Wat neem je mee voor een half jaar?

10-04-2018 20:17 77 berichten
Mijn dochter gaat volgend schooljaar een half jaar naar het (verre) buitenland. Het duurt nog even maar we hadden het erover hoeveel spullen ze dan mee gaat nemen. Dochter is nogal gehecht aan haar eigen spulletjes, dus ze wil zoveel mogelijk meenemen. Volgens mij kun je bagage bijboeken zoveel je wilt, maar je moet het natuurlijk ter plaatse wel kunnen vervoeren naar je kamer.
Hoe doen andere mensen (studenten) dat? Neem je een enorm grote koffer mee, of een normale grote koffer en dan een doos met spullen met DHL verzenden? Of nemen de meesten alleen kleding mee, een paar handdoekjes, en kopen hun waterkoker, theebekers, decoratie voor de kamer, etc gewoon daar?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een jaar in een gemeubileerd appartement en heb aan 1 koffer genoeg gehad. Je kan vrijwel alles bijkopen als dat nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt echt niet zoveel nodig, gewoon 1 koffer. Wat erin past kan mee, de rest zie je over een half jaar wel weer. Neem kleding mee waar je wat aan hebt op de bestemming. Jaren geleden ging ik een jaar de de VS en gewoon 1 koffer mee met kleding en wat fotos en verder niks. Ook een keer 6 maanden gaan rondreizen, toen daarna op de bestemming blijven wonen. Prima gelukt met alleen 10 kilo kleding. En vorig jaar weer van land verplaatst, nu met 2 grote koffers van 23 kilo, voornamelijk kleding, schoenen en boeken. 8 zakken vol kleding weg gedaan. Zoveel heb je echt niet nodig. Je kan ter plekke alles wel kopen lijkt me, dus gewoon kleding mee en mocht er iets missen is er heus wel een winkel waar ze een handdoek kan kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven