Wat te doen met oma?

23-09-2011 05:19 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in het buitenland en kom volgende maand voor (helaas maar) een weekje terug in Nederland. Nu will ik dan graag een dag op stap met mijn oma en moeder. Het is een kleine traditie geworden dat we met drie generaties op pad gaan.

Mijn oma is 83 mijn moeder 48 and ik ben midden 20. Het belangrijkste is dat mijn oma een leuke dag heeft. Nou wil ik zeker ergens lekker lunchen - maar zit ook te denken aan een workshop/museum/voorstelling ect ect. Mijn oma kan prima een stukje lopen voor een 85 -jarige, maar zoals jullie wel kunnen voorstellen in een wandeltocht niet meer helemaal ideaal.

Ik wil haar vooral een beetje verwennen - maar dingen als een sauna/massage zal ze zich niet op het gemak voelen.

Heeft iemand een goede ideeen tips voor een uitje als dit? Bedankt alvast voor het meedenken!
*Hi Tea

*Lunchen

*Dineren

*Boottocht over de grachten van Amsterdam

*Verwen dag bij een kappers/schoonheid instelling

Verder kan ik zo even niets verzinnen.
Waar ik mijn opa (87) en oma (84) altijd heel blij mee krijg is een dagje IKEA met lunch :Imao:
Ow ja - de verwendag is een goede! Mijn oma verdiend het echt om een beetje in de watten gelegd te worden. En is veel te beschieden om iets aan zichzelf uit te geven!

Ook de grachtentocht vind ik een leuke.

Helaas vinden beide mijn oma en mijn moeder de Ikea een verschrikking. Terwijl ik het eigenlijk super leuk vind. Mischien moet ik die maar lekker met een vriendin doen ofzo.

Ik ga eens eventjes googlen naar een kapper/schoonheids instelling in overrijsel of Gelderland.
Zelf bonbons maken tijdens een workshop en daarna een high tea?
Wat lief dat je je oma zo in de watten wilt leggen!

Is het niet leuk om haar mee te nemen naar een museum waar je een beetje dingen kan bekijken van de tijd toen zij nog jong was?(nederlands openlucht museum ofzo?) Musea met lange wandeltochten hebben ook weleens leen-rolstoelen bij de ingang staan, of wil je oma dat niet?

Verde afronden met inderdaad een high thea oid.
Houdt ze van dieren? Dan naar een dierentuin. Je kan bij de meeste parken een rolstoel lenen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
De dierentuin is ook een goede Vind ik namelijk ook helemaal fantastisch - en daar zijn altijd genoeg koffie hoekjes ect te vinden om het gewoon lekker rustig aan te doen.

Ik zal eens kijken naar het nederlands openlucht museum - weet ik eigenlijk niks over. En een high tea is echt wat voor mijn oma - lekker leuten ect.

Ik heb er gewoon ontzettend veel zin in. Ik vind mijn oma zo'n fantastisch mens. En heb een goede band met haar - ook al woon ik aan de andere kant van de wereld. We bellen ongeveer twee keer per week. Ze heeft altijd klaar gestaan voor de hele wereld - het is tijd dat ze een kleintje verwennerij terug krijgt.
Wat fijn dat jullie weer een dag samen kunnen doorbrengen. Het zal vast een heerlijke dag worden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat praat je lief over je oma.

Geen nieuwe tips hier, maar ik hoop dat jullie drietjes een heel fijne dag gaan hebben.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wij hebben bij onze vader van die leeftijd een rolstoel klaar staan ( 2e hands overgenomen) als iemand hem een dagje mee uit neemt gaat de rolstoel standaard mee.

Hij hoeft er niet in, maar als de nood aan de man is, is het wel zo makkelijk.

Hij vond dierentuin ( safaripark) prachtig.

Mischien een tip om naar de geboortestreek van je Oma die kant op te gaan toeren.
Hier een ervaringsdeskundige! Leuk dat je dit gaat doen. Ik ga vaak met opa (87) op stap en we zijn allebei beperkt in onze loopmogelijkheden. Ben recent in het openluchtmuseum geweest, daar zijn veel plekjes waar je kunt koffiedrinken. Burgers Zoo is leuk, maar erg heuvelachtig. In Zutphen heb je geloof ik rondvaarten met boten en Deventer is een schattig oud stadje om te winkelen. Verder zijn wij fan van parken zoals Sonsbeek en vorige week zijn we naar de Posbank geweest (kijk uit welke route je kiest, het kan erg steil zijn, maar er zijn vlakkere rolstoelroutes). Hoop dat je hier wat mee kunt! Veel plezier!
Lekker ergens luxe gaan lunchen in de natuur. Of ergens pannekoeken eten ofzo. Ik heb ook zo'n lieve oma. Alleen al een stukje in de auto rijden, vindt ze prachtig. Die is al snel tevreden, als ze maar weer op tijd terug is voor haar klaverjasavondje .
Mijn oma vond het op die leeftijd heel leuk om terug te gaan naar de streek waar ze is opgegroeid en ons haar ouderlijk huis etc. te laten zien. Beetje rondrijden in de omgeving, kijken wat er veranderd is, lekker lunchen op een mooie plek. Maar zij woonde al heel lang aan de andere kant van het land, dus dat maakte het ook bijzonder.

En wat spreek je lief over je oma, echt leuk om te lezen.
Of een tocht door safaripark De Beekse Bergen, daarna lekker een hapje ergens eten.
Fortis et liber
heel schraal, maar mijn oma wordt zielsgelukkig van de intratuin... en dan zeker zo rond november als de "kerstshow" van start gaat, in de buurt van bergen op zoom zit een hele grote met een grote lunchroom.. na afloop maken we met zn 3tjes altijd een mooi bloemstuk bij oma thuis..!

ook ik woon in het buitenland en ga dus wel terug om met oma naar de intratuin te gaan.. klinkt schraal maar is echt best leuk
Manicure/pedicure? Lekker verwennen zonder uit de kleren te hoeven.

Openlucht museum is met mooi weer zeker heel erg leuk.

Pannenkoekenboot, eten en rondvaart in een.

Haha, mijn oma vond Schiphol geweldig toen we er eens langs reden. Die kan ik rustig de hele dag in mijn woonkamer laten zitten, die kijkt zich de ogen uit: 'kijk weer een vliegtuig! Oh kijk, weer eentje!'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven