Wat mag ik niet missen in Las vegas?

13-06-2017 09:38 117 berichten
Ik heb tickets gekocht voor The backstreet boys in Las vegas in februari! :cheer2: De planning is nu om maandag te vertrekken en dan zaterdag weer terug te vliegen. We hebben dus vanaf maandagmiddag tot zaterdagmiddag de tijd om Las vegas eens goed te gaan ontdekken! Beide zij we er al eens geweest, maar dat was maar 1,5 dag. Dat was gehaast om de hotels te bekijken, wat winkelen, fonteinen bij bellagio gekeken, show bij treasure island, de bekende dingen. Deze keer hebben we veel meer tijd, dus wat zijn dingen die we echt niet mogen missen? We willen sowieso gaan ziplinen in Fremont street! En uiteraard op ons gemak shoppen een keer. Maar wat zijn nu echt de toffe dingen die daar te doen zijn? Dus kom maar op met de tips! :mrgreen:
yoshe schreef:
19-06-2017 19:22
Neem een Uber! Stuk goedkoper dan een taxi.
Ik zag dat daar een app voor is. Ziet er wel handig uit ja! Ga ik me zeker in verdiepen.

Auto huren kwam ik via dollar.com nu op Zo'n $230,- uit voor 5 dagen. Via andere websites rond de $150,-. Ik vind dat best aan de prijs eigenlijk. Zeker omdat we hem ws niet elke dag zouden gebruiken. Dus denk idd dat we gewoon een busticket nemen voor een paar dagen en dan die uber-app downloaden en daarmee aan de slag gaan!
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
20-06-2017 07:58
Ik zag dat daar een app voor is. Ziet er wel handig uit ja! Ga ik me zeker in verdiepen.

Auto huren kwam ik via dollar.com nu op Zo'n $230,- uit voor 5 dagen. Via andere websites rond de $150,-. Ik vind dat best aan de prijs eigenlijk. Zeker omdat we hem ws niet elke dag zouden gebruiken. Dus denk idd dat we gewoon een busticket nemen voor een paar dagen en dan die uber-app downloaden en daarmee aan de slag gaan!
Hou het gewoon in de gaten, het zal zeker veranderen de komende maanden want voor $230 zou ik het zeker ook niet doen, dat is veels te duur en de prijs gaat vast omlaat.
Alle reacties Link kopieren
Autohuur gaat nog wel om laag.
Kijk ook eens op alamo.co.uk en altijd aangeven dat je uit europa komt dan zitten de verzekeringen er bij in.
Met de bus naar de Walmart gaat niet lukken denk ik, die zijn echt afgelegen.
Alamo hou ik al in degaten idd. Vorige keer ook via hen gehuurd :)
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
20-06-2017 23:57
Autohuur gaat nog wel om laag.
Kijk ook eens op alamo.co.uk en altijd aangeven dat je uit europa komt dan zitten de verzekeringen er bij in.
Met de bus naar de Walmart gaat niet lukken denk ik, die zijn echt afgelegen.
Ik heb voor de grap even gekeken. De Wallmart op Maryland Parkway is heel goed bereikbaar met de bus vanaf zowel de Strip als Fremont , die heeft een bushalte op 90 meter afstand. Ook de Wallmart op Nellis Blvd is goed te doen met ov.
.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn naar een mooie grote geweest, die niet bereikbaar was met ov.
Ook een massage gehad waarbij ov niet kon.
Ergens lekker gegeten geen ov ;-)

Heb jij ervaring met de bus?
Ze zijn overvol en vaak moet je heel lang wachten(want vol).
Dan kun je beter een uber nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring met die bus ja. Op de Strip is hij idd behoorlijk vol. So what? Je kunt evt altijd nog een taxi of Uber nemen, maar ik had daar geen behoefte aan.
Richting de buitenwijken is het prima te doen qua drukte. Ik heb steeds gewoon kunnen zitten.
.
En we gaan in februari. Dat zal denk ik toch ook nog wel schelen qua drukte. Is geen periode waarin veel toeristen de westkust bezoeken volgens mij. Geen vakantie ook. Maar als de bus niet te doen is, kunnen we idd altijd nog wat anders nemen.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt inderdaad ook van de tijd van het jaar af.
In februari is het anders als je een tijd moet wachten met + 40 graden is dat toch vervelender.
Als ik jou was zou ik mij even verdiepen in uber en lyft.
Dan kun je die altijd bestellen als je dat wil.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
21-06-2017 23:35
En we gaan in februari. Dat zal denk ik toch ook nog wel schelen qua drukte. Is geen periode waarin veel toeristen de westkust bezoeken volgens mij. Geen vakantie ook. Maar als de bus niet te doen is, kunnen we idd altijd nog wat anders nemen.
Westkust ? Ze hebben een hoop nagemaakt in Vegas maar dat nog niet. :biggrin:
Het is er altijd wel druk. Maar je bent er niet in het weekend, dat scheelt enorm.
.
impala schreef:
22-06-2017 13:21
Westkust ? Ze hebben een hoop nagemaakt in Vegas maar dat nog niet. :biggrin:
Het is er altijd wel druk. Maar je bent er niet in het weekend, dat scheelt enorm.
Ik bedoel dat Vegas vaak wordt meegenomen in een rondreis aan de westkust :) en daar is het in februari niet echt een goede periode voor, dus al die toeristen zijn er dan iig niet. En het ligt ook gewoon richting de westkust. Dat hele stuk wordt zo genoemd in de volksmond volgens mij. In mijn omgeving iig wel. Als mensen het over een reis naar de westkust hebben, dan is dat LA, grand canyon, las Vegas, death valley, sequoia parc, yosemite, SF enz.
Alle reacties Link kopieren
In California zelf wordt het niet westkust genoemd maar ik begrijp wat je bedoelt. In mijn ervaring is het altijd druk in Vegas, maakt niet uit wanneer. Vaak zijn er ook grote conferences waardoor veel hotels volgeboekt zijn. Je hebt het voordeel dat het door de week is, in het weekend komen vaak de mensen van de west kust :-D naar Vegas aangezien het zo dichtbij is.
Hotel is ook geboekt! Het is idd Treasure island geworden :) we hebben nog gekeken naar 1 nacht in the bellagio, maar dat was wel erg prijzig dus toch maar niet gedaan. Vriendin kent uber ook, dus daar gaan we zeker gebruik van maken!

Bij boeken van een hotel is het wel slim om goed te letten op resortfees. Die komen er soms nog bij en was bij ons €157,- voor 5 nachten. Dan lijken sommige websites dus goedkoop, maar zijn uiteindelijk net zo duur als de bekende zoals booking.com. Ik kwam bv vaak op lol.travel uit, maar die komt niet heel betrouwbaar over en lijkt dus goedkoop maar dat valt uiteindelijk wel mee. Wij hebben nu gewoon bij booking geboekt.
Alle reacties Link kopieren
Mocht 1 van jullie ANWB lid zijn, bij veel hotels in USA/Canada kun je dan Tripple A discount krijgen. Soms lukt dat niet, als je bij booking.com al de laagste prijs hebt. Soms scheelt het nog weer 10% op de prijs. Bij ons lukt het in 50% van de gevallen om er bij het inchecken nog korting vanaf te krijgen. Dus bij het inchecken vragen "do you give Tripple A discount" en afwachten of het nog kan.
Alle reacties Link kopieren
Bij TI kan je gratis parkeren.
Een rondreis die kant op kan het hele jaar.
Ik zou er niet van uit gaan dat het rustig is.
Ik ga er niet van uit dat het rustig is. Maar voor een rondreis daar is februari gewoon geen goede periode ivm sneeuw in de nationale parken. Dus het "hoogseizoen" voor de rondreizen door het westen is mei-september ongeveer. En dat zal allicht wat toeristen schelen :)
Update : we hebben ons hotel omgeboekt naar het Paris hotel :) ik had over TI toch niet zo'n fijn gevoel na het lezen van de recensies. Kreeg het idee dat het piratenthema er niet heel erg meer was, show voor de deur is weg, geen vuurwerk meer, restaurant is omgebouwd en niet meer in thema. Klonk niet heel aantrekkelijk meer. En in Vegas wil je toch in een fout gethematiseerd hotel verblijven :-P)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven