Weekendje weg Nijmegen

08-09-2015 12:05 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Mijn vriend en ik willen volgend weekend een weekendje weg, maar zondag hebben we een afspraak in Nijmegen..

Is Nijmegen een leuke stad om een weekendje te zijn met z'n tweeën?

Hebben jullie tips wat we kunnen gaan doen?

Ik dacht misschien om 1 nachtje in Nijmegen te slapen en een andere nacht in een andere stad..
Alle reacties Link kopieren
Nijmegen is leuk! Het is de oudste stad van Nederland en een stadswandeling is dus in elk geval een aanrader. Ook zijn er mooie musea (Afrikamuseum, Teylersmuseum, MuZIEum). Verder zou je ook nog een dagje naar Sanadome kunnen.

Genoeg te doen en te zien hoor.
Idd! Zeker de hezelstraat aan doen. Terrassen op de grote markt, koningsplein of molenstraat. Aan de andere zijde van de waalbrug (wel aan de nijmegen-kant) ligt de stadswaard, een natura 2000 gebied welke erg leuks is om er te wandelen.
St Stevenskerk ook de moeite waard om eens te gaan bekijken. Weet niet of ze nog rondleidingen enzo doen maar dat is ook leuk! Valkhof park/hunnerpark ook!

Als je wat meer van de echte achtergrond van Nijmegen (romeinse tijd) wil weten, kun je ook het Valkhof museum eens in.

Fiets huren/meenemen en fietsen in de omgeving kan ook. Richting heilig landstichting, groesbeek, berg en dal kun je mooi fietsen. Waarschuwing: je moet wel van berg op fietsen houden

Als je het een beetje tactisch uitstippelt, kun je in Plasmolen een ijsje gaan eten bij Clevers. Die is erg goed! Heerlijk!

Sanadome zou ik (als je dat wil) een avondje doen. Is trouwens wel erg lekker
Teylers is in Haarlem. Valkhof is in Nijmegen.

Een weekend is prima.

Broodje eten? http://www.yelp.nl/biz/bairro-alto-nijmegen

Misschien is de Kaaij nog open?
Eten bij de Firma, de Kaaij bezoeken, wandelen in de Ooijpolder, via het Ooijpoortje (bruggetje onder de waalbrug), lunchen bij Sid en Liv of inderdaad Bairo Alto, een biertje bij De Hemel (mooie oude plek), stadswandeling van de VVV doen, Filmpje pakken bij Lux..
Volgend weekend is het laatste weekend van De Kaaij link. Een cultureel terras/minifestival onder de Waalbrug. Erg leuk!!

Ik zou een hotel huren voor het hele weekend in Nijmegen en dan eventueel als je niks meer weet te doen in Nijmegen naar Arnhem rijden. Is 20 minuten van Nijmegen.

Maar als Nijmegen onbekend is dan kun je zeker een weekend vermaken daar en vooral met de Kaaij nu.

Leuke stad!
Kijk ook even wat voor last minute aanbiedingen het Sanadome heeft. Zij hebben soms leuke aanbiedingen incl overnachting en 2 dagen wellness voor paar tientjes.

Het Sanadome ligt niet in het centrum maar met de auto ben je zo in het centrum. Als je in het centrum wil verblijven dan zijn er vast wat leuke B&B's te vinden daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven