Weekje vakantie half/eind maart
vrijdag 9 januari 2015 om 18:49
Mijn man en ik willen er graag half/eind maart een weekje tussenuit. We willen met de auto, zijn allebei niet dol op vliegen. Eindje rijden vinden we geen probleem, houden we van, maar het moet natuurlijk niet té gek worden- geen twee dagen rijden voor een weekje weg. Wat we zoeken: beetje aangename temperatuur, niet al te toeristisch maar ook geen gehucht, lekker wandelen, de natuur in, stadjes bezoeken (hem overhalen om te gaan winkelen), misschien een bootje huren. We willen gewoon een appartementje en gewoon lekker uitslapen en dan tot 's avonds laat leuke dingen doen 
Waar we al geweest zijn: Oostenrijk, het noorden en midden van Frankrijk, Tsjechië, Italië rondom Udine, Kroatië (Istrië en rondom Split). Venetië bewaren we voor onze huwelijksreis, dus dat wordt het ook niet. Maar wat dan wél? We verwachten echt geen tropische temperaturen (duh, eind maart in Europa..) maar we zijn al 2x keer eerder weggeregend op vakantie, is geen aanrader kan ik je vertellen. Wie oh wie?
Waar we al geweest zijn: Oostenrijk, het noorden en midden van Frankrijk, Tsjechië, Italië rondom Udine, Kroatië (Istrië en rondom Split). Venetië bewaren we voor onze huwelijksreis, dus dat wordt het ook niet. Maar wat dan wél? We verwachten echt geen tropische temperaturen (duh, eind maart in Europa..) maar we zijn al 2x keer eerder weggeregend op vakantie, is geen aanrader kan ik je vertellen. Wie oh wie?
vrijdag 9 januari 2015 om 20:20
In die tijd kun je op rij afstand geen weer garanties geven, op geen enkele plek, niet voor niets ben je al 2x weg geregend.
Ik raad je aan om later in het jaar te gaan, verder weg of naar een overdekt tropisch zwemparadijs.
Ik raad je aan om later in het jaar te gaan, verder weg of naar een overdekt tropisch zwemparadijs.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 12 januari 2015 om 11:10
Ik zou dan toch voor een wintersportbestemming kiezen denk ik. Daar is het half maart vaak al heerlijk zonnig weer, overdag kun je vaak al zonder jas in de zon gaan zitten en je kunt er ook heerlijk wandelen. Regenen doet het in dat seizoen vaak weinig en als het regent pak je de skilift de berg op en dan zit je er meestal boven of is de regen sneeuw en dat is een stuk aangenamer. Je kunt natuurlijk ook aansluiten bij een beginnersklasje skiën of gaan langlaufen. In "ons" dorp organiseren ze ook sneeuwschoenwandelingen. Als je gewoon een skipak aantrekt ook al ga je niet skiën heb je het gewoon lekker warm.