Wat zijn jouw vakantieplannen?

29-06-2025 08:03 122 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog maar even en de schoolvakanties gaan weer beginnen. Wat zijn jouw vakantieplannen voor deze zomer?

Gewoon een luchtig topic, ik vind het namelijk altijd leuk om te lezen wat anderen doen op vakantie. En wie weet haal ik er nog weer inspiratie uit voor een volgende vakantie :sun:
Frizz schreef:
29-06-2025 11:31
Ja dat klinkt echt fijn! Ik zou ook gewoon korte stukken willen rijden. Hier ook een luifel, al maak ik die nooit schoon. Geen idee ook hoe dat zou moeten. ;-D
Ik laat hem langs de caravan hangen en haal er een natte doek overheen :mrgreen: eventuele vogelpoep en het stof er even af.
Solomio schreef:
29-06-2025 10:39
Lekker thuisblijven.
Dat kan ook heel fijn zijn. Heb je dingen die je wilt ondernemen (zowel binnenshuis als buitenshuis) waar je ontspannen van wordt, wat jou een vakantiegevoel geeft?
apiejapie schreef:
29-06-2025 11:53
Dat kan ook heel fijn zijn. Heb je dingen die je wilt ondernemen (zowel binnenshuis als buitenshuis) waar je ontspannen van wordt, wat jou een vakantiegevoel geeft?
Ik heb altijd vakantie, dus ik leef gewoon mijn leventje door.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Wij gaan drie weken kamperen in de Cevennen, Zuid Frankrijk. We hebben 2 oudere kinderen, die allebei nog heel graag mee gaan, gezellig! Voor mij is Zuid Frankrijk de fijnste vakantieplek. Ben al op veel andere plekken geweest, maar Zuid Frankrijk, de heldere rivieren, het gesjirp van de cigales, de wijn, de zon, associeer ik direct met een zomervakantie. Ik voel me daar een soort van thuis, dus aftellen hier! We gaan wel behoorlijk hoogzomer, en het is daar momenteel heet, daar hou ik wel van, maar het aantikken van de 40 graden vind ik toch echt te warm.
Liefie schreef:
29-06-2025 10:30
ik ga in september bijna 4 weken naar de westkust van Amerika met oudste dochter en man. We hebben hotels geboekt voor de eerste week in San Fransisco en LA, en een huurauto gereserveerd. We hebben ideeën over waar we naar toe willen en wat we willen zien, en willen de vrijheid hebben om langer te kunnen blijven als het ergens erg mooi is. Dus die andere drie weken zien we wel waar we uit komen.
Wellicht ten overvloede, maar de Grand Canyon zit wel in jullie plannen toch? Zo niet, dan toch doen! :D
Ook een Pluviofiel
Dolfijn911 schreef:
29-06-2025 11:54
Wij gaan drie weken kamperen in de Cevennen, Zuid Frankrijk. We hebben 2 oudere kinderen, die allebei nog heel graag mee gaan, gezellig! Voor mij is Zuid Frankrijk de fijnste vakantieplek. Ben al op veel andere plekken geweest, maar Zuid Frankrijk, de heldere rivieren, het gesjirp van de cigales, de wijn, de zon, associeer ik direct met een zomervakantie. Ik voel me daar een soort van thuis, dus aftellen hier! We gaan wel behoorlijk hoogzomer, en het is daar momenteel heet, daar hou ik wel van, maar het aantikken van de 40 graden vind ik toch echt te warm.
Klinkt als een heerlijke vakantie!
Ook een Pluviofiel
Solomio schreef:
Ik heb altijd vakantie, dus ik leef gewoon mijn leventje door.
Dat had ik eerst ook. Maar miste het vakantiegevoel doordat ik niet buitenshuis werkte. Nu doe ik bewust dingen anders dan de rest van het jaar, om ook echt een vakantiegevoel te hebben. Bijvoorbeeld ergens gaan lunchen, langer opblijven dan normaal en in de ochtend geen wekker die me wakker maakt, spontaan naar de bioscoop, dat soort dingen. Toch vleugje vakantiegevoel toevoegen aan het leven.
Maar misschien heb jij die behoefte totaal niet.
Dolfijn911 schreef:
Ik zou graag weer eens terug gaan! Maar wij hebben de overstroming van 2010 in de Var meegemaakt en sindsdien durf ik die kant niet meer op :-[ maar dat geluid van de cigales is inderdaad heerlijk! Ik hoop dat ik ooit de moed weer heb om die kant op te trekken.
Weekje Landal in Nederland. Tegenwoordig geen opgemaakte bedden en kant en klaar ontbijt meer, dat is wel jammer :s
.
Twee weken Normandie, elf nachten in een vakantiehuis, vier nachten in een hotel.
Liefie schreef:
29-06-2025 10:30
ik ga in september bijna 4 weken naar de westkust van Amerika met oudste dochter en man. We hebben hotels geboekt voor de eerste week in San Fransisco en LA, en een huurauto gereserveerd. We hebben ideeën over waar we naar toe willen en wat we willen zien, en willen de vrijheid hebben om langer te kunnen blijven als het ergens erg mooi is. Dus die andere drie weken zien we wel waar we uit komen.
Hou je er rekening mee dat het tegenwoordig lastig is om op de bonnefooi accommodaties te vinden?
Flashy schreef:
29-06-2025 12:51
Hou je er rekening mee dat het tegenwoordig lastig is om op de bonnefooi accommodaties te vinden?
Ja daarom hebben we in SF en LA ook al geboekt. maar voor het binnenland verwacht ik dat er in september (naseizoen) nog prima wat te vinden zal zijn, vooral ook omdat telkens minder mensen een reis naar Amerika boeken vanwege Trump's acties. Wij hadden vorig jaar al de vluchten geboekt.
Margriet86 schreef:
29-06-2025 12:15
Weekje Landal in Nederland. Tegenwoordig geen opgemaakte bedden en kant en klaar ontbijt meer, dat is wel jammer :s
Opgemaakte bedden doen ze nog wel hoor, in de luxe huisjes.

Wij zijn net terug van een weekje Landal. Voorlopig niets in de plannen. We hebben wat omstandigheden waardoor we voorlopig niet weg kunnen. Daarnaast komt er een verbouwing aan en sparen we voor een nieuwe auto. Wel hebben we nog een hoop vrijkaartjes voor van alles, van sauna tot dierentuin en pretpark dus we komen de zomer wel door.
Stedentrip Londen, Dordogne, Atlantische kust, stedentrip Rome.
madamecannibale schreef:
29-06-2025 13:05
Opgemaakte bedden doen ze nog wel hoor, in de luxe huisjes.
Aha. Ja die hebben wij niet. Ik vind het al duur genoeg. Maar er staat hier ook een andere auto op de planning dus prioriteiten stellen :)
.
S7rin schreef:
29-06-2025 09:39
Ik sta deze zomer met een voorstelling in Carré.
Het gegeven dat ik niet 6 dagen per week met een bus van Groningen tot Maastricht in de file hoef te staan, maar gewoon binnen 20 minuten met de fiets op het werk ben topt elke vakantie.
Wij gaan vanmiddag reserveren!
We zijn gewend een bepaald persoon na afloop op te zoeken in de artiesten foyer, dus dat zullen we die dag ook doen. Misschien ben je daar ook wel? Het is een voorstelling die niet afgebroken hoeft te worden na afloop, dus volgens mij kun je redelijk snel klaar zijn na afloop toch?
GebruikerOnbekend123 schreef:
29-06-2025 09:14
Het is dat ik niet van kamperen hou, maar die vrijheid van ‘we zien waar waar het leuk is’ lijkt me echt heerlijk! Gewoon heel relaxed!
Het is ook ècht heerlijk. En laten we eerlijk wezen, een caravan is in mijn optiek niet ècht kamperen hoor. Vroeger als kind ging ik met mn ouders met een tent. Primitief en behelpen. Geultjes graven als het regende. Krakkemikkig koken op 2 pitjes gas etc. Een caravan is eigenlijk van alle luxe voorzien. Maar die vrijheid van "we zien wel" is ècht heel fijn!
nerdopviva schreef:
29-06-2025 09:36
Wij gaan ook buiten de schoolvakanties en ook wij beslissen ook pas op het laatst waar we heen gaan. Het gebeurt ook wel dat we gewoon gaan rijden en pas boeken op het moment dat we het rijden zat zijn. Zonder caravan trouwens, we boeken bijna altijd via AirBnB.
Vorig jaar zeiden we de avond voor vertrek tegen elkaar "nu hebben we eigenlijk nóg geen richting gekozen..." Dus toen gewoon gaan rijden richting het zuiden , om de paar uur lekker stoppen en tegen 5 uur in de middag online campings in de buurt opgezocht. Echt fijn!
apiejapie schreef:
29-06-2025 11:36
Klinkt voor mij als ideale vakantie. Hebben man en ik gedaan toen mijn ouders nog bij ons in woonden en we dus oppas hadden voor de kinderen: Roadtrip door Europa in onze 4×4. Beste vakantie ever! In de ochtend nog niet weten waar je in de avond bent. Ik hou ervan.

Nu moeten we vanwege ziekte afwachten tot het laatste moment om te weten of en waar we naartoe op vakantie kunnen. Alles boven de 20/25 graden valt af. En gaan niet vliegen. Dus dan is het vrij beperkt. Dus zien het wel een paar dagen voordat we vertrekken. En is het overal zo warm, blijven we thuis. Jammer, maar is niet anders.
Het is inderdaad, voor ons, een heerlijke manier van vakantie vieren. Heel relaxed.
Ik kan goed tegen warmte dus hitte maakt me niet uit. Ging vroeger zomers vaak naar een Grieks eiland.
Die vliegvakantie naar Griekenland hebben we de laatste jaren verschoven naar het voorseizoen. Dan wèl boeken en plannen uiteraard. Bezienswaardigheden zoeken online van tevoren en uitzoeken wat je allemaal wil zien. Lekker erop uit met een scooter. Een hele andere vakantie maar óók heel fijn!

Beterschap en hopelijk krijgen jullie een fijne vakantie, waar je ook terecht komt!
Harderwijk2021 schreef:
29-06-2025 14:22
Vorig jaar zeiden we de avond voor vertrek tegen elkaar "nu hebben we eigenlijk nóg geen richting gekozen..." Dus toen gewoon gaan rijden richting het zuiden , om de paar uur lekker stoppen en tegen 5 uur in de middag online campings in de buurt opgezocht. Echt fijn!
Daar kan ik dan weer echt niet tegen. Ik wil weten dat ik plek heb ipv met een caravan achter de auto bij een camping aan komen die vol is. Of moeten gaan bellen of er plek is, in het Frans of zo :mrgreen: en ik vind campings zoeken ook helemaal niet leuk, dus daar wil ik mijn vrije tijd niet aan besteden als ik op vakantie ben.
Zit gelukkig niet meer aan de schoolvakanties vast.
In januari lekker naar de zon geweest (Kaapverdië) , 2 weken geleden een ruime week naar een Waddeneiland, ik ga in mijn eentje 5 dagen naar Finland en dan eind september voor een rondreis naar Zuid Afrika samen met man.
Hier gaat mijn oudste volgende week zelf al op vakantie: haar eerste echte feestvakantie..mbo heeft eerder al geen les meer.

Daarna gaat zij en de jongste naar een zomerkamp in de eerste week van de algemene schoolvakanties. Partner gaat met de kinderen een lang weekend op een camping staan bij z'n ouders. Ergens in het midden van de vakantie.
Jongste krijgt een zwemkaart voor de zomervakantie.

We gaan ws wel aantal leuke uitjes doen met de kinderen en verder gaan wij niet weg.
Ik heb te veel pijn/gezondheidsproblemen om ergens naar toe te gaan, ook snel overprikkeld dus na 16 jaar doen wat fijn voor anderen is heb ik na een horrorvakantie qua pijn besloten niet meer op vakantie te gaan.
Djessy schreef:
29-06-2025 12:08
Wellicht ten overvloede, maar de Grand Canyon zit wel in jullie plannen toch? Zo niet, dan toch doen! :D
uiteraard :-) we vragen ons af hoe we dit zullen vinden, gezien onze voorkeur voor scandinavische vakanties is dit heel anders!
Wij gaan naar Montenegro.
Margriet86 schreef:
29-06-2025 14:10
Aha. Ja die hebben wij niet. Ik vind het al duur genoeg. Maar er staat hier ook een andere auto op de planning dus prioriteiten stellen :)

Misschien je man (?) vooruit sturen?
Kan hij mooi de bedden opmaken. En smorgens ook ontbijt klaarzetten 😁
TAFKAPML

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven