Weekendje Veluwe & storm ... tips?

12-02-2020 11:50 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan aankomend weekend met de kinderen (12-11-7) een weekendje naar de Veluwe.
We hadden natuurlijk gehoopt wel een stukje te kunnen fietsen of te wandelen ook al is het winter.
De weersvoorspelling is echter een nieuwe storm🤪
Wie helpt me aan tips wat we zouden kunnen doen?

Kroller Müller museum en bioscoop en spelletjes mee staan al op het lijstje.

Ook tips voor restaurants voor de lunch/diner zijn welkom! (Is Planken Wambuis leuk? Roadhouse?)
Planken Wambuis is leuk. Lekker eten, mooi plekje.
Hij is wat minder heftig dan van de week. Lekker uitwaaien tijdens een wandeling.
Met wat je al bedacht hebt en mee gaat nemen en ergens lekker eten, is dat weekend toch zo voorbij?
Mat harde wind kun je nog een mooie wandeling maken, de grote hoeveelheid regen die ze voor zondag voorspellen noopt wel tot binnen zitten.

Waar op de Veluwe verblijf je?
Planken Wambuis; heerlijk eten, mooie omgeving. Maar ik vind het niet echt heel erg geschikt voor kinderen. Met kinderen zou ik eerder naar Roadhouse gaan. Prima eten, veel toegankelijker. Met een 'speel'kelder, die ook geschikt is voor de wat oudere kinderen (en voor mij... je kunt er pac-mannen ;-) ).

Op de Hoge Veluwe zijn ook mooie wandelroutes, als het te hard waait om lekker te fietsen. In het Paviljoen (parkrestaurant) kun je prima lunchen, maar je hebt er wel vaak een beetje geduld nodig.
Ik was in de Planken Wambuis met kind van 10. Dat ging prima hoor, het is een informeel restaurant, genoeg te zien, binnen en buiten. Tekenspullen mee en een kaartspel en ze heeft zich prima vermaakt. Ze is ook nog even buiten geweest om in de tuin te spelen.
Natuurlijk een prachtige omgeving, maar wees bedacht op vallende takken en bomen....
Luci_Morgenster schreef:
12-02-2020 11:57
Hij is wat minder heftig dan van de week. Lekker uitwaaien tijdens een wandeling.
Met wat je al bedacht hebt en mee gaat nemen en ergens lekker eten, is dat weekend toch zo voorbij?
We (lees de pre pubers) hebben graag iets te kiezen!
Dahlia74 schreef:
12-02-2020 12:02
Mat harde wind kun je nog een mooie wandeling maken, de grote hoeveelheid regen die ze voor zondag voorspellen noopt wel tot binnen zitten.

Waar op de Veluwe verblijf je?
Otterlo
ninanoname schreef:
12-02-2020 12:27
Ik was in de Planken Wambuis met kind van 10. Dat ging prima hoor, het is een informeel restaurant, genoeg te zien, binnen en buiten. Tekenspullen mee en een kaartspel en ze heeft zich prima vermaakt. Ze is ook nog even buiten geweest om in de tuin te spelen.
Goed om te horen! Die van ons kunnen redelijk goed naar een restaurant (voorbereid dus to do things mee) Klinkt leuk!
Beter.Laat schreef:
12-02-2020 12:45
Natuurlijk een prachtige omgeving, maar wees bedacht op vallende takken en bomen....
Ah das idd wel een goeie...
Een bezoek aan radio Kootwijk, kijk even op hun website. Ook een mooi wandelgebied.
Nog meer tips?

Zwembad? Winkelen? Koffie drinken?
Het openluchtmuseum in Arnhem gaat ook weer open dit weekend.
Zwembad de Berkenhorst in Kootwijk is ook leuk. De Scheg in Deventer ook, maar wat verder weg.
Arnhem is ook een leuke stad om te shoppen, veel grote ketens maar in de kleine straatjes daarachter ook veel leuke kleine winkeltjes. Vlakbij hey centrum zit trouwens ook nog het watermuseum, voor de kids ook erg leuk en leerzaam.
mocht het weer echt bagger worden dan is de bios in Ede een optie of naar The Maxx in Veenendaal ( karten/lasergamen/trampolines/excaperooms etc)
Wat ik me van vroeger kan herinneren heeft Putten een leuk zwembad.

Verder zou ik denk ik veel spelletjes inpakken. Barneveld heeft ook best een leuk winkelcentrum.
Dankjulliewel!
Restaurant: het Boshuis in Drie. Daar kun je parkeren om naar het Solse Gat te lopen.

Voor wandelen en met de kinderen: schaapskooi Hoog Buurlo. Bèh, bèh!

Als het regent: rondrit met de auto, Ugchelen - Hoog Buurlo - Radio Kootwijk - Assel - Hoog Soeren - Uddel. Bij Radio Kootwijk kun je op een onverharde weg rijden, maar bij regen misschien niet zo'n goed idee.

De klassiekers: echoput (Apeldoorn) en waterval (Loenen). Stel je er niet teveel van voor.

Als je het leuk weet te vertellen aan de kinderen: middelpunten van Nederland. Er zijn er verschillende in de buurt van Otterlo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven