Weer Cuba in mei

21-04-2013 11:15 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Begin mei willen mijn vriend en ik een week naar de zon. We gaan niet voor cultuur, maar willen vooral lekker relaxen in de zon. Nu zie ik allemaal superaanbiedingen voor Cuba. Als ik naar de weersverwachting kijk, zie ik echter wolken en een zonnetje. Mijn vriend is bang dat het dan te bewolkt is voor een echte zonvakantie. Ik denk (hoop ) dat er af en toe een wolk langs komt, maar dat je toch veel zon op een dag hebt. Wie heeft er ervaring met Cuba in mei?
Ik was niet echt onder de indruk van de regentijd in Cuba (alhoewel tijdens het orkaanseizoen in sept en oktober kan het behoorlijk spoken). Verder gewoon zonnig met een tropische bui rond 16.00 of 17.00. Aan het strand is het veelal goed weer. De meeste regen valt in de bergen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom zou je helemaal naar Cuba willen vliegen voor een weekje zon?
Vanwege zonzekerheid en de prijs van deze aanbiedingen is niet veel hoger dan een weekje turkije. We zouden dan overigens wel 9 dagen gaan.
Doodzonde om alleen maar aan het strand te liggen in Cuba... Echt...
Waarom zou je 11u gaan vliegen, 2x een jetlag hebben, alleen om een beetje op het strand te gaan liggen?
http://www.zonkalender.nl/maanden/mei.htm

Cyprus

Canarische eilanden

Egypte
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik ben eind mei begin/half juni in Cuba geweest en heb alleen maar prachtig weer gehad op wat regen na in Havana. Maar aan de eilanden en kust niks geen regen of wolken...

Trouwens echt dood en doodzonde om naar Cuba te gaan voor de zon. En dan druk ik het nog zeer zacht uit.
Als zij naar Cuba willen en enkel op 't strand willen liggen, dan moeten ze dat toch lekker zelf weten? Ieder z'n ding.

On-topic: je kunt er vrijwel zeker van zijn dat je mooi weer zult hebben, alleen dus wel meer kans op buien (vaak kort en heftig, maar zelden langdurig). Het regenseizoen start er namelijk ongeveer in mei.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven