Wat te dragen in Egypte?
dinsdag 10 april 2018 om 10:29
Hallo allemaal,
In juni ga ik een paar dagen naar Caïro
En nu vroeg ik me af wat gebruikelijk is om daar als vrouwelijke toerist te dragen
Vanzelfsprekend geen korte rokken/hemdjes, maar is het ook aan te raden om je hoofd een beetje te bedekken en echt alleen lange kleding te dragen?
Tips/ervaringen hierover en voor de stad, graag!
In juni ga ik een paar dagen naar Caïro
En nu vroeg ik me af wat gebruikelijk is om daar als vrouwelijke toerist te dragen
Vanzelfsprekend geen korte rokken/hemdjes, maar is het ook aan te raden om je hoofd een beetje te bedekken en echt alleen lange kleding te dragen?
Tips/ervaringen hierover en voor de stad, graag!
dinsdag 10 april 2018 om 10:33
dinsdag 10 april 2018 om 10:42
dinsdag 10 april 2018 om 10:52
Het is best toeristisch dus ze zijn wat gewend. Toen wij er waren heb ik wel netjes een broek tot over mijn knieën aangedaan en schouders bedekt door middel van een t-shirt. Als je daar in de buurt naar de piramide gaat, blijf dan uit de buurt van verkopers. Zodra jij iets hebt vastgepakt vinden zij dat ze h2er verkocht hebben en dat je geld moet geven
Blijf daar in de buurt van je gids.
Heel veel plezier!!!
Blijf daar in de buurt van je gids.
Heel veel plezier!!!
dinsdag 10 april 2018 om 11:01
Toen ik in Egypte was, heb ik gewoon korte broeken, rokjes, jurkjes en hemdjes gedragen. Ik had een grote/brede linnen sjaal en een legging mee in de tas, waarmee ik mijn hoofd, armen en benen kon bedekken wanneer dit nodig was. Vaak is dit in een moskee. Tip: op sommige plekken moet je je schoenen uit. Als je niet opblote voeten wilt lopen, neem een paar sokken mee.
viva-life22 wijzigde dit bericht op 10-04-2018 12:03
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
8.51% gewijzigd
dinsdag 10 april 2018 om 11:27
dinsdag 10 april 2018 om 11:38
Ik had altijd iets aan dat tot over mn knieën viel en van boven niet te veel inkijk had plus mijn schouders bedekt waren. Het beste dat je kunt doen tegen de verkopers die je willen aanklampen is ze gewoon negeren. Zet je zonnebril op en lopen. Of je moet net als ik het geluk hebben een leuke Egyptische reisleider te hebben die ze aangeeft dat je zijn verloofde bent. Dat werkte bij mij het beste haha! Neem wel altijd een vestje / sjaal mee. Bij de moskees krijg je vaak een lange jurk aangetrokken. Want dan is een broek tot over de knie nog te kort vaak.
Heel veel plezier. Egypte heeft bij mij een speciale plek in mijn hart verovert!
Heel veel plezier. Egypte heeft bij mij een speciale plek in mijn hart verovert!
Carpe Diem!
dinsdag 10 april 2018 om 13:20
Ik weet niet waar in Egypte je was maar in Cairo is dit niet handig, je zult heel veel lastig gevallen worden.viva-life22 schreef: ↑10-04-2018 11:01Toen ik in Egypte was, heb ik gewoon korte broeken, rokjes, jurkjes en hemdjes gedragen. Ik had een grote/brede linnen sjaal en een legging mee in de tas, waarmee ik mijn hoofd, armen en benen kon bedekken wanneer dit nodig was. Vaak is dit in een moskee. Tip: op sommige plekken moet je je schoenen uit. Als je niet opblote voeten wilt lopen, neem een paar sokken mee.
Lange broek of rok, shirt met mouwtjes zodat de schouders in ieder geval bedekt zijn. Een hoofddoek lijkt me niet nodig.
dinsdag 10 april 2018 om 14:17
Ik droeg meestal een maxi rok of dunne (linnen) broek met een t-shirt en een sjaal om mijn schouders.
Zij kunnen sowieso aan je zien dat je een Westerse vrouw bent aan de manier waarop je loopt en het feit dat je onbewust allerlei ongeschreven regels aan je laars lapt dus aandacht krijg je sowieso wel.
Zij kunnen sowieso aan je zien dat je een Westerse vrouw bent aan de manier waarop je loopt en het feit dat je onbewust allerlei ongeschreven regels aan je laars lapt dus aandacht krijg je sowieso wel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 10 april 2018 om 14:46
dinsdag 10 april 2018 om 15:14
Wat voor jou geldt, hoeft niet voor iedereen te gelden natuurlijk.redbulletje schreef: ↑10-04-2018 13:10T shirt met schouders bedekt, korte mouwtjes dus. En lange broek. Hoofdbedekking is nergens voor nodig.
dinsdag 10 april 2018 om 18:02
Hangt natuurlijk af van hoe je gezien wil worden.
Als de zoveelste irritante toerist die ze financieel kunnen rippen en waar ze 0 respect voor moeten hebben.
Of als iemand waar mee te onderhandelen valt én die zich een klein beetje aan de normen van 't land probeert te houden.
Ik zou er zelf uberhaupt gewoon wegblijven.
Het regime, de mannen die denken dat ze heer en meester zijn, om de zoveel tijd een aanslag, in no time in de gevangenis belanden en er nauwelijks nog uitraken, ...
Mij niet gezien.
Als de zoveelste irritante toerist die ze financieel kunnen rippen en waar ze 0 respect voor moeten hebben.
Of als iemand waar mee te onderhandelen valt én die zich een klein beetje aan de normen van 't land probeert te houden.
Het regime, de mannen die denken dat ze heer en meester zijn, om de zoveel tijd een aanslag, in no time in de gevangenis belanden en er nauwelijks nog uitraken, ...
Mij niet gezien.
dinsdag 10 april 2018 om 18:24
Dan moslimas ook de hoofddoek af om respect te tonen voor de Nederlandse cultuur.Lioness94523 schreef: ↑10-04-2018 14:46Luchtige katoenen kleding, als je minder aandacht van mannen wil (en respect voor de cultuur tonen, ondanks alle toerisme daar) wat meer bedekkend. Schouders en knieën bedekt bijvoorbeeld. Hoofdbedekking en volledig bedekt is alleen voor moskeeën en zo.
dinsdag 10 april 2018 om 19:09
Ik wil me ook gewoon vooral redelijk op m'n gemak willen voelen daar
dus aanpassen waar nodig voor een paar dagen vind ik geen probleem
Het land is inderdaad niet ideaal
Maar goed mijn beste vriendin woont er voor een tijd en die wil ik toch wel graag even opzoeken daar
dus aanpassen waar nodig voor een paar dagen vind ik geen probleem
Het land is inderdaad niet ideaal
Maar goed mijn beste vriendin woont er voor een tijd en die wil ik toch wel graag even opzoeken daar
Tornacense schreef: ↑10-04-2018 18:02Hangt natuurlijk af van hoe je gezien wil worden.
Mij niet gezien.