Wat te doen op maandag regio Leiden

22-02-2020 18:58 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
We wonen in Limburg en zijn geen carnaval vierders. As maandag moet man voor zijn werk naar Leiden, ik ben vrij dus dacht met dochter van 12 jaar me daar ergens af te laten zetten. Maar wat is er te doen op maandag?
Winkels gaan pas om 13u open , Corpus is dicht, uitwaaien aan het strand in Noordwijk is leuk maar weersvoorspelling is niet top. Iemand ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Naturalis.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Baankje1 schreef:
22-02-2020 19:02
Naturalis.
Yep.
Corpus is extra open, zie hun site!
Lekker thuisblijven en spelletjes doen of zo? Het is toch niet alsof de carnavalvierders in polonaise je huis binnen komen vallen?
Rijksmuseum voor Oudheden? Rijksmuseum Boerhaave? Ik weet niet wat je kind leuk vindt om te doen?
Alle reacties Link kopieren
Space expo in Noordwijk
Lady*Voldemort schreef:
22-02-2020 19:04
Lekker thuisblijven en spelletjes doen of zo? Het is toch niet alsof de carnavalvierders in polonaise je huis binnen komen vallen?
Ligt eraan of je boven- of benedenwinds woont ;)
Alle reacties Link kopieren
Boerhaave museum is interessant, ook voor kinderen. Net als het museum Volkenkunde.
himalaya wijzigde dit bericht op 22-02-2020 19:34
4.14% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Het tikibad ligt ook om de hoek van Leiden!
Naturalis heeft net een heel nieuw gebouw geopend en schijnt heel erg gaaf te zijn geworden. Daarna warme choco op de hoek van de breestraat bij Le chocolat en nog wat winkels bekijken als het weer het toelaat.
gizzmo-returns schreef:
22-02-2020 19:03
Corpus is extra open, zie hun site!
Corpus is zo leuk!
En Naturalis inderdaad.
In de middag zijn de winkels ook open. En een stadswandeling halen bij het vvv als het mooi weer is.
Leiden en omstreken barst van musea.

Corpus zou ik niet doen, da's toch een beetje plastic fantastic, wel aardig maar niet heel bijzonder.

Het nieuwe Naturalis is prachtig maar zal wel druk zijn, 't is ook vakantie nu.
Ik zou naar het Rijksmuseum voor Oudheden en/of Museum Volkenkunde gaan. Twee prachtige musea!

Check wel even de sites veel is op maandag gesloten. 's Middags is gewoon rondkijken, ergens wat drinken in Leiden ook leuk, mooie stad. Je kunt ook nog naar het kattencafé (wel reserveren) als je van katten houdt.
Naturalis en het Boerhaave museum! Allebei hartstikke leuk. Verder kan je naar de burcht gaan, midden in de stad. Ik weet niet of de 12-jarige dat leuk vind, maar ik vond dit altijd een mooi plekje. En dan lekker ergens naar een van de leuke cafe’s! Heerlijk.
Rijksmuseum van oudheden én Rijksmuseum Boerhaave zijn beiden komende maandag open. En ontzettend leuk, ook voor kinderen.
Als het weer goed is is het ook leuk om naar de hortus te gaan of een stadswandeling (bijvoorbeeld een hofjeswandeling) te doen. Eventueel kun je dan ‘s middags nog winkelen.
Alle reacties Link kopieren
Of iets sportievers: klimmen in boulderhal Kunststof, maandag vanaf 14 uur (en 8 jaar oud).
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, ik ga eens bij de musea Boerhave en Voor de oudheden opzoeken.
Ik wilde er zelf even op uit omdat ik anders voor mijn gevoel 3 dagen in huis opgesloten zit 😬 Kan vandaag goed aan mijn studie werken, dat scheelt wel weer.
Qua lunch is Happy Tosti misschien een leuk idee!
Alle reacties Link kopieren
lh1974 schreef:
23-02-2020 08:09
Bedankt voor de reacties, ik ga eens bij de musea Boerhave en Voor de oudheden opzoeken.
Ik wilde er zelf even op uit omdat ik anders voor mijn gevoel 3 dagen in huis opgesloten zit 😬 Kan vandaag goed aan mijn studie werken, dat scheelt wel weer.
Aan de overkant van het museum Oudheden zit het Sieboldhuis. Ze hebben een tentoonstelling over katten in de Japanse kunst.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, ik ga ook eens bij Happy Tosti neuzen 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven