeisje een euro per dag.
De chauffeur hangt af van de afstand, in dit geval zou ik voor 5 euro gaan.
Je koffers.
Merel7 schreef:
14-12-2019 20:30
Ik geef in een hotel de kofferdragers 1 euro per koffer.
Het kamermeisje een euro per dag.
De chauffeur hangt af van de afstand, in dit geval zou ik voor 5 euro gaan.
Dit zo’n beetje. Zeker als die man/vrouw ook nog de koffers moet inladen, uitladen en naar de ingang van het hotel brengt (wat ze bij mijn reizen altijd deden bij ritjes Heathrow-Londen).
Ik woon in Engeland en heb werkelijk waar nog nooit iemand fooi zien geven aan de chauffeur. Als hij aan komt zwaai je even en zeg je je naam. Fooi geven kan altijd natuurlijk
Als je er zo druk om maakt dat je er een topic voor opent, dan zou ik altijd liever teveel dan te weinig doen. Maar als ik me er zo druk om zou maken, dan geloof ik dat ik gewoon liever thuis bleef. Niet lullig bedoeld, maar ik vind dit wel erg perfectionistisch overkomen
Poeszie schreef:
14-12-2019 22:09
Als je er zo druk om maakt dat je er een topic voor opent, dan zou ik altijd liever teveel dan te weinig doen. Maar als ik me er zo druk om zou maken, dan geloof ik dat ik gewoon liever thuis bleef. Niet lullig bedoeld, maar ik vind dit wel erg perfectionistisch overkomen
Waar staat dat ik me druk maak? Wat een vreemde aanname. En zelfs thuis blijven nog wel.

Ik wil gewoon niet onfatsoenlijk zijn en heb geen idee of fooien echt gebruikelijk zijn in Engeland. Meer moet je er niet achter zoeken.
Als je persé iets wilt geven: afronden naar 25 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven