Wat te doen in Zoetermeer?

22-07-2026 18:09 73 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort moet ik op een doordeweekse dag een middag slijten in en om Zoetermeer. We komen vanuit het westen en op weg naar huis heeft partner een afspraak in Zoetermeer.
Ik ben met twee kinderen en twee senioren. Partner zet ons ergens af om vervolgens met de auto naar zijn afspraak te gaan en ons na een paar uur weer op te pikken. We kunnen ons ter plaatse dus alleen te voet verplaatsen.

Tips voor activiteiten, speeltuinen, musea zijn welkom. We willen liever niet nog €100 uitgeven aan de activiteit zelf. We hebben wel een museumkaart.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
De bibliotheek in Zoetermeer is in 2020 genomineerd als de beste bibliotheek in Nederland. Misschien is daar wat vertier te vinden in Zoetermeer?
.
De Noord A hoor ik van mijn kinderen leuke verhalen over; natuur zwemwater (afhankelijk van het weer natuurlijk), stiefmoeder van mij is gek op stadshart, snow world mn dochter gewerkt, en anders inderdaad op elke hoek vind je een rail, bus of iets naar den haag of delft, een middag is te doen, verder trouwens is er ook nog een ballorig iets, weet natuurlijk niet wat "senioren" inhoud in de OP, maar kids kunnen zich uitleven en de rest koffie drinken....maar ik ben wel eens, zoetermeer is een middag lang genoeg 😇
Stadshart? Wat winkelen/rondslenteren, wat drinken/lunchen, naar de bios?
Zoetermeer...echt, je wil er niet dood gevonden worden.
Laat je afzetten in Delft, in Den Haag, in Leiden. Alles is beter dan Sweet Lake City.
"As around the sun, the earth knows she's revolving..."
Even uitleven in: https://www.staatsbosbeheer.nl/uit-in-d ... bentjungle

Klein uurtje wandelen door het Bentwoud naar: https://www.bentgoud.nl/
Misschien zit hier iets tussen? https://www.zoetermeerisdeplek.nl/vrije ... zoetermeer
Zarah schreef:
22-07-2026 23:53
Even uitleven in: https://www.staatsbosbeheer.nl/uit-in-d ... bentjungle

Klein uurtje wandelen door het Bentwoud naar: https://www.bentgoud.nl/
Ook leuk. Aan de rand van het Bentwoud zit een leuke appelboomgaard met gezellige lunch/taarttent en een boerenlandwinkel. Dat is, afhankelijk van waar je man precies moet zijn, ook een prima ophaalplek.
Hela schreef:
22-07-2026 23:52
Zoetermeer...echt, je wil er niet dood gevonden worden.
Laat je afzetten in Delft, in Den Haag, in Leiden. Alles is beter dan Sweet Lake City.
Wil er zelfs niet dood begraven worden.
Download de Komoot-app en zoek een leuke wandelroute door de stad of aan de rand van de stad. Bewegen is gezond, je ziet meteen de hele stad, en in de Komoot-app staan bij wandelroutes vaak ook mooie uitzichtpunten, de leukste plekjes en andere interessante locaties aangegeven. Bovendien maak je de kinderen lekker moe, zodat je ’s avonds wat meer rust hebt en gezellig tijd met je man kunt doorbrengen zodra hij jullie komt ophalen. 😉
paznokcie schreef:
23-07-2026 01:08
Download de Komoot-app en zoek een leuke wandelroute door de stad of aan de rand van de stad. Bewegen is gezond, je ziet meteen de hele stad, en in de Komoot-app staan bij wandelroutes vaak ook mooie uitzichtpunten, de leukste plekjes en andere interessante locaties aangegeven. Bovendien maak je de kinderen lekker moe, zodat je ’s avonds wat meer rust hebt en gezellig tijd met je man kunt doorbrengen zodra hij jullie komt ophalen. 😉
dan zie je alleen maar meer van Zoetermeer, moet je niet willen hoor
Ik heb gewoond in Zoetermeer en in die tijd waren er zoveel leuke voorzieningen voor kinderen! De stad zelf vond ik ook best gezellig, zeker voor zo'n nieuwe stad.
Er zijn al veel tips gegeven en ik woon er al decennia niet meer inmiddels. De vele parken vond ik heel erg mooi en als het warm weer was fietsten wij vaak naar de Noord A.
Lieneke schreef:
23-07-2026 07:07
Ik heb gewoond in Zoetermeer en in die tijd waren er zoveel leuke voorzieningen voor kinderen! De stad zelf vond ik ook best gezellig, zeker voor zo'n nieuwe stad.
Er zijn al veel tips gegeven en ik woon er al decennia niet meer inmiddels. De vele parken vond ik heel erg mooi en als het warm weer was fietsten wij vaak naar de Noord A.
Ik heb dezelfde ervaring. Zoals in elke stad heb je er heel veel lelijke plekken en ook een aantal mooie plekken.

Maar gezien de huizenprijzen en het inwoneraantal is zelfs Zoetermeer voor veel mensen een prima plek. Je kunt er.zelfs terecht voor een anno 1863-huis.

Sommige reacties zijn wel wat overdreven. Gelukkig wil niet iedereen in Amsterdam of Bourtange wonen.

En geloof het of niet maar zelfs Zoetermeer heeft prachtige begraafplaatsen. Je wordt er zelf vast niet tegen je wil begraven maar een beetje respect voor de mensen die er wel dood gevonden werden en er hun laatste rustplaats hebben, waaronder mijn moeder, kan ook geen kwaad.

Het is gewoon een stad met mensen die er leven, wonen en sterven. Die staan echt niet de hele dag te bedenken hoe afschuwelijk hun woonplaats wel niet is.
Natuurlijk Wonen er mensen, maar dat maakt het nog niet meteen een leuke plek voor toeristen en dagjesmensen
Mabel schreef:
23-07-2026 08:28
Ik heb dezelfde ervaring. Zoals in elke stad heb je er heel veel lelijke plekken en ook een aantal mooie plekken.

Maar gezien de huizenprijzen en het inwoneraantal is zelfs Zoetermeer voor veel mensen een prima plek. Je kunt er.zelfs terecht voor een anno 1863-huis.

Sommige reacties zijn wel wat overdreven. Gelukkig wil niet iedereen in Amsterdam of Bourtange wonen.

En geloof het of niet maar zelfs Zoetermeer heeft prachtige begraafplaatsen. Je wordt er zelf vast niet tegen je wil begraven maar een beetje respect voor de mensen die er wel dood gevonden werden en er hun laatste rustplaats hebben, waaronder mijn moeder, kan ook geen kwaad.

Het is gewoon een stad met mensen die er leven, wonen en sterven. Die staan echt niet de hele dag te bedenken hoe afschuwelijk hun woonplaats wel niet is.
Wonen is toch iets heel anders dan bezoeken?
Grubbekuttenveen woont ook prima, maar voor toeristen is er geen klap te doen.

Verder, wat een drama.
Everything is possible for the one who believes.
Westerpark is leuk, tot een jaar of 12. Hoe oud zijn de kinderen?

Wat bedoel je met we komen uit het westen? Zoetermeer is vrij west, toch?
Friezin71 schreef:
23-07-2026 09:28
Westerpark is leuk, tot een jaar of 12. Hoe oud zijn de kinderen?

Wat bedoel je met we komen uit het westen? Zoetermeer is vrij west, toch?
We zijn op doorreis. We komen uit een plek ter (noord) westen van Zoetermeer en gaan later die dag naar huis (Limburg).
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Ik zou niet in Zoetermeer willen wonen maar je kunt je er best een middagje vermaken hoor.

Game museum is erg leuk maar niet goedkoop. Je kan naar de bioscoop Kinepolis. Wie weet is er een leuke film voor alle leeftijden. Stadshart is ook best prima om een middagje beetje te shoppen of te lunchen. Voor de kinderen is er eventueel nog Epix zo'n trampoline park.
Bij mooi weer kun je ook naar het noord A.

Je zou ook nog beetje kunnen afwijken en naar Plaswijkpark.
ditishet25 wijzigde dit bericht op 23-07-2026 09:43
6.96% gewijzigd
.
ingelke_kepringelke schreef:
23-07-2026 09:41
We zijn op doorreis. We komen uit een plek ter (noord) westen van Zoetermeer en gaan later die dag naar huis (Limburg).
Kun je niet wat langer op die plek blijven? dat je partner even heen&weer gaat naar Zoetermeer?
Moiren schreef:
23-07-2026 09:16
Wonen is toch iets heel anders dan bezoeken?
Grubbekuttenveen woont ook prima, maar voor toeristen is er geen klap te doen.

Verder, wat een drama.
Ik vind het gehuil om Zoetermeer hier het drama. Iemand moet er om logistieke redenen een middag dorbrengen. Wat mij betreft geen reden om te laten weten dat je er niet eens begraven zou willen worden.
Mabel schreef:
23-07-2026 09:45
Ik vind het gehuil om Zoetermeer hier het drama. Iemand moet er om logistieke redenen een middag dorbrengen. Wat mij betreft geen reden om te laten weten dat je er niet eens begraven zou willen worden.
TO krijgt alternatieven omdat Zoetermeer gewoon niet veel aan is
Mabel schreef:
Je kent die uitdrukking toch?
En wees blij, meer plek voor diegene die dat wel willen.
Everything is possible for the one who believes.
https://www.snowworld.com/nl/zoetermeer
https://www.zoetermeerisdeplek.nl/locat ... ure-valley

Genoeg winkels om te shoppen, in het centrum zit het game museum
https://www.nationaalvideogamemuseum.nl/

https://hetgeertje.nl/
Geitenboerderij, genoeg te beleven.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Mabel schreef:
Nou je vindt het anders zelf ook niks...
quote: En als het je toch ondoenbaar lijkt in dat vreselijke Zoetermeer
Carola_456 schreef:
23-07-2026 10:26
Nou je vindt het anders zelf ook niks...
quote: En als het je toch ondoenbaar lijkt in dat vreselijke Zoetermeer
Sarcasme is aan jou niet besteed?
Irma_3110 schreef:
23-07-2026 11:11
Sarcasme is aan jou niet besteed?
Zucht...🙄

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven