Weekend Antwerpen!

08-08-2011 20:11 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond!

Dit weekend ga ik na een lange periode van stress en werk lekker naar Antwerpen. Ik heb hier heel veel zin in want ben er best wel aan toe om er even tussen uit de gaan. Wij zijn beide 28 en willen sowieso lekker gaan stappen. Heeft er iemand tips wat leuk is om te doen voor zowel dames als heren?
Wat een goed idee, want Antwerpen is een heerlijke stad.

De binnenstad is vol met leuke winkels, er is een gezellig plein, de haven is mooi en als je van kunst houdt is het Rubenshuis heel interessant. Ook kun je er heerlijk eten.

Veel plezier toegewenst.
De dierentuin van Antwerpen is prachtig!

ps; houd er rekening mee dat op zondag 99% van de winkels dicht is.

Kwamen wij vorige week zondag achter helaas
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wat ook heel leuk is is een stadswandeling langs alle mooie plekjes van Antwerpen, al dan niet samen met een stadsgids.
Als je van kunst houd ga je naar het MAS, Museum aan de stroom, ga je trouwens ook naartoe als je een mooi uitzicht over de stad wilt hebben (bij mooi weer) dus je hoeft niet van kunst te houden om er heen te gaan. promenade is gratis, de rest betalen.

kijk verder even op www.zomervanantwerpen.be

er is nu veel extra's te beleven in de stad
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:calvijn1 schreef op 08 augustus 2011 @ 22:09:

De dierentuin van Antwerpen is prachtig!

ps; houd er rekening mee dat op zondag 99% van de winkels dicht is.

Kwamen wij vorige week zondag achter helaas Zijn in Nederland alle winkels op zondag geopend dan?
Ik heb in een vorig topic al heel wat tips over Antwerpen gegeven,

als je even de zoekfunctie gebruikt zou je ze terug moeten vinden.
quote:nephthys schreef op 08 augustus 2011 @ 22:38:

Zijn in Nederland alle winkels op zondag geopend dan?Ja, in de grote steden wel.
quote:nephthys schreef op 08 augustus 2011 @ 22:39:

Ik heb in een vorig topic al heel wat tips over Antwerpen gegeven,

als je even de zoekfunctie gebruikt zou je ze terug moeten vinden.

Ik ook

Veel plezier!
Wij hebben in Antwerpen een fiets gehuurd, in het centrum ergens. De verhuurder raadde ook een leuke fietstocht aan (je krijgt een kaart erbij waar de tocht ook opstaat). Zelf vonden we het een erg leuke manier om de stad iets verder buiten het centrum te verkennen.
quote:nephthys schreef op 08 augustus 2011 @ 22:38:

[...]

Zijn in Nederland alle winkels op zondag geopend dan?

In de grote steden wel.

Wij waren een weekend in Brussel geweest en op de weg naar huis met de trein spontaan uitgestapt in Antwerpen om daar de dierentuin eens te bekijken. Ik was er nog nooit geweest.

Aangezien het zomervakantie is en het echt druk was met troeristen, was er op een bonbonzaak en de vvv geen winkel open.

Zonde, want ze laten een hoop geld liggen
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 09 augustus 2011 @ 19:17:

[...]

In de grote steden wel.

Wij waren een weekend in Brussel geweest en op de weg naar huis met de trein spontaan uitgestapt in Antwerpen om daar de dierentuin eens te bekijken. Ik was er nog nooit geweest.

Aangezien het zomervakantie is en het echt druk was met troeristen, was er op een bonbonzaak en de vvv geen winkel open.

Zonde, want ze laten een hoop geld liggen

Dit is helaas in Belgie bij wet verboden, en zondagsrust is verplicht. Op een paar uitzonderingen na....

En ik vind het persoonlijk wel heel leuk om toch 1 keer in de week op het gemak in Antwerpen rond te lopen. Rustig langs de etalages slenteren zonder omvergelopen te worden.
De kathedraal in Antwerpen, grote markt etc veel leuke restaurantjes

De meir en zijn zijstraatjes, huidevetterstraat voor de wat duurdere winkels, offerandestraat bij het station richting Borgerhout voor goedkope shoes.. (de laatste zijn zondag wél open trouwens..) Groenplaats en de zijstraatjes( Dries van Noten etc, en andere jonge ontwerpers)

Desiree de lille (groenplaats) lekkere pannekoeken wafels, Lackmans etc ook om mee te nemen

De 'jodenstraat' bij het station, juweliers

Noxx ( merksem bij Metropolis), cafe local (antwerpen zuid)

om uit te gaan.

Sips bar antwerpen zuid tegenover Cafe local, heerlijkste cocktails!!

Dit zijn een paar tips :p

Waar is je hotel ergens gelegen?
Ik heb geen idee waar mijn hotel is. Ik krijg dit weekend als verrassing om lekker bij te komen en ik weet dus alleen de bestemming.

Hebben jullie ook een idee waar je 's avonds echt leuk kan stappen?

Leuke tips zitten er tussen. Ik had ook de andere antwerpen topics gevonden maar vond een eigen topic wel een soort van voorpret geven :-)
quote:Elizaar schreef op 10 augustus 2011 @ 22:56:

Ik heb geen idee waar mijn hotel is. Ik krijg dit weekend als verrassing om lekker bij te komen en ik weet dus alleen de bestemming.

Hebben jullie ook een idee waar je 's avonds echt leuk kan stappen?

Leuke tips zitten er tussen. Ik had ook de andere antwerpen topics gevonden maar vond een eigen topic wel een soort van voorpret geven :-)

Van welke muziek hou je tijdens het uitgaan?

Ik woon dichtbij Antwerpen dus ik kan je mss wel tips qua stappen geven :-)
Ik heb een hele ruime muzieksmaak, vind het meeste wel leuk behalve hardrock Club noxx is dat wat?
Ja, is heel groot, heeft verschillende zalen met telkens andere muziek.. hier is een linkje http://www.noxxantwerp.eu/ en op youtube kan je ook vast amateur filmpjes vinden, om je een idee te geven :p
En hoe was je weekendje?

Wat heb je gedaan?:D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven