Weekendje Duitsland?

23-03-2014 08:53 45 berichten
Spontaan het idee opgevat om aankomend weekend een weekendje naar Duitsland te gaan met de auto. Nu ben ik helemaal niet bekend in Duitsland dus vraag ik jullie input: maximaal 400 km. van de Randstad, we nemen puberzoon van 12 mee. Wat we willen gaan doen weten we eigenlijk niet dus staan open voor alle suggesties.
Keulen is idd ook leuk! Al ben ik er met kerst geweest, dus dan vind ik het al snel heel gezellig met die kerstmarkt enzo

Ahrweiler is ook gezellig ja! En ik vind Cochem ook heel leuk, maar dat is wel ook nog een eindje.
Alle reacties Link kopieren
Bad Bentheim is erg leuk. Mooie burcht, die je kunt bezoeken. Bovenop (tussen de kantelen) heb je een prachtig uitzicht over de omgeving.

Tecklenburg is ook mooi, met in de buurt het Hermanns Denkmal en de Extersteine.

Bad Neuenahr is ook mooi, echt een kuurplaats.
Bad Bentheim is het geworden! Heb een leuk hotel geboekt, heb er erg zin in. Het leuke is dat puber zijn eigen eenpersoonskamer heeft. Dat vindt 'ie vast geweldig.

Allemaal erg bedankt voor de tips!
Als je van zwemmen houdt (of je zoon), dan moet je naar het Badepark gaan. Daar hebben ze een glijbaan van 60 meter, die echt superhard gaat.

En achter Bentheim (bij de Freilichtbühne in de buurt) kun je heel mooi wandelen met hoogteverschil en rotsen. Je waant je echt op vakantie.

O, dat ben je natuurlijk ook.

Veel plezier in ieder geval!
Als je van steden houdt, Essen met industriekultuur, mss met je zoon naar het spionagemuseum in Oberhausen?
Bad Bentheim was leuk, dank voor de tip! Wat een prachtig kasteel is dat. Nu ga ik aan de hand van jullie andere tips kijken waar we volgende keer naartoe gaan in Duitsland, het is ons erg goed bevallen.
Leuk om te horen dat het goed is bevallen. Jullie hadden er ook prachtig weer bij.

Veel plezier bij de volgende trip naar Duitsland. Duitsland is mooi!
Als je nog eens gaat: Monschau. Op de grens van Belgie en Duitsland. Prachtig stadje en dicht bij Aken.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 01 april 2014 @ 13:38:

Als je nog eens gaat: Monschau. Op de grens van Belgie en Duitsland. Prachtig stadje en dicht bij Aken.Dat is grappig Lamaatje, was vanochtend aan het googlen op Monschau, lijkt me ook prachtig. Ik denk dat dat onze volgende bestemming wordt. Vriend en puber hadden het spontaan over emigreren afgelopen weekend.
Lizzy, we hadden echt superweer, zonovergoten en 20 graden!
Ja, echt heerlijk die zomerse temperaturen. Wij hadden dat weer ook, 15 km verderop

Monschau vond ik trouwens een beetje tegenvallen. Wij zijn afgelopen zomer daar geweest. Het is wel een schattig plaatsje met mooie vakwerkhuizen, maar het is wel erg klein, je bent zo rond.

En wat een bejaardensoos, de gemiddelde leeftijd lag echt boven de 65.
Leuk dat het een geslaagd weekend was. Monshau ben je inderdaad zo uitgekeken en een hoog grijs gehalte.

Trier en Koblenz is erg leuk en een aanrader. Ben laatst nog in Leipzig geweest ook een erg leuke stad. Heel compact ook,heeft wel wat van Berlijn maar dan kleiner. Maar als je van shoppen houdt zit je er goed. Wil zelf nogeens naar Rugen toe met die krijtrotsen schijnt heel mooi te zijn.

Iemand die hier aleens is geweest?
Münster is wel echt een aanrader. Mooie plaats, wel een stuk groter dan Bentheim. Met nog veel vakwerkhuizen, leuke winkels en een paar gezellige pleintjes met terrassen. Het is een echte studentenstad.

In de buurt is bijv. een dierentuin (Allwetterzoo) en er is een openluchtmuseum (Freilichtmuseum).

En er zijn veel burchten en havezathes, die je kunt bezoeken.

Ook het Teutoburgerwald is vlakbij, erg mooie natuur.
Ik lees hier leuke dingen.

Ik heb in mei 4 dagen een appartement in Cochem geboekt. Iemand tips voor daar in de buurt?

Dagje Trier gaan we denk ik wel doen.
Leuke plaatsen in de buurt van Cochem zijn Bernlastel Kues en Traben trarbach.
Ok dank je wel die staan genoteerd!
Wat leuk dat het zo goed bevallen is!! Ik vind Duitsland ook echt een heel leuk land, terwijl ik er voorheen eigenlijk niet vaak heen ging. Had nooit gedacht dat er zoveel leuks te doen en zien is

Mijn ouders wonen vlakbij Gerolstein en we zijn daar dus regelmatig te vinden. Heb al veel van de genoemde plaatsjes bezocht ook!

Vind het toch jammer veel mensen Duitsland toch nog overslaan als vakantieland. Er is zoveel te doen en de mensen zijn ook heel vriendelijk allemaal.
En daarom gaan we nu op vakantie naar Drente hè DH?

Grapje, ik ben het met je eens. Duitsland is echt heel erg mooi.
Haha! Drenthe heeft ook wel wat ja maar Duitsland is echt vakantie met buitenlands pratende mensen
Wij zijn een aantal jaar geleden eens naar Sauerland geweest een weekendje en dat was toen ons ook zo goed bevallen en vorig jaar een weekje Berlijn. Daarom gaan we nu dus 4 dagen naar Cochem.

Ik denk dat het komt omdat(in mijn ogen tenminste) Duitsland een wat suffig imago had dat wij er in elk geval niet vaak heen zijn geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven