Wat voor koffer?

04-12-2011 20:15 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga op (vlieg)vakantie en ik neem mee:

Een nieuwe koffer!

Maar wat zijn de aan- en afraders? Harde buitenkant of niet? Welke afmeting is het meest praktisch? Maakt het merk uit of kan ik ook naar V&D bijvoorbeeld?

Welke ervaren reiziger kan me adviseren?
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je gaat reizen. Is het vanuit het vliegtuig naar je hotel, of moet je er ook mee rondtrekken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ehh ja, essentiele info inderdaad. Ik duik zo een hotel in.
Deze specifieke reis dan. Ik wil wel een beetje een multifunctionele koffer natuurlijk
Dan zou ik een harde koffer nemen, op wieltjes. En qua afmetingen: dat ligt er ook aan hoe veel je meesleept

Kijk anders bij wat vliegtuigmaatschappijen, of de koffer nog aan een max afmeting gebonden is. Volgens mij niet, maar mag hij max 20 kg zijn. En sommige koffers wegen van zichzelf ook al enkele kilo's.
Ik zou een harde buitenkant nemen en even langs de v&d gaan maar ook langs een "koffer-winkel". Daar hebben ze meestal ook goeie koffers voor een heel goede prijs. Vergelijken kan enorm schelen.

Oh ja, als je naar Amerika gaat moet je een koffer met zo'n speciaal slot nemen. Moet je maar even informeren bij een medewerker.
quote:_airecolette_ schreef op 04 december 2011 @ 20:19:

Deze specifieke reis dan. Ik wil wel een beetje een multifunctionele koffer natuurlijk Maar ga je ook wel eens zelf rondreizen? Of op een avontuurlijke rondreis, waarbij je bagage bovenop een bus wordt gebonden? Dan zijn die harde koffers juist weer onhandig..
Aandachtspunten.
Oh slim, hoe lichter de koffer hoe meer kleren er mee kunnen.

Mijn voorkeur ging ook uit naar een harde koffer inderdaad, maar dat was meer een gevoel dan ervaring.
quote:himalaya schreef op 04 december 2011 @ 20:20:

[...]

Maar ga je ook wel eens zelf rondreizen? Of op een avontuurlijke rondreis, waarbij je bagage bovenop een bus wordt gebonden? Dan zijn die harde koffers juist weer onhandig..Neuhhh dat heeft niet direct mijn voorkeur zeg maar...
Vroeger had ik altijd 'n harde samsonite, ongeacht het soort reis wat ik maakte. Nu reis ik inmiddels al 'n jaar of 3 met 'n reistas met trekstang en wieltjes van samsonite. Vind het net even praktischer vooral omdat ik sowieso altijd rondreis en de bagage dus om de paar dagen weer meegesleept moet worden.
Miekie ik ga niet naar Amerika maar bedankt voor de tip!

Aubrey, dank je voor de link, ik ga even lezen.
Als je maar één bestemming hebt, is 'n harde koffer waarschijnlijk makkelijker. Kies er eentje met 'n tussenschot.
Eentje op 4 wieltjes, minste gesjouw

En inderdaad, voor de USA is een TSA slot handig, of gewoon een band er omheen, kan ook!

Ik heb zoiets.

Tip: neem een rare, afwijkende kleur. Bijna elke koffer is zwart of grijs, lastig op de bagageband. Mijn koffer is een bizar kleur smurfenblauwachtig. Ideaal, ben altijd de enige met die kleur op de band!
Ok dus tot nu toe:

Harde koffer, 4 wielen, gekke kleur.

(Mijn vriend vind het geniaal dat ik al antwoord krijg, leve het forum! )
Ik heb er 'n kleurrijke band omheen en zie mijn grijze reistas ook altijd al van ver aankomen.
Wij hebben een hardschalige koffer op 4 wieltjes. Die 4 wielen zijn echt aan te rasen ivm wendbaarheid. Wij hebben toen getwijfeld over een rits of van die klemmen maar toen zei iemand dat het qua diefstal niet veel uitmaakt omdat niemand op het vliegveld een koffer open gaat snijden. Maw: als ze iets willen jatten nemen ze toch een hele koffer mee. Wij hebben dus een rits van Samsonite omdat dit een lichtgewicht is. Je kan ook hoezen voor om je koffer kopen ter bescherming en zodat je m sneller herkent op de band. Ik vond het niet erg iets meer te betalen voor een goede kwaliteit, zo vaak koop je nou ook geen koffer.

Let idd op de eisen ivm reizen naar de VS. En verder: hoe lichter de koffer zelf is, hoe meer je mee kan nemen Op travelbags staat bij elke koffer hoe zwaar deze is (en ze zijn scherp geprijst, helemaal als je via shopkorting koopt).
Een harde koffer kun je leuk beplakken met allerlei (vlaggen)stickers van de landen waar je geweest bent. Bevordert de herkenbaarheid ook.
Ik weet niet of je gewend bent veel mee te slepen, maar voor hotelvakanties zweer ik bij een koffer die door de handbagage mag. Is voor mij vrijwel altijd groot genoeg, voor weekend, week of twee weken, en het scheelt lang wachten bij de band. Altijd een heerlijk gevoel om als eerste bij de taxi te zijn, omdat de rest van het vliegtuig nog bij de band staat.

Maar dat kan alleen als je niet al te veel make-up en toiletspullen eruit moet halen, en als je niet standaard een zakmes en/of nagelknipper in je bagage hebt zitten.
Ik geef voor een koffer graag wat meer uit, een goede koffer gaat jaren mee en het is op vakantie toch heel je hebben en houden wat er in gaat. Ik heb ooit een wat goedkopere koffer gehad en die zag er bij thuiskomst op Schiphol uit alsof ze hem voor de landing uit het vliegtuig hadden gegooid en erover heen gereden waren. Alles wat er in zat inclusief kleding helemaal kapot. Sindsdien heb ik een harde koffer van Samsonite, deze heeft al heel wat verre reizen meegemaakt en is flink mishandeld maar is nog steeds als nieuw.
Ik heb te dure samsonites gekocht. Maar ik ga er van uit dat ik er heel lang mee ga doen. Ze lijken erg op het plaatje van vinyl. Alleen dan iet duurder . Ik heb de grootste en 1 een maat kleiner, ideaal vind ik. En bij samsonite zitten er fijne scheidingsdingen in.
Ik heb 'm van Ikea, inclusief laptoptas, lekker licht en kan als handbagage mee. Ideaal!
quote:NouEvenNiet schreef op 04 december 2011 @ 20:36:

Ik weet niet of je gewend bent veel mee te slepen, maar voor hotelvakanties zweer ik bij een koffer die door de handbagage mag. Is voor mij vrijwel altijd groot genoeg, voor weekend, week of twee weken, en het scheelt lang wachten bij de band. Altijd een heerlijk gevoel om als eerste bij de taxi te zijn, omdat de rest van het vliegtuig nog bij de band staat.

Maar dat kan alleen als je niet al te veel make-up en toiletspullen eruit moet halen, en als je niet standaard een zakmes en/of nagelknipper in je bagage hebt zitten.

Da's tegenwoordig nauwelijks meer mogelijk, want je mag geen cremes, shampoo, badschuim, nagelvijl meer meenemen.

Bovendien, zelfs als je niet modebewust bent vind ik het godsonmogelijk om met 'n mini-koffertje van max 10 kilo te moeten reizen. Buiten dat wegen alleen mijn fotospullen, laptop, opladers e.d. al 10 kilo.
Bedankt voor alle reacties, ik ga rustig op zoek. Meer tips blijven uiteraard welkom!
quote:Pucker schreef op 04 december 2011 @ 20:46:

Ik heb te dure samsonites gekocht. Maar ik ga er van uit dat ik er heel lang mee ga doen. Ze lijken erg op het plaatje van vinyl. Alleen dan iet duurder . Ik heb de grootste en 1 een maat kleiner, ideaal vind ik. En bij samsonite zitten er fijne scheidingsdingen in.Precies ja, die scheidingsdingen vind ik noodzakelijk bij 'n harde koffer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven