Weekendje weg, accomodatie met kids

08-12-2024 12:34 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allen,

Graag zouden wij met onze kinderen een weekendje weg gaan. Maar waar ik dan altijd een beetje tegenaan loop is een geschikte accommodatie. We willen bijvoorbeeld maar twee nachten, dus vaak zijn huisjes niet beschikbaar voor zo'n korte tijd. Hotels zijn niet ideaal, want dan zit je in een familiekamer (kids zijn nog jong, 5&8), en dan kun je zelf in de avond op zo'n saaie hotelkamer zitten. Hoe doen anderen dit? Wat is een leuke gezinsvriendelijke manier van overnachten, zodat je ze zelf ook nog wat aan je avond kunt hebben (spelletje doen terwijl de kids slapen ofzo).

En nu we dan toch bezig zijn, tips voor een leuke bestemming zijn ook welkom. We kijken naar iets in België, Nederland, Duitsland, niet verder dan drie uurtjes rijden maximaal vanuit Arnhem.

Ben benieuwd naar jullie gezinsvriendelijke ervaringen!
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Twee hotelkamers met een tussendeur? Ik heb ook wel eens met ze in een huisje bij Stayokay gezeten, waar ze sliepen op een soort vliering. Die was niet afgesloten, maar je kon wel beneden nog je eigen ding doen.
Goede ervaringen met natuurhuisje.nl . Kun je ook voor 2 nachten boeken (en selecteren op dingen die handig zijn met kinderen).
Airbnb en filteren op 2 slaapkamers. Vaak ook prima voor 2 nachten te boeken en een normale huiskamer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Natuurhuisje.nl
Van der Valk de Cantharel. Echt heel leuk met kids en aan het rand van het bos. Juist heel leuk voor 1 of 2 nachtjes.
Huisje boeken op een park voor het weekend. En dan gewoon zondag wanneer het uitkomt vertrekken. Lekker relaxt omdat je niet voor 10 uur er al uit hoeft.
Hotel de zeeuwse kust in Renesse. Vijf minuten van het strand en aparte kinderkamer in de hotelkamer. Ook voor 1 of 2 nachten te boeken. Leuke dingen op het terrein zelf om te doen en veel leuke pittoreske plekjes in de omgeving
Airbnb of natuurhuisje.
Bij Topparken kun je ook een weekend boeken en/of flexibele aankomst- en vertrektijden.

En wat hierboven al wordt gezegd: vertrek ergens zondagmiddag als je de maandag niet kunt (vanwege de school van de kinderen ofzo).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Magick88 schreef:
08-12-2024 12:55
Huisje boeken op een park voor het weekend. En dan gewoon zondag wanneer het uitkomt vertrekken. Lekker relaxt omdat je niet voor 10 uur er al uit hoeft.
Mocht je een leuk huisje/park vinden dan zou ik dit doen. Hebben wij ook een keer gedaan i.v.m. werk, zijn toen einde van de middag gaan weggegaan.
Bij CenterParcs kan je bij diverse parken gewoon 2 nachten kiezen :) of inderdaad een lang weekend en dan zondag later op de dag pas weg gaan. Doen wij ook wel eens, heerlijk dat je dan niet zo hoef te haasten.
Magick88 schreef:

Dit!
En als de kinderen nog klein zijn blijven tot het bijna donker wordt. Eerst nog vroeg avondeten en dan kinderen in pyjama in de auto en thuis overleggen in bed. Vonden ze bij ons altijd nogal spannend. Heb je bij thuiskomst meteen je handen vrij om nog even op te ruimen.
Magick88 schreef:
Dit
Landal hoog vaals in vaals
Leuk voor kinderen en niet duur .
Huisjes zijn bij Ruwinkel elke dag te boeken volgens mij
https://www.beaujean-vacances.com
Dank voor de tips!! Ik ga ermee aan de slag 😀 Toch de huisjesparken ook maar eens bekijken inderdaad.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven